    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: co na miasto?
    Date: Wed, 31 Mar 2010 09:21:04 +0000 (UTC)

    Dnia 31.03.2010 Alex D. B. <a...@p...onet.pl> napisał/a:
    > witam,
    >
    > pytanie z serii egzystancjalnych.
    > mam A, mam sliczna rutututnie (intruder m800/2009), ale... to ciutke za duze
    > na miasto. ciezko kanionowac, szczegolnie jak wasko.

    Sam se napisałeś, im węższy tym lepszy.

    > na co powinienem spojrzec, jako milutkie wizidelko coby przez koreczki
    > pomykac?
    > zalozenia:
    > 1. masa kierownika=klasa:indyk, znaczy 60kg. powiedzmy, ze brutto max 70.
    > 2. waskie, proste, zwrotne - zeby latwiej kanionami pomknac,
    > latwoparkowalne.

    Z tą zwrotnością to jest taki mit. Oczywiście małym skuterem można
    jeździć w koło na 1 pasie ruchu, tylko po co.

    > 3. czy skut klasy 200cm2 to glupi pomysl, i dlaczego? jak nie, to co?

    Takie 200 potrafią być już duże, skuterem też trudniej jest precyzyjnie
    sterować, tak żeby się zmieścić na centymetry. Są wrażliwsze na
    nierówności na jezdni. Automat z jednej strony sprawia że łatwo się
    jeździ z drugiej, trudniej pojechać dokładnie tak jak się che.

    > 4. jezdzic bede ja, solo, z plecakiem (nie-bio ;-) ).

    Z moich obserwacji wynika że najszybciej po mieście jeżdżą:
    UJM 500*, sportowe 600 i UJM 600, potem niektóre skutery.
    Najbardziej blokują kanion, rutututnie, turystyczne enduro, i znowu
    skutery. Wszystko zależy od umiejętności i determinacji kierownika.
    Sprzęt o ile nie jest to armatura, to nie ma decydującego znaczenia, a
    sytuacja w korku jest ciągle inna i nie ma optymalnego motocykla.

    Dla mnie minimum to:
    wąski, między 75cm a 68cm kierownicy jest naprawdę spora różnica. Jeden
    przejedzie 2 będzie kombinował, czy nawet zmieniał pas.

    Dobrze się rozpędzający, co najmniej do paczki musi być naprawdę dobrze.

    Bdb heble, ogólnie sprawny dobry sprzęt. Bez klimatów w stylu coś mi się
    telepie przy hamowaniu, buja w zakręcie, czy moje gumy na mokrym to
    nie trzymają.

    A ostatecznie i tak decyduje determinacja i umiejętności.

    * Nie dotyczy pierwszosezonowców, ale ci zwykle stoją.

    --
    kakmaratgmaildotcom