  • 181. Data: 2011-01-27 11:22:34
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: PaPi <...@...3>

    > ROTFL
    >
    > http://www.stat.gov.pl/bip/56_PLK_HTML.htm
    > "Rozdział 2
    > Organizacja badań statystycznych statystyki publicznej
    > Art. 15. 1. Tworzy się Radę Statystyki, zwaną dalej "Radą", jako organ
    > opiniodawczo-doradczy w sprawach statystyki.

    I tyle zaleznosci.

    > 2. Nadzór nad Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego sprawuje Prezes
    > Rady Ministrów.
    > Taaa, całkowita niezależność...

    http://www.wnp.pl/wiadomosci/jozef-olenski-zostal-pr
    ezesem-gus,16039.html

    "Premier Jarosław Kaczyński powołał Józefa Oleńskiego na stanowisko
    prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
    Oleński został powołany na to stanowisko z dniem 25 października 2006 r.
    Będzie je piastował przez pięć lat."

    I tyle zaleznosci od rzadu Tuska.

  • 182. Data: 2011-01-27 11:51:44
    Od: PaPi <...@...3>

    > Ale czekaj - przeciez mysmy sobie sami tego nie wymyslili, tylko z
    > tego zgnilego zachodu moda przyszla, a moze i unijna dyrektywa ..

    Oszalales ?
    Jak najbardziej sami sobie to wymyslilismy. Np. w Niemczech zeby nie
    budowac ekranow gdzie popadnie powszechne jest stosowanie ograniczen
    predkosci w nocy.
    U nas wsrod opiniujacyh raporty oddzialywania na srodowisko takie
    "sztuczki" nie przechodza (okreslenie sztuczki to okreslenie urzednikow).

    > No wiesz, mnie sie tam naiwnie wydaje ze te nawozy to nie sa jakos
    > bardzo szkodliwe jak olej czy glikol. Fakt ze tego oleju to jest tyle
    > co silnik naplakal :-)

    Z tego co pamietam w 2005 czy 2006 roku robiono na sieci drog krajowych
    pomiar stezenia zanieczyszczen ropopochodnych w rowach odwadniajacych
    przez urzadzeniami oczyszczajacymi. Wyniki tych badan wykazywaly ze
    zaledwie w kilku przypadkach stwierdzono stezenie tych zanieczyszczen
    mozliwe do oznaczenia ale w zadnym przypadku nieprzekraczajace norm dla
    oczyszczonych sciekow.
    Reasumujac separatory to w ogromnej wiekszosci wypadkow nikomu nie
    potrzebne drogie w eksploatacji urzadzenia.
    Co do zanieczyszczen nawozami to poczytaj np. o przyczynach przyduchy.

  • 183. Data: 2011-01-27 12:15:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 11:51:44 +0100, PaPi wrote:

    >Oszalales ?
    >Jak najbardziej sami sobie to wymyslilismy. Np. w Niemczech zeby nie
    >budowac ekranow gdzie popadnie powszechne jest stosowanie ograniczen
    >predkosci w nocy.

    Czyli oni tez maja normy ? Autostrada z ekranami jest w Niemczech
    czyms normalnym.

    >U nas wsrod opiniujacyh raporty oddzialywania na srodowisko takie
    >"sztuczki" nie przechodza (okreslenie sztuczki to okreslenie urzednikow).

    Wroclaw, ulica Legnicka, trzy pasy w jedna strone .. i znaki 70
    zdjeli. Rzekomo dlatego ze za glosno bylo. Czyzby przeszlo ?
    Glosno chyba bylo tak samo jak jest bo kierowcy jada ile jechali :-)

    >Co do zanieczyszczen nawozami to poczytaj np. o przyczynach przyduchy.

    O ile wiem to nawozy sa o tyle szkodliwe, ze jak splyna do wody, to w
    niej glony i inna roslinnosc swietnie rosnie.
    A potem obumiera i zamula dno.

    Ale to jakby dalsza czesc. Zamiast skorzystac z wetetacji - narzekamy
    :-)

    J.

  • 184. Data: 2011-01-27 12:20:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 11:22:34 +0100, PaPi wrote:

> [...]
    >prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
    >Oleński został powołany na to stanowisko z dniem 25 października 2006 r.

    CBA mialo byc nawet bardziej niezalezna instytucja, z naczelnikiem
    niezmienialnym przez 5 lat i co ?

    J.

  • 185. Data: 2011-01-27 12:26:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 11:16:47 +0100, PaPi wrote:

    >Jak wyobrazasz sobie tryb aukcyjny gdzie wycenia sie kilkaset
    >(conajmniej) pozycji w formularzu przetargowym ?

    No ale zaraz - przeciez koniec koncow jest i tak jedna kwota.

    Nawiasem pytajac - w ogole trzeba ten szczegolowy kosztorys w ofercie
    przedstawiac, czy cena i tak jest na jedna na calosc ?

    W sumie to dobrze ze ten kosztorys jest, na wypadek jakis sporow czy
    reklamacji, no i to moze faktycznie utrudnia tryb aukcyjny.

    J.

  • 186. Data: 2011-01-27 12:27:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    prezesem-gus,16039.html

    > CBA mialo byc nawet bardziej niezalezna instytucja, z naczelnikiem
    > niezmienialnym przez 5 lat i co ?

    Już nie wspominając że 2006+5=2011, a który to rok mamy?

  • 187. Data: 2011-01-27 12:35:17
    Od: PaPi <...@...3>

    > No ale zaraz - przeciez koniec koncow jest i tak jedna kwota.

    Tak. Ale sklada sie ona z wielu mniejszych kwot.

    > Nawiasem pytajac - w ogole trzeba ten szczegolowy kosztorys w ofercie
    > przedstawiac, czy cena i tak jest na jedna na calosc ?

    Trzeba. Miedzy innymi po to zeby mozna bylo na jakiejs podstawie
    policzyc roboty dodatkowe ew. nie zaplacic za czesc robot.

    > W sumie to dobrze ze ten kosztorys jest, na wypadek jakis sporow czy
    > reklamacji, no i to moze faktycznie utrudnia tryb aukcyjny.

    To nie jest kosztorys. To wyciag z kosztorysu, ktory jest zalacznikiem
    do oferty przetargowej.
    Jesli np. na budowie trzeba bedzie wykonac wiecej robot ziemnych -
    zamawiajacy ma podstawe platnosci. Jesli robot tych bedzie mniej - co
    teoretycznie powinien kontrolowac inzynier kontraktu - wykonawca
    dostanie mniej pieniedzy.

  • 188. Data: 2011-01-27 12:36:14
    Od: PaPi <...@...3>

    > Już nie wspominając że 2006+5=2011, a który to rok mamy?

    I co z tego ? Przeciez prezes wybrany przez PiS w 2006 roku nie moze byc
    jeszcze raz mianowany na to stanowisko.

  • 189. Data: 2011-01-27 12:39:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 27 Jan 2011 11:22:34 +0100, PaPi <...@...3> wrote:

> [...]
    >prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
    >Oleński został powołany na to stanowisko z dniem 25 października 2006 r.

    Pominąłeś coś:

    Art. 24. 1. Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego powołuje Prezes
    Rady Ministrów spośród osób wyłonionych w drodze otwartego i
    konkurencyjnego naboru. Prezes Rady Ministrów odwołuje Prezesa
    Głównego Urzędu Statystycznego.

    Powtórzę i podkreślę:
    "Prezes Rady Ministrów odwołuje Prezesa Głównego Urzędu
    Statystycznego."

    Zwróć uwagę na różnicę między artykułami dotyczącymi prezesa, a tymi
    dotyczącymi członków Rady Statystyki (tych drugich można odwołać
    jedynie pod pewnymi warunkami).

    BTW: nic nie pisałem o "Donaldinho", a jedynie wytknąłem Ci
    nieprawdziwość twierdzenia, że "GUS w ZADEN sposob nie jest
    uzalezniony od rzadu". Dla mnie pojęcie "rząd" nie ogranicza się do
    gabinetu DT.

    Jeśli bardziej przekonuje Cię depesza PAP niż treść ustawy, to
    pozostaje mi jedynie to uszanować (choć oczywiście nie zgodzić się z
    tym).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 190. Data: 2011-01-27 12:52:16
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > nieprawdziwość twierdzenia, że "GUS w ZADEN sposob nie jest
    > uzalezniony od rzadu". Dla mnie pojęcie "rząd" nie ogranicza się do

    Teraz mamy rzad DT. Tak czy nie ?
    Prezesa GUS powolal rzad JK. Tak czy nie ?
    Prezesa nie mozna powolac na druga kadencje. Tak czy nie ?

    Jesli odpowiesz 3x tak to w jaki sposob powiazesz aktualny rzad z
    prezesem wybranym 5 lat temu ?