  • 1. Data: 2010-08-08 23:33:23
    Temat: czy Laguną II można szybko jeździć?
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Po zakrętach czy można tym samochodem szybko jechać?
    Słyszałem że Laguny II mają miękkie zawieszenie i prowadzenie na krętych
    drogach pozostawia wiele do życzenia. To prawda?
    To pytanie do posiadaczy tych samochodów. Czy nawet mocniejsze wersje tych
    samochodów (2.0dCi) są takie miękkie? Wymiana amortyzatorów na sztywniejsze
    (jeśli takie są) nie pomoże?

    Pytam, bo zaświtała mi myśl o zakupie takiego samochodu. Z rocznika ~2006.
    Ale lubię dynamiczną jazdę na zakrętach. Zawieszenie może być problemem
    odbierającym radość z jazdy.

    --
    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-08-08 23:51:52
    Temat: Re: czy Laguną II można szybko jeździć?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-08 23:33, PaweL wrote:
    > Po zakrętach czy można tym samochodem szybko jechać?

    Nie wiem jak na ostrych zakretach, ale moja 2.2dci/150KM spokojnie
    pociągnęła 220km/h (gps, licznik kłamie) z poczuciem raczej że się nie
    rozleci i trzyma drogi. Ale to była autrostrada, choć ten odcinek akurat
    też był dośc kręty. Więc co do zawieszenia nie poradze bo nie mam
    porownania z innymi, ale jesli chodzi o ogole poczucie to raczej ładnie
    sie trzyma i nie jest to jak prędkość jak 130km/h w maluchu gdzie nie
    wiadomo co nastepne odpadnie.

  • 3. Data: 2010-08-08 23:54:44
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > porownania z innymi, ale jesli chodzi o ogole poczucie to raczej ładnie
    > sie trzyma i nie jest to jak prędkość jak 130km/h w maluchu gdzie nie

    Nie ma to jak odpowiedz na temat...

  • 4. Data: 2010-08-09 00:11:05
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    ...pociągnęła 220km/h (gps, licznik kłamie) z poczuciem raczej że się nie
    > rozleci i trzyma drogi. Ale to była autrostrada, choć ten odcinek akurat
    > też był dośc kręty...

    Kładłeś 220 na krętym odcinku autostrady? Coś mi tu nie pasuje...

    Szczerze powiem że od samochodu oczekuję dużo więcej niż "raczej się nie
    rozleci i trzyma drogi". Pytam raczej o wrażenia z jazdy po mazurskich
    drogach itp.

    Paweł

  • 5. Data: 2010-08-09 00:17:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin PaweL

    > Szczerze powiem że od samochodu oczekuję dużo więcej niż "raczej się nie
    > rozleci i trzyma drogi". Pytam raczej o wrażenia z jazdy po mazurskich
    > drogach itp.

    W mastodoncie o tej masie może być tylko kiepsko, źle lub bardzo źle...

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-08-09 00:18:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-08 23:54, Grzegorz Prędki wrote:
    > Nie ma to jak odpowiedz na temat...

    Zgadza się że nie na temat, co zostało wyraźnie zaznaczone w *pierwszym*
    zdaniu. A nie bez powodu się odezwalem - panuje dziwna opinia [1] że
    laguny ii rozpadają się przy prędkościach >160 na prostej drodze, a na
    zakretach to "Panie, pewna śmierć". Sam sportowo nie katuje swojej więc
    mogę tylko choć troszeczkę pomóc. Kilkukrotnie miałem ostra sytuację
    gdzie zadziałał esp przy sporej prędkosci więc moge tylko powiedzieć że
    dupa nie ucieka i drogi się trzyma, choć buja ostro i chyba to nie jest
    to czego oczekuje po autku sportowym, na pewno była kolosalna różnica z
    Astrą po tuningu sprężyn. To samochodzik raczej rodzinny, gdzie to do
    jazdy sportowej kiedy przy 160km/h miła pani ostrzega przed zbyt niskim
    ciśnieniem w oponach ...

    Ponadto nie wiem czy akurat *ten* diesel nadaje sie do zabawy sportowej
    ze względu na dużą turbodziure, w nowszym 2.0 wcale nie mniejszą (przy
    czym to obserwacja własna).

    [1] paru mechaników, sprzedawcy w komisach i inni "eksperci".

  • 7. Data: 2010-08-09 00:22:31
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "PaweL" > napisał w wiadomości:
    > Po zakrętach czy można tym samochodem szybko jechać?
    > Słyszałem że Laguny II mają miękkie zawieszenie i prowadzenie na krętych
    > drogach pozostawia wiele do życzenia. To prawda?

    Zdefiniuj czym dla Ciebie jest kręta droga. Czy jakaś szykana o odstępie X
    metrów, czy nawrotka o 90* czy lekko wyprofilowany łuk czy zakręt o
    promieniu XX metrów ? ;-)

    --
    Bugatti

  • 8. Data: 2010-08-09 00:24:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-09 00:11, PaweL wrote:
    > Kładłeś 220 na krętym odcinku autostrady? Coś mi tu nie pasuje...

    Nie na krętym tylko na normalnej autostradzie która przy *tej* prędkości
    jest już dośc kręta. A4 w zachodniej części Niemiec jest wystarczająco
    żeby przy tej predkości trzeba było myśleć i pilnować się. Auto prowadzi
    się ok.

  • 9. Data: 2010-08-09 00:27:42
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-08-09 00:22, Bugatti pisze:

    > Zdefiniuj czym dla Ciebie jest kręta droga. Czy jakaś szykana o odstępie
    > X metrów, czy nawrotka o 90* czy lekko wyprofilowany łuk czy zakręt o
    > promieniu XX metrów ? ;-)

    No i czym jezdzil do tej pory :)

  • 10. Data: 2010-08-09 00:48:16
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

> [...]
    > mam porownania z innymi, ale jesli chodzi o ogole poczucie to raczej
    > ładnie sie trzyma i nie jest to jak prędkość jak 130km/h w maluchu

    Nie rób jaj Seba - zakręty na autostradzie? ;-)
    W/g mnie zakręt to takie coś, w co porządnym autem np. Ford wchodzę 80
    km/h a moją Vectrą 60 km/h z tym samym efektem.
    Wszystko w co da się wejśc powyżej 60 km/h nie jest zakrętem ;-)