  • 1. Data: 2010-03-31 01:07:15
    Temat: co na miasto?
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    witam,

    pytanie z serii egzystancjalnych.
    mam A, mam sliczna rutututnie (intruder m800/2009), ale... to ciutke za duze
    na miasto. ciezko kanionowac, szczegolnie jak wasko.

    na co powinienem spojrzec, jako milutkie wizidelko coby przez koreczki
    pomykac?
    zalozenia:
    1. masa kierownika=klasa:indyk, znaczy 60kg. powiedzmy, ze brutto max 70.
    2. waskie, proste, zwrotne - zeby latwiej kanionami pomknac,
    latwoparkowalne.
    3. czy skut klasy 200cm2 to glupi pomysl, i dlaczego? jak nie, to co?
    4. jezdzic bede ja, solo, z plecakiem (nie-bio ;-) ).

    pzd,
    Alex.

  • 2. Data: 2010-03-31 05:30:35
    Temat: Re: co na miasto?
    Od: Damork <d...@w...pl>

    Na mównicę wtargnął "Alex D. B.", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
    ryknął:

> [...]
    > latwoparkowalne.
    > 3. czy skut klasy 200cm2 to glupi pomysl, i dlaczego? jak nie, to co?

    Typowo na miasto skuterek do 200 cm2 to ideał, tyle że góra rozmiarów Kymco
    New Dink 200i - typowe maxi mniejszej pojemności też da radę, ale już tak
    wygodne w przeciskaniu się nie będzie. Dynamiczne, zwrotne, spełnia
    wszystkie podane warunki. Sam kilka lat skuterami po mieście latałem i
    gdyby tylko warunki parkingowe mi na to pozwalały to bym sobie tak tylko na
    miasto właśnie coś takiego miał.

    Piotr Mockałło
    Czarna Dama XJ 600N
    http://www.osiatkowania.pl

  • 3. Data: 2010-03-31 05:55:10
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    Alex D. B. pisze:
> [...]
    > 3. czy skut klasy 200cm2 to glupi pomysl, i dlaczego? jak nie, to co?
    > 4. jezdzic bede ja, solo, z plecakiem (nie-bio ;-) ).

    Jakieś SM 125-250cm.
    KTM Sting 125cm.

    --
    Sysek

  • 4. Data: 2010-03-31 06:19:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 31 Mar, 07:30, Damork <d...@w...pl> wrote:

    > Typowo na miasto skuterek do 200 cm2 to idea , tyle e g ra rozmiar w Kymco

    Nie znam się na skuterach ale taki co ma 200 cm2 musi być super bo nie
    pali w ogóle paliwa :]

    Pozdrawiam
    Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
    --
    Kawidlo GPZ 550 '82
    Tygrys '05

  • 5. Data: 2010-03-31 07:40:51
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Alex D. B. pisze:

    > 2. waskie, proste, zwrotne - zeby latwiej kanionami pomknac,
    > latwoparkowalne.

    IMO albo skut albo DT 125. DT ma ta przewagę że widzisz dużo więcej
    przed sobą bo jesteś wyżej i lepiej możesz planować drogę. No i zawias
    na dziurach lepiej daje radę.

    No chyba że małe (np. 250 4T ew. 125/200 2T) supermoto, tylko ciezko
    znaleźć, poza tym małe supermoto z wysilonym silnikiem będzie kosztowne
    w eksploatacji.
    Ale jak sobie pomyślę jakby moje EXC dawało po mieście... ech...

    KJ

  • 6. Data: 2010-03-31 08:15:34
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Alex D. B. pisze:
> [...]
    > zalozenia:
    > 1. masa kierownika=klasa:indyk, znaczy 60kg. powiedzmy, ze brutto max 70.

    Toż to kurczak, a nie indyk.

    > 2. waskie, proste, zwrotne - zeby latwiej kanionami pomknac,
    > latwoparkowalne.
    > 3. czy skut klasy 200cm2 to glupi pomysl, i dlaczego? jak nie, to co?
    > 4. jezdzic bede ja, solo, z plecakiem

    Skut jak najbardziej, byle w miare duże koła miał, po dziurach
    wygodniej. A z motocykli z uporem maniaka będę polecał VTR250.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 7. Data: 2010-03-31 08:54:24
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Magic" napisał w wiadomości

    > Skut jak najbardziej, byle w miare duże koła miał, po dziurach
    > wygodniej. A z motocykli z uporem maniaka będę polecał VTR250.

    Ale za ile?
    Bo jako drugi motocykl to ja bym polecił XL 125Varadero.

    Daje radę, mimo, że to zaledwie 11 czy 13 koników. Tyle, że dobrze być
    wyższym niż wyższym inaczej.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 8. Data: 2010-03-31 09:21:04
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 31.03.2010 Alex D. B. <a...@p...onet.pl> napisał/a:
    > witam,
    >
    > pytanie z serii egzystancjalnych.
    > mam A, mam sliczna rutututnie (intruder m800/2009), ale... to ciutke za duze
    > na miasto. ciezko kanionowac, szczegolnie jak wasko.

    Sam se napisałeś, im węższy tym lepszy.

> [...]
    > 1. masa kierownika=klasa:indyk, znaczy 60kg. powiedzmy, ze brutto max 70.
    > 2. waskie, proste, zwrotne - zeby latwiej kanionami pomknac,

    Z tą zwrotnością to jest taki mit. Oczywiście małym skuterem można
    jeździć w koło na 1 pasie ruchu, tylko po co.

    > 3. czy skut klasy 200cm2 to glupi pomysl, i dlaczego? jak nie, to co?

    Takie 200 potrafią być już duże, skuterem też trudniej jest precyzyjnie
    sterować, tak żeby się zmieścić na centymetry. Są wrażliwsze na
    nierówności na jezdni. Automat z jednej strony sprawia że łatwo się
    jeździ z drugiej, trudniej pojechać dokładnie tak jak się che.

    > 4. jezdzic bede ja, solo, z plecakiem (nie-bio ;-) ).

    Z moich obserwacji wynika że najszybciej po mieście jeżdżą:
    UJM 500*, sportowe 600 i UJM 600, potem niektóre skutery.
    Najbardziej blokują kanion, rutututnie, turystyczne enduro, i znowu
    skutery. Wszystko zależy od umiejętności i determinacji kierownika.
    Sprzęt o ile nie jest to armatura, to nie ma decydującego znaczenia, a
    sytuacja w korku jest ciągle inna i nie ma optymalnego motocykla.

    Dla mnie minimum to:
    wąski, między 75cm a 68cm kierownicy jest naprawdę spora różnica. Jeden
    przejedzie 2 będzie kombinował, czy nawet zmieniał pas.

    Dobrze się rozpędzający, co najmniej do paczki musi być naprawdę dobrze.

    Bdb heble, ogólnie sprawny dobry sprzęt. Bez klimatów w stylu coś mi się
    telepie przy hamowaniu, buja w zakręcie, czy moje gumy na mokrym to
    nie trzymają.

    A ostatecznie i tak decyduje determinacja i umiejętności.

    * Nie dotyczy pierwszosezonowców, ale ci zwykle stoją.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2010-03-31 09:29:57
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    kakmar pisze:

    > Z tą zwrotnością to jest taki mit. Oczywiście małym skuterem można
    > jeździć w koło na 1 pasie ruchu, tylko po co.

    To nie jest mit. Np. sporty maja niestety słaby promień zawracania i w
    mieście to czasem robi różnicę jak z kanionu chcesz przejechać do innego
    kanionu. GSXR czasem nie wjedzie tam gdzie wjeżdżał Kwacker (bydlę
    większe i cięższe o 70 kilo i sport-turystyk).

    KJ

  • 10. Data: 2010-03-31 09:36:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 31 Mar, 11:21, kakmar <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > UJM 500*, sportowe 600 i UJM 600, potem niektóre skutery.
    > Najbardziej blokują kanion, rutututnie, turystyczne enduro, i znowu

    We Wrocku zapychaczami są sporty, harlejopodobne i pierwszoroczniaki
    na skutach.
    Enduraki stare i nowe latają bez zadyszki, ja też się tigerem pcham
    bez żadnego problemu.
    Zaryzykuję stwierdzenie, że tiger jest o wiele lepszy do takich zabaw
    bo siedzi się wysoko, hample i pytę ma lepsze od skutera a
    przepychalność i zwrotność ma przynajmniej tak samo dobrą, póki co
    przynajmniej żaden skut mnie nie wyprzedził w korku :>