  • 51. Data: 2009-04-19 09:56:21
    Temat: Re: czy LCD nadają się tylko do HD ???
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:
    > a jaka jest różnica pomiędzy Component a Component po Euro?

    Taka, że Component po Euro będzie dopiero za 3 lata z kawałkiem ;-)
    A na serio: AFAIK Euro nie przewiduje sygnału Component, tylko niektórzy
    producenci wykorzystują do tego celu sygnały RGB.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 52. Data: 2009-04-19 10:00:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 11:56:21 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Taka, że Component po Euro będzie dopiero za 3 lata z kawałkiem ;-)
    > A na serio: AFAIK Euro nie przewiduje sygnału Component, tylko niektórzy
    > producenci wykorzystują do tego celu sygnały RGB.

    Owszem, przewiduje, własnie po tych samych przewodach. Jest to całkowicie
    zgodne ze specyfikacją SCART

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 53. Data: 2009-04-19 10:05:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 14:01:31 +0200, pawell32 napisał(a):

    > component nie ma nic wspólnego z euro.

    to jest trzeci rodzaj prawdy.
    Sugeruję zapoznanie się ze specyfikacją złącza SCART zanim zaczniesz się
    ośmieszać

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 54. Data: 2009-04-19 10:12:06
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > to jest trzeci rodzaj prawdy.
    > Sugeruję zapoznanie się ze specyfikacją złącza SCART zanim zaczniesz się
    > ośmieszać

    to podaj link do nowej specyfikacji, ja nie znalazłem,
    w urządzeniach się też z tym nie spotkałem.

    pawell

  • 55. Data: 2009-04-19 10:24:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 12:12:06 +0200, pawell32 napisał(a):

    > to podaj link do nowej specyfikacji, ja nie znalazłem,
    > w urządzeniach się też z tym nie spotkałem.

    http://www.hardwarebook.info/SCART

    Piny 7, 11 i 15 są przewidziane do przesyłania Pb, Y i Pr zamiast RGB
    To, że jakaś opcja nie jest powszechnie używana, nie znaczy, że jej nie ma.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 56. Data: 2009-04-19 10:46:44
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Jingiel <X...@X...XX> napisał(a)
    > nom pisze:
    >
    > [...] W zyciu component nie masz na Scarcie.

    Zdaża się. Np. Dreambox potrafi. Ale raczej nie jest to standard.

    --
    Tomek

  • 57. Data: 2009-04-19 11:11:10
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    Waldek Godel pisze:

    > http://www.hardwarebook.info/SCART
    >
    > Piny 7, 11 i 15 są przewidziane do przesyłania Pb, Y i Pr zamiast RGB
    > To, że jakaś opcja nie jest powszechnie używana, nie znaczy, że jej nie ma.

    A doczytales to: non-standard extension.

    Jingiel

  • 58. Data: 2009-04-19 11:45:03
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 19 Apr 2009 11:24:47 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >http://www.hardwarebook.info/SCART
    >
    >Piny 7, 11 i 15 są przewidziane do przesyłania Pb, Y i Pr zamiast RGB

    Piny 7, 11 i 15 przewidziane są do przesyłania RGB. To, że można ich
    używać do przesyłania sygnału component nie oznacza jeszcze, że jest
    to zgodne ze specyfikacją.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 59. Data: 2009-04-19 11:56:36
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    nom wrote:
    > Po SCART może sygnał być puszczony w postaci component (najgorszy)
    > poprzez S-Video (oddzielny sygnał chrominancji i luminancji - trochę
    > lepszy), RGB (dużo lepszy niż component) jak również YPbPr (luminancja +
    > sygnały różnicowe - chyba najlepszy). Wszytsko zależy jaki sygnał
    > wychodzi z odbiornika i wchodzi na TV. :-)

    piszesz same bzdury, za co Cię zganili - poczytaj trochę.
    Poza tym S-video był stworzony głównie dla kamer video svhs i hi8
    celem podwyższenia jakości i pierwotnie był tylko na osobnym
    złączu.

    pawell

  • 60. Data: 2009-04-19 11:58:20
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński wrote:

    > Taka, że Component po Euro będzie dopiero za 3 lata z kawałkiem ;-)
    > A na serio: AFAIK Euro nie przewiduje sygnału Component, tylko niektórzy
    > producenci wykorzystują do tego celu sygnały RGB.

    a co mają wspólnego sygnały rgb z component?

    pawell