  • 21. Data: 2011-03-04 11:57:49
    Temat: Re: czy istnieje takie OC ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.03.2011 Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał/a:
> [...]
    placi za swoje szkody. Tylko wtedy na sprawe w sadzie musialbys czekac jakies 50 lat
    ;-)))

    > Bynajmniej nie idąc tym tokiem.
    >
    > Przecież mowa o tym, że zobowiązania TU wobec poszkodowanego mają być niezmienne
    (ustawowe),
    > a jedynie moje wobec TU, po tym jak spowodowałem szkodę, nieco inne.
    > W zamyśle: jeśli zgadzam się ponieść część kosztów, to OC mam taniej.

    Obawiam się, że skończy się ogromną presją cenową i OC na pełną wartość
    szkody będzie luksusem dla przeciętnego człowieka niedostępnym. Za to
    towarzystwa ubezpieczeniowe szybciutko wzbogacą się na licytowanych autach,
    domach...
    --
    Samotnik

  • 22. Data: 2011-03-04 12:27:16
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Mentalność Polaka jest taka, żeby zaoszczędzić na wszystkim, nie licząc
    > się z późniejszymi ewentualnymi konsekwencjami ;-).

    Oooo, właśnie. Bardzo wielu nie stać nawet na utrzymanie strupa którym
    jeżdzą bo oszczędzają dosłownie na wszystkim, dla takich 'oszczędności' na
    ubezpieczeniu to kolejne kilka piw z kumplami w barze.

  • 23. Data: 2011-03-04 13:13:50
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ale spadną też wypłaty.

    Tak, ale wypłaty spadną przy optymistycznym założeniu, że
    wszyscy korzystający ze zniżki spełnią swój obywatelski
    obowiązek i natychmiast po wezwaniu przyniosą w zębach
    należną kasę za swój udział własny ;-). A to założenie
    bardzo, ale to bardzo optymistyczne ;-)))).

    > przoczyłeś drobnostkę: mniej niż 100%

    Nie, wydaje mi się że nie przeoczyłem :-). TU muszą najpierw
    pokryć 100%, a dopiero potem dochodzić od swoich klientów
    zwrot części. Co w praktyce oznacza konieczność utworzenia
    rezerwy. Ale może ja nie mam racji, coś źle liczę albo
    czynię dziwne założenia. Nie wiem. W każdym razie moje
    zdanie nt takich opcji OC pozostaje bez zmian, czyli jestem
    przeciwny ;-)))

    Pozdrawiam
    RJ

  • 24. Data: 2011-03-04 13:16:52
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Ja bym się nie obawiał o to jak TU będą się rozliczać z
    > klientami.
    > Już oni sobie skalkulują ryzyko odpowiednio.

    Najprawdopodniejsza wersja po takiej kalkulacji będzie taka,
    że 20% udziału własnego spowoduje kilka procent zniżki w
    składce. Bo muszą doliczyć koszty procesowania się z
    niewypłacalnymi klientami ;-)). I w ten oto sposób utworzony
    zostanie fikcyjny produkt...

    > a jak będzie mało atrakcyjna dla klientów, to nikt jej nie
    > kupi, i tyle.

    No właśnie, czyli j.w. ;-))
    Nie wiem czy jest sens tworzyć coś, na co popyt będzie
    prawie żaden.

  • 25. Data: 2011-03-04 18:22:12
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Michał pisze:
    > Witam,
    >
    > czy istnieje takie OC z udziałem własnym ?
    > żeby na przykład pokrywać z kieszeni 20% kosztów
    > a ubezpieczonych jest 80% ?
    >
    > Pozdrawiam !

    nie, niema, ale o ile Cie dobrze rozumiem to niektórzy by tak chcieli i
    była by to zajebista sprawa i przełom w ubezpieczniach. Domyślam sie ze
    w przypadku szkody chcesz SAM płacić za swoje błędy, ale w przypadku
    bezszkodowości nie chcesz przez 20 lat płacić za bezmyślnych kierowców?

    ToMasz

  • 26. Data: 2011-03-05 09:36:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011 11:37:15 +0100, Robert_J wrote:

    >Właśnie, biedni nie :-). I nagle ci biedni w przypadku
    >konieczności dopłaty nagle staną się bogaci i zapłacą? Nie,
    >po prostu TU zaczną pozywać ich do sądów... I biedni będą
    >jeszcze biedniejsi...
    >Poza tym Panowie, o czym my dyskutujemy? Jeśli kogoś nie
    >stać zapłacić OC za samochód to po prostu nie powinien go
    >mieć. Takie jest moje zdanie... Koszt OC ża średnie auto to
    >jakieś 50 zł miesięcznie. Ile można zaoszczędzić? 10? Śmiech
    >na sali ;-))

    Bo to jest opcja dla bogatych. Po co wydawac 10 zl jak sie jest dobrym
    kierowca ? :-)

    >Niby tak, ale koszty tego procesu poniesie przegrany, czyli
    >ten, który "zaoszczędził" na składce ;-)))

    Bylo sie przyznac to by koszta byly mniejsze :-)

    J.