  • 91. Data: 2011-01-22 22:31:18
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > Albo to nieprawda, albo warunki geologiczne maja tam skrajnie
    > korzystne.
    > To jest znacznie taniej niz kazdy polski most - moze ich zaprosic ?
    > :-)

    Do Ciebie nie docieraja najprostsze fakty ?

    W Polsce w przetargach organizowanych przez GDDKiA staja firmy
    norweskie, austriackie, hiszpanskie, holenderskie, wloskie, irlandzkie,
    niemiecki, ba nawet chinskie.

    Naprawde, postepowanie przetargowe jest 100% jawne. Wyniki przetargow
    oglaszane sa na stronach GDDKiA. Sprawdz kto bral udzial i za jaka kwote
    wygrywal.

    Skoro twierdzisz, ze "tam" buduja taniej dlaczego "tutaj" tego nie
    potrafia ? A moze po prostu nijak nie przystaja do siebie te przyklady
    majace dowodzic polskiego przekretu ?

  • 92. Data: 2011-01-22 22:32:13
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > A w Warszawie budujemy II linię metra za c.a. 680 mln zł. za kilometr.

    I jak myslisz, dlaczego firma budujaca tunel Gottharda nie zaoferowala
    ceny 300 mln zl za km ?

  • 93. Data: 2011-01-22 22:36:20
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-22 22:28, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A ile autostrad masz w Poznaniu?

    zgaduję: jedną? ;)

    > Autostradowa, czyli poznański odcinek A2.

    A no tak, sorry, tam nie jechałem. Ale za 2-3 lata sie przejade, zeby
    zobaczyc jak wyglada :)

    > Akurat zachodni kraniec Poznania mam w głębokim poważaniu, rzadko tam
    > bywam. ;-)

    > Bo asfalt komunę pamięta, a nie rok 2001 w którym najdawniej powinien
    > być wykonany kapitalny remont DK 92.

    Jaką komunę?? Nie dalej jak 5-6 lat temu robili kawalkami prawie caly
    odcinek od nowa. To jest po prostu masakra. Dabrowskiego to jest druga
    masakra, Kaponiera to juz w ogole tragedia, a reszta to "zalezy jak
    lezy". Ale przez torowiska to najlepiej na 1 biegu jezdzic ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 94. Data: 2011-01-22 22:40:57
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > Inflacja to srednia.

    Bzdura.

    > Budynki podrozaly, ale parowozy potanialy :-)

    Zacznij pisac o rzeczach o jakich masz choc sladowe pojecie.
    Inflacje liczy sie na podstawie koszyka statystycznego koszyka zakupow
    przecietnego Polaka. Na ten koszyk sklada sie okolo 2 tysiecy dobr i
    uslug, ktorych udzial jest aktualizowany przez GUS co roku.
    Ogromna wiekszosc tego koszyka to koszty zwiazane z mieszkaniem oraz
    zywnoscia.

  • 95. Data: 2011-01-22 22:45:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jaką komunę?? Nie dalej jak 5-6 lat temu robili kawalkami prawie caly
    > odcinek od nowa.

    Który?
    Bo jakoś nie widziałem wymiany nawierzchni na 92 - rozumiem że mówisz o
    dwupasmówce od Wawrzyńca do Tarnowa Podgórnego?

    To były jakieś łaty jeśli już, a nie wymiana nawierzchni.

  • 96. Data: 2011-01-22 22:49:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 22:40:57 +0100, PaPi wrote:
> [...]

    >przecietnego Polaka. Na ten koszyk sklada sie okolo 2 tysiecy dobr i
    >uslug, ktorych udzial jest aktualizowany przez GUS co roku.

    No to masz - srednia (wazona) z koszyka dobr.

    >Ogromna wiekszosc tego koszyka to koszty zwiazane z mieszkaniem oraz
    >zywnoscia.

    A koszta drog i mostow tam sa ?

    J.

  • 97. Data: 2011-01-22 22:54:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 22:31:18 +0100, PaPi wrote:

    >Do Ciebie nie docieraja najprostsze fakty ?

    Ja tylko stwierdzam bardzo prosty fakt - ten tunel bardzo tanio
    wyszedl.

    Albo maja tam bardzo sprzyjajace warunki geologiczne ... a moze
    powinnismy rozwazyc tunele zamiast mostow ?

    >Skoro twierdzisz, ze "tam" buduja taniej dlaczego "tutaj" tego nie
    >potrafia ? A moze po prostu nijak nie przystaja do siebie te przyklady
    >majace dowodzic polskiego przekretu ?

    Nic takiego nie stwierdzam.
    Ale moze jak jest przetarg na most to nie zglaszaja sie firmy od
    tuneli ? Albo u nich jakos lepiej te przetargi dzialaja ?

    J.

  • 98. Data: 2011-01-22 22:57:49
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-22 22:25, PaPi pisze:

    > A1 i A2 nadaja sie do remontu ?

    Moze niezbyt swieze, ale na szybko w google:

    http://www.motofakty.pl/artykul/autostrada_w_remonci
    e.html
    http://www.money.pl/forum/temat,3,1047962,1047962,15
    ,0,1;3;mln;zl;kary;za;remonty;na;autostradzie.html
    http://wyborcza.pl/1,75248,3007505.html
    http://budownictwo.wnp.pl/remont-nawierzchni-na-auto
    stradzie-a2,77320_1_0_0.html
    http://news.money.pl/artykul/a2;idzie;do;remontu;kto
    ;jest;winien,97,0,357217.html

    To one juz mialy wtedy po 10 lat, ze nadawaly sie do remontu?
    --
    venioo
    GG:198909

  • 99. Data: 2011-01-22 23:10:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    ;jest;winien,97,0,357217.html

    > To one juz mialy wtedy po 10 lat, ze nadawaly sie do remontu?

    Nie - one od początku zostały zrobione w sposób nie odpowiadający normom i
    obciążeniom którymi zostały poddane.
    Złe założenia przyjęto.

  • 100. Data: 2011-01-22 23:30:04
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-22 22:45, Cavallino pisze:

    > Który?
    > Bo jakoś nie widziałem wymiany nawierzchni na 92 - rozumiem że mówisz o
    > dwupasmówce od Wawrzyńca do Tarnowa Podgórnego?
    >
    > To były jakieś łaty jeśli już, a nie wymiana nawierzchni.

    wymieniali całość, kawałkami (tak na oko po 1-2km) tak jak teraz to
    robią przy budowie wiaduktu na obwodnicy w Swadzimiu. Tez takie zwezki
    byly i takie same korki jak dzisiaj.

    --
    venioo
    GG:198909