  • 1. Data: 2011-03-01 17:33:10
    Temat: Lightroom czy Aperture (do makowcow)
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    No i wciaz nie moge sie zdecydowac.
    Porownywalem sobie trial Aperture z beta Lightrooma i wychodzi, ze na
    moim MBP 2.2 (Core2Duo) 4GB Lightroom chodzi lepiej/szybciej. I jakos
    bardziej mi pasuje. I wyniki lepsze. Moze po prostu zle tego Aperture
    uzywam?
    Z narzedzi ktorych mi brakuje w Lightroom w stosunku do tego z Aperture
    to chyba tylko 'wykrywania krawedzi' przy edycji lokalnej.
    No i cena Aperture jest o polowe nizsza niz Lightrooma.
    A jakie sa wasz wybory?
    TA

  • 2. Data: 2011-03-01 18:25:15
    Temat: Re: Lightroom czy Aperture (do makowcow)
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości grup
    wsfeed.onet.pl...
> [...]
    > to chyba tylko 'wykrywania krawedzi' przy edycji lokalnej.
    > No i cena Aperture jest o polowe nizsza niz Lightrooma.

    Spróbuj jeszcze Capture One 6, moim zdaniem jako wywoływarka RAW jest
    najlepszy, można uzyskać lepsze efekty w światłach i cieniach niż w
    Lightroomie. Natomiast korekta i katalogowanie są mocniejszą stroną
    Lightrooma. Ale to wszystko zależy od preferencji i upodobań. :)

  • 3. Data: 2011-03-01 18:39:03
    Od: JD <j...@g...com>

    On 1 Mar, 18:33, T...@s...in.the.world wrote:
    > Witam,
    > No i wciaz nie moge sie zdecydowac.
    > Porownywalem sobie trial Aperture z beta Lightrooma i wychodzi, ze na

    > A jakie sa wasz wybory?
    > TA

    Bibble Pro

    PS Porównywane tylko z LR

  • 4. Data: 2011-03-02 20:09:10
    Od: " photoman" <j...@W...gazeta.pl>

    T...@s...in.the.world napisał(a):

> [...]
    > to chyba tylko 'wykrywania krawedzi' przy edycji lokalnej.
    > No i cena Aperture jest o polowe nizsza niz Lightrooma.

    DPP do Canonan i Capture NX do Nikona, ale zeby byc precyzyjnym tylko do
    wywolywania tych Rawow do obrobki PS CS5

    Kiedys uzywalem capture One ale , mam dosyc tego ze tworzy mase paxy file i
    co najgorsze nie uwzglednia ustawien Aparatu. Np zrob czrno biale zdjecie, i
    wsadz do Capture one - bedzie ono kolorowe to Capture One ignoruje
    ustawienia kamery... siara jak na moje oko, nawet sie chyba tego wyalczyc
    nie da, ni sie nie udalo.

  • 5. Data: 2011-03-02 20:28:07
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > co najgorsze nie uwzglednia ustawien Aparatu. Np zrob czrno biale zdjecie, i
    > wsadz do Capture one - bedzie ono kolorowe to Capture One ignoruje

    Kazdy soft (oprocz NC dla Nikona i pewnie (bo nie uzywam) DPP dla
    Canona), tak robi. To samo masz w ACR, LR, Bibble Pro, Aperture, itd.

    > siara jak na moje oko, nawet sie chyba tego wyalczyc
    > nie da, ni sie nie udalo.

    Nie da sie wylaczyc, bo nie ma czego wylaczyc! Juz predzej szukalbym,
    zeby dalo sie WLaczyc. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2011-03-02 20:54:23
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik " photoman" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ikm855$afa$...@i...gazeta.pl...

    > Np zrob czrno biale zdjecie, i
    > wsadz do Capture one - bedzie ono kolorowe to Capture One ignoruje
    > ustawienia kamery... siara jak na moje oko, nawet sie chyba tego wyalczyc
    > nie da, ni sie nie udalo.

    Dlatego, że taka jest uroda RAW-ów, zapisywane są wszystkie informacje o
    zarejestrowanym obrazie, również o barwie, nasyceniu itp. a ich
    interpretacją zajmuje się zewnętrzny soft, który nie ma informacji, że z
    obrazu należy zdjąć kolory. Inaczej jest z jpg które są obrabiane przez soft
    aparatu, zgodnie z jego nastawami, w tym informacjami o kolorze.
    Co do Lightrooma i CO, wywoływane zdjęcie można bardzo łatwo pozbawić koloru
    (nasycenia) poprzez kliknięcie jednego przycisku, więc nie jest to siara :)

  • 7. Data: 2011-03-03 06:29:39
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Kazdy soft (oprocz NC dla Nikona i pewnie (bo nie uzywam) DPP dla
    Canona), tak robi. To samo masz w ACR, LR, Bibble Pro, Aperture, itd.
    ********

    Dokładnie, Bibble tylko WB ustawia "as a shot",
    choć to wszystko można zmienić w presetach.

    JD

  • 8. Data: 2011-03-03 07:33:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 3 Mar 2011 07:29:39 +0100, JD napisał(a):

    > Dokładnie, Bibble tylko WB ustawia "as a shot",
    > choć to wszystko można zmienić w presetach.

    A swoją drogą to "As shot" oznacza w każdym programie trochę inne wartości
    liczbowe - ktoś w sumie wie, dlaczego?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The gift is the blessing of the giver."

  • 9. Data: 2011-03-03 08:01:08
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > A swoją drogą to "As shot" oznacza w każdym programie trochę inne wartości
    > liczbowe - ktoś w sumie wie, dlaczego?

    Bo tez ich nie odczytuje jako prawdziwych wartosci z NEFa, tylko pobiera
    informacje w postaci "presetow" typu: "daylight", "incandescent",
    "fluorescent", "flash", itd. A te kazdy program tez ma inaczej
    ustawione, jesli chodzi o wartosci. Stad -- efekty koncowe sa rozne w
    kazdym sofcie.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 10. Data: 2011-03-03 08:03:36
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 03 Mar 2011 09:01:08 +0100, "marcin.STIG.saldat"
    <s...@p...pl> wrote:

    A nie jest to po prostu spowodowane faktem, że dokładne wartości
    zależą od zastosowanego algorytmu w konwerterze. Zakres temperatur
    generalnie się zgadza, ale dokładne wartości mogą się różnić.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish