  • 61. Data: 2011-01-21 21:56:40
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Użytkownik "Jacek_P"

    > jak kolega szacuje ileż to ton cementu i stali? robotnicy po? hmm? 1370
    > miesięcznie? - oczy szeroko zamknięte

    Ci na pewno byli najwyzszej klasy, po 1300EUR miesiecznie ;)
    A i cement nie byle jaki, tylko najlepszy! Europejski! A++++++ klasy,
    dlatego tak drogo ;)
    ...dobra, nie mam o niczym pojecia, zartowalem, ale i tak jak dla mnie
    jako obywtela placacego za to jest to za drogo!

    --
    venioo
    GG:198909

  • 62. Data: 2011-01-21 21:58:34
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-21 11:56, PaPi pisze:
    > Przez kogo gwarantowana ?
    > WSZYSTKIE obiekty mostowe w Polsce o klasie obciazen A (czylio
    > praktycznie wszystkie nowe obiekty) maja okres eksploatacji wlasnie 100
    > letni.
    > Drogi budowane w Polsce o nawierzchni bitumicznej maja okres
    > eksploatacji 20 lat, przy czym po 10 latach nalezy zrobic remont
    > nawierzchni bitumicznej. Po 20 latach droge nalezy rozebrac i wybudowac
    > od nowa.

    A nasze nowe autostrady juz nadaja sie do remontu, (ktore zreszta sa
    wiecznie robione) a do 10 lat im jeszcze baaardzo daleko. A 20 to sobie
    nie wyobrażam nawet.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 63. Data: 2011-01-21 22:15:31
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PaPi <...@...3> napisał(a):

    > A moglbys wytlumaczyc dlaczego taniej ? Moze dlatego, ze jest inne
    > obciazenie podatkami czy kosztami posrednimi pracy ?

    > Czyli blisko dwa razy mniej. Nie no, przeciez to tyle samo jest.

    > Wytlumacz mi zatem "cud" taniosci w sklepach typu Pepco czy inne takowe
    > z chinskiem g.
    > Za 12 zl kupilem koc w opakowaniu zapinanym na zamek.
    > Podobny koc kosztuje u nas nie mniej jak 25-30zl bez opakowania. Sam
    > zamek blyskawiczny tej dlugosci kosztuje 15zl.
    >
    > Jakim cudem ktos moze wyprodukowac taki produkt zarabiajac tyle samo co
    > Polak przy podobnym obciazeniu kosztami placy ?

    To proste i dziwne dlaczego sam nie wpadłeś dlaczego Chińskie towary sa tanie.
    Jak tutaj rodzila się ( tfu) solidarniść i demokratyczne podziemie to tam
    powstał plan zbudowania najnowocześniejszej i najpreżniejszej gospodarki na
    Świecie. Trwalo to wiele lat i się m zwyczajnie udało. Na pewno tego koca
    opakowania i suwaka nie robily małe chińskie rączki a wyspecjalizowane
    automaty. I skacz do góry ze szczęścia że są tanie koce, garnki, komputery,
    spodnie, radia itd. Bo bez nich Twoi rodacy puścili by Cie z torbami. O ile
    bys byl pracownikiem najemnym a nie tym co puszcza z torbami innych. Prosty
    krajowy przyklad. Play zrobił obniżkę cen na rozmowy. Pewno nie uwierzysz ale
    na prawie calej kasie jaką dysponoał, na banknortach były postacie ze skośnymi
    oczkami. Przeszkadza Ci że jak dobrze pokombinujesz to i po 15 droszy za
    minute płacisz. A i tak przytulają na tym z 9 groszy. Gdyby nie Play to dalej
    byś bulił zlotowe za minute. Mnie nie pzreszkadza mam od niego internet który
    mnie wychodzi 25 złotych na miesiac. Pomyśl sobie ze to dopiero poczatek
    chińskiej ekspansji gospodarczej. Polska giełda podskoczylą bo Chińczycy
    zaczęli na niej kupować. Myślisz że oni z dobrego serca to robią? Oni
    zwyczajnie chcą mieć wpływ na europejskie gospodarki nie od strony konkurencji
    a wlaściciela.

  • 64. Data: 2011-01-21 22:58:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011 20:19:32 +0100, Max_P wrote:
    >najdłuższy most transoceaniczny świata - między Szanghajem i Ningbo,
    >stawiany w skrajnie arcytrudnych warunkach morskich ma 36 km długości.
    >Mostem biegnie 6 pasowa trasa szybkiego ruchu.
    >Trwałośc gwarantowana (!!!) to 100 lat. Koszt budowy (ostateczny) to 770
    >mln funtów brytyjskich

    Chinskich kosztow nie ma co porownywac.

    >Za 2 mld zł byłoby tego mostu 20 km. A jest 10 km drogi.

    A ktora droge chodzi - bo jesli o Wroclaw .. to jest w duzej czesci
    most. Nad ziemia.

    J.

  • 65. Data: 2011-01-21 22:59:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > W centrach miast (na przykladzie Poznania) nie odbywa sie tranzyt >10t,
    > jezdza glownie osobowki, a dziury takie jakby ktos na asfalt kontener min
    > wysypał :) Tak gesto i tak glebokie, ze nie da sie ominac w zaden mozliwy
    > sposob.

    Nie doczytałeś, że napisał iż nawierzchnia musi być wymieniona co 10 lat, a
    co 20 droga zbudowana od nowa.
    U nas tego się nie robi - więc te dziury to skutki tych zaniechań.
    Kilkuletni asfalt zazwyczaj daje radę.

  • 66. Data: 2011-01-21 23:00:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > A nasze nowe autostrady juz nadaja sie do remontu, (ktore zreszta sa
    > wiecznie robione) a do 10 lat im jeszcze baaardzo daleko.

    A którym?
    Bo obwodnica Poznania ma niewiele mniej i dziur na niej nie ma.

  • 67. Data: 2011-01-21 23:03:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011 09:47:22 +0100, Arek wrote:
    >Te "istotne warunki zamówienia" - tak się dobiera aby wygrał ten co ma
    >wygrać. Tak działają przetargi, zwłaszcza publiczne.

    To latwo daje sie zrobic jak chcesz kupic samochody, ale absolutnie
    nie ma miejsca przy drogach.

    Jedna z drozek jest inna - zdobywca drugiego miejsca analizuje oferte
    pierwszego, znajduje blad i doprowadza do uniewaznienia oferty.
    Wtedy on jest pierwszy .. tylko ze jego oferte juz przeanalizowal
    trzeci.

    Drobny blad w kosztorysie na 150 zl mial doprowadzic we Wroclawiu do
    wzrostu ceny o 100 mln.

    J.

  • 68. Data: 2011-01-21 23:16:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-21 15:35, kogutek pisze:

    > Materiały mają po cenach światowych. Ichni robotnik wykwalifikowany zarabia
    > podobnie do polskiego a nie 12 razy mniej. Ci co byli twierdzą że w sklepach

    Bzdura, robotnik w Chinach nie dość że zarabia grosze to jeszcze nie raz
    w fabryce panuje reżim obozu pracy.
    W przeciwieństwie do ciebie wiem co pisze bo akurat współpracuje z
    Chińczykami (takimi prosto z Chin). Co ciekawe, Chińczycy są dumni ze
    swojego kraju.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 69. Data: 2011-01-22 00:15:17
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > a) Wiadukty. Drogie są jak cholera, a na takiej obwodnicy
    > to ich jak mrówek.
    >
    > b) przekładki instalacji podziemnych.

    Gotthard Base Tunel - ukończony pod koniec ub. roku nadłuższy tunel na
    świecie 2 x 57 km, drążony prawie na całej długości w litym granicie i
    skrajnie niekorzystnych warunkach kosztował 7 mld EUR co w zaokrągleniu daje
    28 mld PLN, czyli jakieś 240 mln PLN za kilometr. Niewiele wiecej niż droga
    o której tu mówimy.
    Tunel pod kanałem La Manche 3 x 50 km to ok. 300 mln PLN za kilometr.

    Musieli tam nie mieć wielu wiaduktów i przekładek podziemnych, to im to
    wyszło tak tanio. Dokumentacji to pewnie nawet nie potrzebowali.

    --
    Max

  • 70. Data: 2011-01-22 01:39:24
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-21, Max_P <M...@x...pl> wrote:

    > Gotthard Base Tunel - ukończony pod koniec ub. roku nadłuższy tunel na
    > świecie 2 x 57 km, drążony prawie na całej długości w litym granicie i
    > skrajnie niekorzystnych warunkach

    Ja tak czysto formalnie: albo w litym granicie albo w skrajnie
    niekorzystnych warunkach.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski