  • 1. Data: 2011-03-03 19:59:36
    Temat: czy istnieje takie OC ?
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Witam,

    czy istnieje takie OC z udziałem własnym ?
    żeby na przykład pokrywać z kieszeni 20% kosztów
    a ubezpieczonych jest 80% ?

    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2011-03-03 20:16:38
    Temat: Re: czy istnieje takie OC ?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michał w <news:ikooeo$7eh$1@inews.gazeta.pl>:

    > czy istnieje takie OC z udziałem własnym ?
    > żeby na przykład pokrywać z kieszeni 20% kosztów
    > a ubezpieczonych jest 80% ?

    Tak. Istnieją też takie, że 80%, a nawet 99,9(9) musisz pokrywać z
    kieszeni...

    Są to ubezpieczenia powszechnie dostępne w każdym TU

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2011-03-03 20:23:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 3 Mar, 19:59, " Michał" <m...@g...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > czy istnieje takie OC z udzia em w asnym ?
    > eby na przyk ad pokrywa z kieszeni 20% koszt w
    > a ubezpieczonych jest 80% ?

    OC z tych obowiazkowych? Raczej nie ma szans, bo to nie spelnia
    wymogow ustawowych. Na sile moglo by byc, ze placa full poszkodowanemu
    i moga wystapic o zwrot tych 20% do posiadacza polisy...

    WS

  • 4. Data: 2011-03-03 20:53:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2011 11:23:42 -0800 (PST), WS wrote:

    >OC z tych obowiazkowych? Raczej nie ma szans, bo to nie spelnia
    >wymogow ustawowych. Na sile moglo by byc, ze placa full poszkodowanemu
    >i moga wystapic o zwrot tych 20% do posiadacza polisy...

    Za poprzedniej ustawy byla "franszyza integralna", ale tylko to pol
    minimalnej pensji.

    To by nawet nie bylo glupie, tylko w formie "20%, nie wiecej niz
    5000 zl". Dla bogatszych 10tys czy wiecej, albo z jakims zmiennym
    procentem.

    J.

  • 5. Data: 2011-03-03 21:52:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > To by nawet nie bylo glupie, tylko w formie "20%, nie wiecej niz 5000
    > zl". Dla bogatszych 10tys czy wiecej, albo z jakims zmiennym procentem.

    Gorzej Ci? ;)

  • 6. Data: 2011-03-04 02:01:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 03 Mar 2011 20:52:56 GMT, to wrote:
    >begin J.F.
    >
    >Gorzej Ci? ;)

    Nie, dlaczego ? Jak komus narobie szkod na 2000 to nie potrzebuje
    ubezpieczenia zeby mu zaplacic :-)
    Przy 10k moze byc 2k udzialu wlasnego.
    Ale jak szkoda bedzie na 50 tys to ubezpieczenie sie przyda.

    Oczywiscie zakladam ze skladka bedzie nizsza.

    J.

  • 7. Data: 2011-03-04 10:03:21
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > czy istnieje takie OC z udziałem własnym ?
    > żeby na przykład pokrywać z kieszeni 20% kosztów
    > a ubezpieczonych jest 80% ?

    A jaki, za przeproszeniem, ma to mieć sens???

  • 8. Data: 2011-03-04 10:06:56
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > ubezpieczenia zeby mu zaplacic :-)
    > Przy 10k moze byc 2k udzialu wlasnego.
    > Ale jak szkoda bedzie na 50 tys to ubezpieczenie sie

    A jak w ogóle nie narobisz szkód to nic nie bedziesz placil.
    Z tym ze tego nigdy nie wiesz...
    Idac Twoim tokiem rozumowania mozna w ogóle zniesc
    obowiazkowe OC i niech kazdy placi za swoje szkody. Tylko
    wtedy na sprawe w sadzie musialbys czekac jakies 50 lat
    ;-)))

  • 9. Data: 2011-03-04 11:01:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-04 10:06, Robert_J pisze:

> [...]
    placi za swoje szkody. Tylko wtedy na sprawe w sadzie musialbys czekac jakies 50 lat

    Bynajmniej nie idąc tym tokiem.

    Przecież mowa o tym, że zobowiązania TU wobec poszkodowanego mają być niezmienne
    (ustawowe),
    a jedynie moje wobec TU, po tym jak spowodowałem szkodę, nieco inne.
    W zamyśle: jeśli zgadzam się ponieść część kosztów, to OC mam taniej.

  • 10. Data: 2011-03-04 11:05:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-04 10:03, Robert_J pisze:

    > A jaki, za przeproszeniem, ma to mieć sens???

    Tzn. TU ma wypłacać 100% poszkodowanemu, ale potem maiałoby prawo
    zażądać zwrotu 20% ode mnie.

    Sens to ma podobny jak udział własny w AC - ma być taniej.
    W dodatku skoro wiem że zaboli, to jeżdżę ostrożniej, mniej
    szkodowo, to może być jeszcze taniej.