  • 41. Data: 2011-03-10 08:39:28
    Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Nie chcę na hak - utrudnia dostęp do bagażnika. Mam taki, teraz chcę na
    > dach. Obecne auto wysokie nie jest (vectra c), także z montażem rowerów
    > nie powinienem mieć problemów.

    OK, Twoja wola - ale jak "utrudnia"? Ze trzeba wykonac dodatkowo 1 ruch?

    Zobacz
    http://www.youtube.com/watch?v=fhencvTmPMM
    od 1:25 masz otwieranie bagaznika.

    W rzeczywistosci dokladnie tak to wyglada.

  • 42. Data: 2011-03-14 22:36:37
    Temat: Re: jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 09.03.2011 10:00, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    >
    > Jedyny naprawdę godny polecenia sposób transportu rowerów na większe
    > odległości to użycie bagażnika (platformy) zakładanego na hak holowniczy.
    > </cite>
    >
    > Z całą pewnością - rowery na bagażniku mocowanym na haku już nie są
    > ustawione poprzecznie do kierunku jazdy i nie powodują wzrostu
    > oporów powietrza :) Nie wspomnę już o tym, że moje bagażniki na
    > 5 drzwiach zrobiły już pewnie ponad 10kkm i jakoś specjalnych
    > problemów nie stwierdzono. Owszem, nie jest to najwygodniejsza
    > forma transportu, ale spokojnie działa właśnie na dłuższych trasach.

    W moim przypadku przy duzym boxie dachowym spalanie w trasie wzrasta o
    dobre dwa litry. Jakbyscie szacowali wzrost spalania z dwoma rowerami na
    dachu a tylnej klapie (nie mam haka)?
    Sklaniam sie ku bagaznikowi na tylna klape ... mysle, ze jednak spalanie
    bedzie nizsze niz na dachu no i latwiej na promach.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 43. Data: 2011-03-15 01:24:34
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Thule Freeride i po sprawie (może jakiegoś 4-paka trafisz ze zniżką?).
    Lub Norauto.
    (sam mam MontBlanc, ale to nie do końca to...)

    -----

  • 44. Data: 2011-03-15 11:52:34
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 14/03/2011 21:36, RadekNet wrote:

> [...]
    > Sklaniam sie ku bagaznikowi na tylna klape ... mysle, ze jednak spalanie
    > bedzie nizsze niz na dachu no i latwiej na promach.

    Tyle, ze byle obcierka parkingowa skonczy sie polamaniem rowerow, wady i
    zalety.

    Kamil

  • 45. Data: 2011-03-15 18:14:23
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 15.03.2011 11:52, Kamil pisze:

    > Tyle, ze byle obcierka parkingowa skonczy sie polamaniem rowerow, wady i
    > zalety.

    Wychodzi na to, ze najlepiej wrzucic rower do srodka ;) Zastanawiam sie
    czy nie lepiej wrzucic rowery do duzego boxa dachowego. Bez przedniego
    kola powinny dwa wejsc.. A jednak box ma bardziej lamirany oplyw.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 46. Data: 2011-03-15 19:23:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Mar, 18:14, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Wychodzi na to, ze najlepiej wrzucic rower do srodka ;)

    jesli sie zmiesci to jak najbardziej ;)

    > Zastanawiam sie czy nie lepiej wrzucic rowery do >duzego boxa dachowego. Bez
    przedniego
    > kola powinny dwa wejsc.. A jednak box ma bardziej lamirany oplyw.

    hm... to raczej baaardzo duzy boks musi byc ;)

    opor zalezy nie tylko od laminarnosci przeplywu...

    Jest wprost proporcjonalny do wspolczynnika oporu Cx, ale rowniez do
    powierzchi czolowej, a ta rowery na dachu (ustawione w odpowiednim
    kierunku :) ) maja minimalna w porownaniu z boksem
    Mozna jescze zdjac co nieco z roweru, zeby mniejszy byl (np. siodelko)

    WS

  • 47. Data: 2011-03-17 15:36:11
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2011-03-10 08:39, omega_fan pisze:

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=fhencvTmPMM
    > od 1:25 masz otwieranie bagaznika.
    >
    > W rzeczywistosci dokladnie tak to wyglada.

    Przyznaję rację, nie ma większego problemu z dostępem do bagażnika.
    Potrzebuję jednak przewieźć 4 rowery ;) No i cena spora.

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 48. Data: 2011-03-18 09:22:11
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Potrzebuję jednak przewieźć 4 rowery ;)

    Nie ma problemu, do wersji 3-rowerowej można dołożyć przystawkę na 4-ty
    rower.

    > No i cena spora.

    No to akurat prawda, ale Thule jest jeszcze droższy.
    Z drugiej strony, sesnowne uchwyty rowerowe na dach pewnie kosztuja z
    300 za sztuke, + bagaznik... robi sie 2000 jak nic.

  • 49. Data: 2011-03-18 09:55:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 18 Mar 2011 09:22:11 +0100, omega_fan <o...@n...org> wrote:

> [...]
    >Z drugiej strony, sesnowne uchwyty rowerowe na dach pewnie kosztuja z
    >300 za sztuke, + bagaznik... robi sie 2000 jak nic.

    są uchwyty i po 40 zł + bagażnik 130-230 (ceny dla 306 i alhambry) i
    rowery będą dobrze zamocowane. A za 300 zł bagażnika na 4 rowery na
    hak chyba nie ma szans kupić?

  • 50. Data: 2011-03-18 10:40:39
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > są uchwyty i po 40 zł + bagażnik 130-230 (ceny dla 306 i alhambry) i
    > rowery będą dobrze zamocowane.

    Racja.
    Chociaż ja bym nie kupił czegoś takiego.
    Wyleczyłem się z kupowania tanich rzeczy, które nie mają być jednorazowe.

    > A za 300 zł bagażnika na 4 rowery na
    > hak chyba nie ma szans kupić?

    Sensownego - nie.