    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Date: Fri, 21 Jan 2011 21:15:31 +0000 (UTC)

    PaPi <...@...3> napisał(a):

    > A moglbys wytlumaczyc dlaczego taniej ? Moze dlatego, ze jest inne
    > obciazenie podatkami czy kosztami posrednimi pracy ?

    > Czyli blisko dwa razy mniej. Nie no, przeciez to tyle samo jest.

    > Wytlumacz mi zatem "cud" taniosci w sklepach typu Pepco czy inne takowe
    > z chinskiem g.
    > Za 12 zl kupilem koc w opakowaniu zapinanym na zamek.
    > Podobny koc kosztuje u nas nie mniej jak 25-30zl bez opakowania. Sam
    > zamek blyskawiczny tej dlugosci kosztuje 15zl.
    >
    > Jakim cudem ktos moze wyprodukowac taki produkt zarabiajac tyle samo co
    > Polak przy podobnym obciazeniu kosztami placy ?

    To proste i dziwne dlaczego sam nie wpadłeś dlaczego Chińskie towary sa tanie.
    Jak tutaj rodzila się ( tfu) solidarniść i demokratyczne podziemie to tam
    powstał plan zbudowania najnowocześniejszej i najpreżniejszej gospodarki na
    Świecie. Trwalo to wiele lat i się m zwyczajnie udało. Na pewno tego koca
    opakowania i suwaka nie robily małe chińskie rączki a wyspecjalizowane
    automaty. I skacz do góry ze szczęścia że są tanie koce, garnki, komputery,
    spodnie, radia itd. Bo bez nich Twoi rodacy puścili by Cie z torbami. O ile
    bys byl pracownikiem najemnym a nie tym co puszcza z torbami innych. Prosty
    krajowy przyklad. Play zrobił obniżkę cen na rozmowy. Pewno nie uwierzysz ale
    na prawie calej kasie jaką dysponoał, na banknortach były postacie ze skośnymi
    oczkami. Przeszkadza Ci że jak dobrze pokombinujesz to i po 15 droszy za
    minute płacisz. A i tak przytulają na tym z 9 groszy. Gdyby nie Play to dalej
    byś bulił zlotowe za minute. Mnie nie pzreszkadza mam od niego internet który
    mnie wychodzi 25 złotych na miesiac. Pomyśl sobie ze to dopiero poczatek
    chińskiej ekspansji gospodarczej. Polska giełda podskoczylą bo Chińczycy
    zaczęli na niej kupować. Myślisz że oni z dobrego serca to robią? Oni
    zwyczajnie chcą mieć wpływ na europejskie gospodarki nie od strony konkurencji
    a wlaściciela.