  • 11. Data: 2010-08-09 00:58:24
    Temat: Re: czy Laguną II można szybko jeździć?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 Aug 2010 23:33:23 +0200, PaweL wrote:
    >Po zakrętach czy można tym samochodem szybko jechać?
    >Słyszałem że Laguny II mają miękkie zawieszenie i prowadzenie na krętych
    >drogach pozostawia wiele do życzenia. To prawda?

    Zalezy co znaczy szybko. 180 po niemieckiej autostradzie sie daje.

    J.

  • 12. Data: 2010-08-09 01:17:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Sebastian Biały

    > Auto prowadzi
    > się ok.

    Skoro nie masz porównania to skąd wiesz?

    --
    ignorance is bliss

  • 13. Data: 2010-08-09 01:26:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-09 01:17, to wrote:

    > Skoro nie masz porównania to skąd wiesz?

    a) żyję

    b) nie ma różnicy w komforcie jazdy między 100 a 200km/h poza hałasem

    c) nic nie odpadlo

    d) samochód słucha się poleceń dokladnie tak jak się tego spodziewam

    Ponadto "ok" nie oznacza "lepiej/gorzej" więc porównanie z *czymś* nie
    jest istotne. Po prostu jest ok.

  • 14. Data: 2010-08-09 08:10:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Po zakrętach czy można tym samochodem szybko jechać?
    > Słyszałem że Laguny II mają miękkie zawieszenie i prowadzenie na krętych
    > drogach pozostawia wiele do życzenia. To prawda?
    > To pytanie do posiadaczy tych samochodów. Czy nawet mocniejsze wersje tych
    > samochodów (2.0dCi) są takie miękkie? Wymiana amortyzatorów na
    > sztywniejsze (jeśli takie są) nie pomoże?
    >
    > Pytam, bo zaświtała mi myśl o zakupie takiego samochodu. Z rocznika ~2006.
    > Ale lubię dynamiczną jazdę na zakrętach. Zawieszenie może być problemem
    > odbierającym radość z jazdy.

    Pytanie bez sensu bo nikt nie wie ile to dla ciebie szybko i ile to miękko.
    Napisz jakiś przykład czym jeździłeś to będzie łatwiej stwierdzić czego
    oczekujesz.
    P.S. Na moje taka Laguna napewno pozwoli na jazdę na Twoich mazurskich
    drogach z prędkościa co najmniej 1.5-2 x prędkość dozwolona. Jak chcesz
    szybciej to wynajmij sobie tor wyścigowy.

  • 15. Data: 2010-08-09 08:32:11
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Napisz jakiś przykład czym jeździłeś to będzie łatwiej stwierdzić czego
    > oczekujesz...

    Teraz jeżdżę Almerą 1.8 z amortyzatorami KYB UltraSR. I dobrymi oponami.
    Przyczepność jak dla mnie super. Na ciasnych zakrętach ograniczeniem
    prędkości jest z reguły brak widoczności końca zakrętu, zapas przyczepności
    jest duży.
    Do Laguny takich amorów KYB nie produkuje :( Szukam jeszcze u innych
    producentów.
    Po wakacjach zacząłem myśleć o trochę większym i cichszym aucie. Mam czas na
    zmianę do następnego dalszego urlopowego wyjazdu w przyszłym roku :)

    Paweł

  • 16. Data: 2010-08-09 08:42:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Po wakacjach zacząłem myśleć o trochę większym i cichszym aucie. Mam czas
    > na zmianę do następnego dalszego urlopowego wyjazdu w przyszłym roku :)

    Musisz ostro jeździć a i Twoi pasażerowie musza to lubić. Ja jak jechałem np
    civiciem VII teraz avensis 2 wszystko na seryjnym zawieszeniu na granicy
    przyczepności to zwykle po paru minutach takiej jazdy każdy mówił że już mu
    starczy. Teraz wolę nawet coś miększego bo warunków na jazdę na max jest
    mało za to moje plomby lepiej znoszą miększe zawieszenie. Podsumowyjąc:
    Dziwie się że seria Ci nie wystarcza bo jak dla mnie trudno nie zapanować
    współczesnym autem na drogach publicznych jesli masz dobre opony i sprawne
    amorki. Co innego na torach - wtedy wszystko jest za miękkie.

  • 17. Data: 2010-08-09 09:37:21
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Musisz ostro jeździć a i Twoi pasażerowie musza to lubić...

    Ostro, jak ostro. Z reguły na prostej mnie wyprzedzają, a gdy zaczyna się
    kręta droga wszyscy zwalniają, a ja zaczynam wyprzedzać ( w miarę
    możliwości). I to lubię. I nie przekraczam znacznie ograniczeń prędkości.
    Twardo wcale nie jest, przysłowiowe plomby nie wypadają. Mam seryjne
    sprężyny, normalny skok kół. Na sztywniejszych amorach nadwozie się nie
    buja, a na dziurach koła nie zdążają w nie wpaść. Powiedział bym że komfort
    się poprawił. Przy powolnej jeździe jest twardziej niż na serii.

  • 18. Data: 2010-08-09 10:01:24
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > 130km/h w maluchu

    Hahaha!

    Pozdrawiam,

  • 19. Data: 2010-08-09 14:03:14
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Ale lubię dynamiczną jazdę na zakrętach. Zawieszenie może być problemem

    Laguna II na szybkich łukach sprawia wrażenie samochodu ociężałego,
    "klockowatego", trochę takiego jak Polonez, skręcasz kierownicą a masz
    wrażenie, że siły wypychają to auto na zewnątrz, na pewno gorzej się trzyma
    drogi niż np Vectra B,
    takie są moje wrażenia z jazdy 2.0Dci kombi mimo, że ma ESP, ale to auto nie
    jest do takiej jazdy przede wszystkim, ten samochód jest do wygodnej
    spokojnej jazdy, komfort w nim jest świetny, miękkie zawieszenie, wyciszenie
    wnętrza,
    powiem tak, jestem zmęczony niemieckimi twardymi zawieszeniami na naszych
    drogach więc ja nic innego bym nie wybrał, no chyba że C5 z hydro
    zawieszeniem :-)
    do dynamicznej jazdy po zakrętach to raczej BMW się nadaje, Accord albo coś
    w tym stylu, wiadomo że Laguna II będzie najmłodsza w danej cenie,

    brat

  • 20. Data: 2010-08-09 14:20:10
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    PaweL <l...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ale lubię dynamiczną jazdę na zakrętach. Zawieszenie może być problemem

    Laguna 3 z wielowachaczowym i skrętną osią tylną da radę ;)

    A co do laguny 2, niestety aż tak ostro nie jeździłem wydaje się
    że "nie da rady".

    tz. porównując do audi A6, A6 pojedzie lepiej, kłopot jest
    w konstrukcji tyłu.

    Jeździłem laguną jedynką ostro (1.8 benzyna), tz. na prostej kop żaden,
    i tak... na zakrętach... no..... no lepiej niż lanos, coś jak sportowy
    p206 tylko wygodniej, i silnik wyje.

    generalnie renult co naprawdę skręca to safrane, zawieszenie jeszcze
    bardziej miękkie (lub ustawialne wysokość i twardość).

    Lagunę odstawiasz odrazu jak tylko jakieś zakręty się pojawiają,
    przyczepność identyczna z A8 z pneumatycznym zawieszeniem.

    laguna już po koleinach tak nie jeździ, szarpie ją trochę, i tył
    średnio. Miękkie zawieszenie jest o tyle dobre że się dziurami nie
    przejmujesz, ani koleinami nawet przy duże prędkości, zakręcie
    i deszczu, co najwyżej go zniesie metr w bok, ale w żaden niekontrolowany
    poślizg nie wpada, a elektronika zrobi swoje.

    aha, ale laguna 2 ma spora przewagę na laguna 3, i laguną 1 (i safranem też):
    -bezpieczeństwo.

    http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE

    pozdrawiam.