  • 11. Data: 2011-03-03 07:20:59
    Temat: Re: czas naświetlania ? nie ma różnicy
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2011 19:04:07 +0000 (UTC), Zuzek_waw napisał(a):

    > obczajcie tą stronkę i zdjęcia
    > czy widzicie jakaś różnicę pomiędzy nimi ?
    > to całe naświetlanie to mit
    > http://www.robweir.com/blog/2011/02/photographing-wa
    terfalls.html

    Kiedyś podręcznik fotografii zaczynał się od tabelki, która zależnie od
    kąta fotografowania pokazywała jaka jest maksymalna prędkość ruchu obiektu,
    przy której nie widać poruszenia. Zresztą można to sobie łatwo wyliczyć z
    podstaw trygonometrii.

    Ale to było w czasach panowania analoga, gdy najpierw się myślało, a potem
    robiło. A teraz widać że jest odwrotnie - ktoś najpierw robi, potem próbuje
    wyciągnąć wnioski. No i oczywiście są one błędne - bo jak nie rozumiejąc
    podstaw można wyciągnąć jakieś sensowne wnioski na podstawie przypadkowego
    efektu.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2011-03-03 08:06:50
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > obczajcie tą stronkę i zdjęcia
    > czy widzicie jakaś różnicę pomiędzy nimi ?

    Jak nie widzisz różnicy to zajmij się czymś innym. Może
    słuch masz lepszy, weź się za muzykę...?

  • 13. Data: 2011-03-03 08:17:45
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 03.03.2011 08:20, Henry(k) wrote:

> [...]
    > przy której nie widać poruszenia. Zresztą można to sobie łatwo wyliczyć z

    Kiedyś czytano podręczniki fotografii, teraz bierze się komórkę i cyka
    focie.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 14. Data: 2011-03-03 08:43:19
    Od: John Smith <u...@e...net>

    b...@n...pl napisał(a):
    > Kiedyś czytano podręczniki fotografii, teraz bierze się komórkę i cyka
    > focie.

    Idiotenkamera nie jest nowym wynalazkiem, od dawna większość tak (bezmyślnie) robi
    zdjęcia.
    Zmiana jaka zaszła, to Internet i cyfra, a zatem łatwość publikacji tej "twórczości".

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2011-03-03 09:29:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 02 Mar 2011 21:40:08 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
    >Jeśli się ograniczył kilku pierwszych, to faktycznie mógł nie zauważyć.
    >Pierwszych 6 zdjęć to czasy 1/1000 i krótsze - przy takich czasach
    >faktycznie różnicy nie widać (czego się zresztą można było spodziewać i
    >bez eksperymentu)

    Zbyt ogolne ujecie - na pojedynczych kropelkach moze by i bylo widac,
    ale trzebaby sie zblizyc.

    >W/g mnie warto było tean test zrobić w zdecydowanie
    >dłuższym zakresie czasów - użyć filtrów szarych i zaczynajac od 1/500
    >zjechać z czasami aż do 10, może nawet 20 sekund.

    plfoto przeorganizowali i nie moge juz znalezc starych fotek, a byly
    piekne przyklady.

    J.

  • 16. Data: 2011-03-03 11:09:28
    Temat: Re: czas na?wietlania ? nie ma różnicy
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-03-03 10:29, J.F. pisze:

    > Zbyt ogolne ujecie - na pojedynczych kropelkach moze by i bylo widac,
    > ale trzebaby sie zblizyc.

    A czy ja coś pisałem o konkretnych kropelkach? Na zdjęciach wykonanych
    w takiej skali odwzorowania przy takim zakresie czasów i tej wielkości
    prezentowanego zdjęcia różnica nie ma szans być widoczna. Podejrzewam,
    że przy tak małej skali nawet przy prezentacji 'piksel w piksel' przy
    czasach poniżej 1/1000s różnice nie byłyby widoczne. A gdyby się zbliżyć
    na mała odległość - sytuacja oczywiście może być inna - ale to już by
    był zupełnie inny test.

    --

    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 17. Data: 2011-03-03 12:09:57
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    > obczajcie tą stronkę i zdjęcia

    > czy widzicie jakaś różnicę pomiędzy nimi ?

    > to całe naświetlanie to mit

    > http://www.robweir.com/blog/2011/02/photographing-wa
    terfalls.html

    Fotografie wodospadow to ksiazkowy przyklad nauki kontroli czasu naswietlania.
    Wodospadami sam tez sie pare lat temu tym bawilem, przyklad:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d3175dc80c8b5eb
    .html

    Tylko, ze ja zrobilem z czasem 1/80 s oraz 1/10 s. Natomiast dopatrywanie sie
    roznic przy tak krotkich czasach otwarcia migawki jakie podales w linku mialoby
    sens przy np.szybko przemieszczajacych sie sportowcach, zwierzetach etc. Jesli
    sfotografujesz pedzacy bolid F1 z pewnoscia dostrzezesz roznice w czasach
    naswietlania...

    Pozdrawiam !

    Adameck

  • 18. Data: 2011-03-03 19:48:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-03 09:43:19 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > Idiotenkamera nie jest nowym wynalazkiem, od dawna większość tak
    > (bezmyślnie) robi zdjęcia.
    > Zmiana jaka zaszła, to Internet i cyfra, a zatem łatwość publikacji tej
    > "twórczości".

    Siur.
    Ale faktycznie kiedyś jak już ktoś kupił coś innego niż idioten camera,
    to przynajmniej przeczytał instrukcję (tak mi się wydaje). Teraz mam
    wątpliwości.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2011-03-04 09:26:35
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JA napisał(a):

    > Siur.
    > Ale faktycznie kiedyś jak już ktoś kupił coś innego niż idioten camera,
    > to przynajmniej przeczytał instrukcję (tak mi się wydaje). Teraz mam
    > wątpliwości.

    Z treści posta Zuzek_waw'a nie wynika, że nie kupił i chyba dalej nie widzi sensu
    kupowania czegoś innego niż małpka/telefon.
    :-)

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2011-03-04 12:21:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-02 23:28, Les pisze:
    > Witam,
    > tak naprawdę ładnie rozmytą wodę uzyskujemy stosując czasy 1 sekundy
    > lub dłuższe.

    No jak dla mnie, to zarówno zamrożone krople przy czasach rzędu tysięcznych,
    jak i te "artystyczne" włosy anielskie przy >= 1s, to efekty mocno
    nienaturalne albo nawet sztampowe.
    Staram się raczej zbliżyć do wrażenia, jakie ma się przy obserwacji
    naocznej, czyli czasy rzędu np. 1/10s