  • 121. Data: 2011-07-03 18:36:44
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello to,

    Sunday, July 3, 2011, 5:51:51 PM, you wrote:

    > begin RoMan Mandziejewicz

    [...]

    Starczy. *PLONK!* za skrajną głupotę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 122. Data: 2011-07-03 18:44:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-03 18:35, J.F. pisze:

    > Zapewne w celu takim zeby pasy byly wolne na wypadek gdyby
    > przechodzili piesi. Albo zeby umozliwic przejscie pieszym czekajacym
    > na wysepce.
    > W obu przypadkach to nie jest "w celu ustapienia pierwszenstwa",
    > ktorego pieszy na wysepce ani na chodniku nie posiada.

    Idąc Twoim tokiem rozumowania to jak najbardziej "w celu ustąpienia
    pierwszeństwa", ponieważ nie wolno blokować, stać na pasach itd.,
    więc skoro stali przed pasami to jak najbardziej w celach zgodnych
    z przepisami, w szczególności "w celu ustąpienia pierwszeństwa".
    Oczywiście możesz używać dowolnych kombinacji argumentów, by
    próbować udowadniać, że tak nie było, jednak trafienie tych
    pieszych na pasach skutecznie tę argumentację zbija.

  • 123. Data: 2011-07-03 18:56:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > Możesz to napisać i milion razy - doczekasz się jedynie PLONKa

    W dupie mam plonki. :>

    > za
    > głupotę - sam nie rozumiesz banalnie prostego przekazu a innym wmawiasz,
    > że nie rozumieją.

    Problem w tym, że znaczenie sformułowanie "zatrzymał się w celu
    ustąpienia pierwszeństwa pieszemu" jest jasne i oczywiste i nie dotyczy
    każdego pojazdu zza którego wyszedł pieszy, a jedynie takiego, który się
    właśnie w tym celu zatrzymał. Co więcej, pieszy ma pierwszeństwo tylko
    gdy już jest na przejściu, czyli musiał się tam już znajdować gdy pojazd
    się jeszcze nie zatrzymał.

  • 124. Data: 2011-07-03 19:13:01
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia 03 Jul 2011 11:22:36 GMT, to napisał(a):

    > - Niezachowanie ostrożności przez kierowce

    Gotów jesteś to przyznać? No szacun!

    > - Wtargnięcie wprost przed nadjeżdżający pojazd przez pieszych

    Możesz mi wyjaśnić jak piesi tego dokonali? Bo z opisu wynika, że weszli na
    przejście, przeszli lewy skrajny pas, a na środkowym dopadł ich kolega
    założyciela wątku. W jaki sposób piesi wtargnęli na jezdnię, skoro zdążyli
    przejść bezpiecznie całą szerokość lewego pasa? Czyli wtargnęli na jezdnię,
    ale tak nagle, że zdążyli cały lewy pas przejść!

    > - Zła organizacja ruchu na skrzyżowaniu

    LOL Pozwij złą organizację i wyduś z niej odszkodowanie.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 125. Data: 2011-07-03 19:25:46
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-03 19:13, P.B. pisze:

> [...]
    > przejść bezpiecznie całą szerokość lewego pasa? Czyli wtargnęli na jezdnię,
    > ale tak nagle, że zdążyli cały lewy pas przejść!

    Zapewne zdaniem "czegoś" wtargnęli na przejście pod stojący pojazd, a
    następnie z tego co pamiętam zawadził ich kumpel założyciela wątku
    prawym lusterkiem na środkowym pasie. Jak nic podręcznikowe wtargnięcie...

    Shrek.

  • 126. Data: 2011-07-03 19:31:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

> [...]
    > przepisami, w szczególności "w celu ustąpienia pierwszeństwa".
    > Oczywiście możesz używać dowolnych kombinacji argumentów, by próbować

    A jak ktoś się tam zatrzymał, zamknął auto i poszedł na hotdoga, to też
    "w celu ustąpienia pierwszeństwa"?

    > jednak trafienie tych pieszych na pasach
    > skutecznie tę argumentację zbija.

    Niestety, jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

    Zatrzymanie w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu wygląda tak:

    - Widzisz pieszego już na pasach (wtedy ma pierwszeństwo)
    - Zatrzymujesz się

  • 127. Data: 2011-07-03 19:34:42
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-03 19:31, to pisze:

    > Zatrzymanie w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu wygląda tak:
    >
    > - Widzisz pieszego już na pasach (wtedy ma pierwszeństwo)
    > - Zatrzymujesz się

    No to pytanie kontrolne. A jak się zatrzymam na prawym pasie, zanim
    pieszy wejdzie na pasy, tylko stoi na krawężniku, to znaczy, że można
    mnie ominąć lewym pasem?

    Shrek.

  • 128. Data: 2011-07-03 19:51:57
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > No to pytanie kontrolne. A jak się zatrzymam na prawym pasie, zanim pieszy
    > wejdzie na pasy, tylko stoi na krawężniku, to znaczy, że można mnie ominąć
    > lewym pasem?

    Nie zadawaj takich trudnych pytan :)

    sz.

  • 129. Data: 2011-07-03 20:09:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 Jul 2011 19:34:42 +0200, Shrek wrote:
    >No to pytanie kontrolne. A jak się zatrzymam na prawym pasie, zanim
    >pieszy wejdzie na pasy, tylko stoi na krawężniku, to znaczy, że można
    >mnie ominąć lewym pasem?

    Ale co to my - sedziowie SN zeby nas pytac o takie rzeczy ?

    Ale .. zatrzymujesz sie zeby pieszego przepuscic.
    A jakbys sie nie zatrzymal to bys przejechal albo on by wtargnal pod
    nadjedzajacy samochod ? Czy pieszy nie mial pierwszenstwa ? :-)

    J.

  • 130. Data: 2011-07-03 20:15:52
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-03 20:09, J.F. pisze:

    > Ale co to my - sedziowie SN zeby nas pytac o takie rzeczy ?

    Pytam "czegoś" bo on ma jakąś teorię. Teraz sprawdzam na ile spójną;)

    Shrek.