  • 71. Data: 2011-01-22 01:47:02
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    DoQ <p...@g...com> napisał(a):

    > Bzdura, robotnik w Chinach nie dość że zarabia grosze to jeszcze nie raz
    > w fabryce panuje reżim obozu pracy.
    > W przeciwieństwie do ciebie wiem co pisze bo akurat współpracuje z
    > Chińczykami (takimi prosto z Chin). Co ciekawe, Chińczycy są dumni ze
    > swojego kraju.
    >

    > Pozdrawiam
    > Paweł
    Co jest bzdurą. To ze mają materiały po cenach światowych? To nie bzdura tylko
    prawda. Na dodatek jako ogromy producent i odbiorca surowców trzęsą tym
    rynkiem. Na pewno ci robotnicy z Chin są z nie uprzemysłowionych rejonów. Tam
    faktycznie bogato nie jest. Ale napisałem o tym. W dużych okręgach
    przemysłowych pracownicy ciężko pracują. Ale to cecha tam mieszkających ludzi.
    Dumni są ze swojego kraju bo to ich kraj i naród. A nie jak tutaj bezmyslna
    hołota. Za swoją pracę dostają wynagrodzenie zbliżone do polskiego przy
    niższych kosztach utrzymania. Oczywiście mowa o robotnikach bo specjaliści to
    inna klasa. Oni zarabiają tak jak specjaliści w wysoko uprzemysłowionych
    krajach. Dużo więcej niż ich odpowiednicy w Polsce. To co napisałeś jest
    bardzo medialne. Male rączki i miska ryżu. A na dodatek obozy pracy.Wyobraź
    sobie ze tam miliard trzsta milionów ludzi mieszka. Tutaj wszyscy drą ryją ze
    więźniowie byczą sie w celach. Jesteś sobie w stanie wyobrazić ilu tam jest
    więżniów. Bo ja jakoś nie mogę, Chiny wysyląją na studia za granicą 20
    milionow maturzystów to więżniow moze być podobnie, albo więcej. Nie mam
    pojęcia. To żeby się nie byczyli zagonili ich do pracy. Jak tam żyje miliard
    trzysta milionow ludzi to i więzienia nie są na stu więźnow tylko na kilka
    tysiecy. No to że zaraz obozy koncentracyjne. Pewno rożowo w pierdlach tam nie
    ma ale na pewno nie ma komor gazowych i krematorów.

  • 72. Data: 2011-01-22 01:59:42
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Chinskich kosztow nie ma co porownywac.
    Możesz rozwinać dlaczego nie można porownywać. Moze most też robily male
    chińskie rączki za miskę ryżu a nie super nowoczesne maszyny ktorych obcy by
    się nie powstydzili.

  • 73. Data: 2011-01-22 02:49:53
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a):

    > Ja tak czysto formalnie: albo w litym granicie albo w skrajnie
    > niekorzystnych warunkach.
    >
    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski
    rzneli w granicie, co juz jest trudne bo to twardzizna. i trafili na inna
    strukture geologiczna, czy jak to sie u nich nazywa. mokry i osuwajacy sie
    piach. ale dali rade. mnóstwo stali i betonu poszło.

  • 74. Data: 2011-01-22 05:56:22
    Od: PepedB <a...@s...le>

    W dniu 2011-01-21 17:32, J.F. pisze:

    > Bo maja prawo - polskie firmy tez moga startowac w calej EU.
    >

    > A po drugie - firm zdolnych skredytowac 2 mld zl nie ma tak duzo.

    Wykonawca otrzymuje wynagrodzenie za pracę w transzach. Ostatnia za S8
    odcinek Konotopa- Powązkowska miała wynosić 80mln zł i wykonawca miał
    ich nie otrzymać za niedoróbki. Ich skala i znaczenie zostały
    rozdmuchane w mediach do katastrofalnych rozmiarów, a w rzeczywistości
    wynikły głównie ze względu na warunki atmosferyczne w czasie zakończenia
    robót.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

  • 75. Data: 2011-01-22 10:02:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 01:49:53 +0000 (UTC), kogutek wrote:
    >rzneli w granicie, co juz jest trudne bo to twardzizna. i trafili na inna
    >strukture geologiczna, czy jak to sie u nich nazywa. mokry i osuwajacy sie
    >piach. ale dali rade. mnóstwo stali i betonu poszło.

    Jest jeszcze inny przyklad: norweski Laerdel tunnel.
    http://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel

    Miliard koron za 25km, czyli raptem 20mln zl/km.

    Albo to nieprawda, albo warunki geologiczne maja tam skrajnie
    korzystne.
    To jest znacznie taniej niz kazdy polski most - moze ich zaprosic ?
    :-)

    J.

  • 76. Data: 2011-01-22 10:05:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011 03:07:47 +0000 (UTC), kogutek wrote:
    >Za komuny był taki dowcip. Wysoki polski urzędnik państwowy został zaproszony
    >do ZSRR na jakies rozmowy. Po skończeniu pojechał do swojego radzieckiego
    >odpowiednika do daczy. No ładna mówi. Pewno sporo kosztowałą. E tam drogo.
    >Wyjrzyj pzrez okno. widzisz most. No widzę. Jak budowali to cement, stal,
    >robotnicy stamtąd. Po jakimś czasie rewizyta. Wchodzi rosjanin do domu a to
    >nie dom tylko palac. Marmury spawane srebrem itd. Pyta o kasę. Polak mowi
    >wyjrzyj przez okno. Widzisz ten most, nie widzę, a widzisz.

    Tylko ze ja to slyszalem w wersji z francuskim urzednikiem.

    Bo ze za komuny kazda oficjalna budowa sponsorowala tez okolicznych
    mieszkancow to wszyscy wiedza. A wysoki urzednik nie potrzebowal
    zadnej budowy zeby mu dacza stanela ..

    J.

  • 77. Data: 2011-01-22 10:06:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 00:59:42 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    >Możesz rozwinać dlaczego nie można porownywać. Moze most też robily male
    >chińskie rączki za miskę ryżu a nie super nowoczesne maszyny ktorych obcy by
    >się nie powstydzili.

    A te roboty kesonowe to tez supernowoczesne maszyny ?

    J.

  • 78. Data: 2011-01-22 10:10:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 05:56:22 +0100, PepedB wrote:

    >Wykonawca otrzymuje wynagrodzenie za pracę w transzach. Ostatnia za S8
    >odcinek Konotopa- Powązkowska miała wynosić 80mln zł i wykonawca miał
    >ich nie otrzymać za niedoróbki.

    Jestes pewien ? Wydawalo mi sie ze ustawa o ZP wrecz tego zabrania.

    Raczej dzielono droge na mniejsze odcinki i to byly osobne przetargi -
    dzieki czemu i wiecej firm moglo wygrac.

    Ale i tak trzeba kogos kto moze skredytowac tych 80 mln, choc to juz
    byle developer potrafi ..

    J.

  • 79. Data: 2011-01-22 10:37:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011 12:35:21 +0100, zinek wrote:
    >bo jakos skumac nie moge ...
    >zloto kladli pod ukradziony tluczen czy jak ?
    >chyba ze znowu poszlo fifty / fifty...

    A8 to autostradowa obwodnica wroclawia (AOW)

    Nie 2, ale 3.4 mld.
    Musialbys to zobaczyc. Kilometry estakad na slupach.
    Bog jeden wie ile rozjazdow i mostow. No dobra - nie trzeba grzeszyc,
    okolo 10 wezlow.

    Malutki fragment:
    http://www.uriuk.com/galeria/displayimage.php?album=
    60&pos=2

    Mozna sobie zadac pytanie czy to byl wlasciwy wariant budowy, bo
    faktycznie chyba najdrozszy.
    Albo spytac rzad czemu jej nie zrobil 10 lat temu - wtedy to samo
    mialo kosztowac miliard. Juz dawno byloby splacone .. ale rzady jakos
    wola placic zasilki berobotnym.

    J.

  • 80. Data: 2011-01-22 12:06:50
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 00:15:17 +0100, "Max_P" <M...@x...pl> wrote:

    >Gotthard Base Tunel - ukończony pod koniec ub. roku nadłuższy tunel na
    >świecie 2 x 57 km, drążony prawie na całej długości w litym granicie i
    >skrajnie niekorzystnych warunkach kosztował 7 mld EUR co w zaokrągleniu daje
    >28 mld PLN, czyli jakieś 240 mln PLN za kilometr. Niewiele wiecej niż droga
    >o której tu mówimy.
    >Tunel pod kanałem La Manche 3 x 50 km to ok. 300 mln PLN za kilometr.

    A w Warszawie budujemy II linię metra za c.a. 680 mln zł. za kilometr.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280