eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyco kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 232

  • 141. Data: 2011-01-26 10:54:03
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 09:59:28 +0100, komar wrote:
    >W dniu 2011-01-24 11:11, masti pisze:
    >>> Znaczy się ze inflacja w tym czasie bylą dużo większa niż pokazywana w
    >>> propagandowych programach telewizyjnych.
    >>
    >> nie inflacja tylko warunki środowiskowe. Tam gdzie 10-20 lat temu można
    >> było po prostu zbudować drogę teraz trzeba robić estakady, ekrany,
    >> specjalne odwodnienia, kładki i tunele dla zwierząt itp.

    Ale chyba tez jednak inflacja w pracach drogowych.
    Tak samo jak w budownictwie - podrozalo i co zrobisz.

    >ale 10-20 lat temu nikt tam nie chciał autostrady bo to przecież "wymysł Hitlera" te

    >autostrady

    Mlody jestes i nie pamietasz, albo stary i pamiec ma errory :-)

    20 lat temu bylo juz po komunie i wszyscy sie pytali kiedy autostrady
    beda.

    Jesli chodzi o A8 to decyzja lokalizacyjna byla w 2003, a w planach
    byla znacznie wczesniej.

    J.



  • 142. Data: 2011-01-26 10:59:11
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 09:49:42 +0100, PaPi wrote:
    >>> Chinskich kosztow nie ma co porownywac.
    >> Możesz rozwinać dlaczego nie można porownywać. Moze most też robily male
    >> chińskie rączki za miskę ryżu a nie super nowoczesne maszyny ktorych obcy by
    >> się nie powstydzili.
    >
    >Alez mozna jak najbardziej porownywac.
    >Porownujmy realne przetargi a nie wydumane pseudoinwestycje.
    >Budowa mostu przez Wisle w Toruniu.
    >Konsorcjum chinskich firm zaoferowalo cene 870 mln zlotych.
    >"Nasz" STRABAG wygral przetarg za milionow 550.

    Ale to jest robota w Polsce a nie w Chinach.
    Na przyklad musza sie liczyc ze nie dostana chinscy robotnicy
    zezwolenia na prace w Polsce.

    A tak w ogole to bym sie przyjrzal czy za tym nie stoi jakis sprytny
    Polak, na zasadzie zbudowac, zainkasowac i zniknac, bo skad Chinczycy
    w jakiejs tam Polsce ...

    J.


  • 143. Data: 2011-01-26 11:07:14
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 09:41:33 +0100, komar wrote:
    >W dniu 2011-01-22 10:10, J.F. pisze:
    >>>> A po drugie - firm zdolnych skredytowac 2 mld zl nie ma tak duzo.
    >>> Wykonawca otrzymuje wynagrodzenie za pracę w transzach. Ostatnia za S8
    >>> odcinek Konotopa- Powązkowska miała wynosić 80mln zł i wykonawca miał
    >>> ich nie otrzymać za niedoróbki.
    >>
    >> Jestes pewien ? Wydawalo mi sie ze ustawa o ZP wrecz tego zabrania.
    >> Raczej dzielono droge na mniejsze odcinki i to byly osobne przetargi -
    >> dzieki czemu i wiecej firm moglo wygrac.
    >>
    >ale... to jest mały odcinek, raptem 10+km. Chciałbyś tu wpuścić 10 firm i czekac aż
    się
    >dogadają, a później zbudują drogę przypominającą slalom albo 10 niepołączonych ze
    soba
    >odcinków drogi?

    I ten odcinek tez kosztowal 2 mld ?

    A8 to raptem 36km, a i tak podzielono na 3 zadania i kazde wygral kto
    inny.
    http://www.gddkia.gov.pl/article/8408/wroclaw-ma-juz
    -nowoczesna-komfortowa-obwodnice
    P.S. Tylko tytulu nie bierzcie na powaznie. "Ma juz" to jest bardzo
    gruba przesada :-)




    J.



  • 144. Data: 2011-01-26 11:36:16
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: PaPi <...@...3>

    >> Alez mozna jak najbardziej porownywac.
    >> Porownujmy realne przetargi a nie wydumane pseudoinwestycje.
    >> Budowa mostu przez Wisle w Toruniu.
    >> Konsorcjum chinskich firm zaoferowalo cene 870 mln zlotych.
    >> "Nasz" STRABAG wygral przetarg za milionow 550.
    >
    > Ale to jest robota w Polsce a nie w Chinach.
    > Na przyklad musza sie liczyc ze nie dostana chinscy robotnicy
    > zezwolenia na prace w Polsce.
    > A tak w ogole to bym sie przyjrzal czy za tym nie stoi jakis sprytny
    > Polak, na zasadzie zbudowac, zainkasowac i zniknac, bo skad Chinczycy
    > w jakiejs tam Polsce ...

    Stajac do przetargu trzeba wykazac sie zrealizowanymi porownywalnymi
    kontraktami - stad odpada firma krzak z Polski.
    Do tego wszystkiego trzeba dolozyc ubezpieczenie ewentualnych kosztow
    gdyby firma "zwinela sie" w trakcie wykonywania prac lub w okresie
    gwarancyjnym. Takiego ubezpieczenia nie kupisz gdy nie masz
    odpowiedniego poparcia w wynikach finansowych i zrealizowanych kontraktach.

    Powyzsze dwa przyklady cen oraz fakt startowania do przetargow po
    kilkunastu oferentow z rozniastych krajow to dowod na to, ze ceny robot
    drogowych w Polsce nie sa z kapelusza.


  • 145. Data: 2011-01-26 11:48:35
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 11:36:16 +0100, PaPi wrote:
    >> A tak w ogole to bym sie przyjrzal czy za tym nie stoi jakis sprytny
    >> Polak, na zasadzie zbudowac, zainkasowac i zniknac, bo skad Chinczycy
    >> w jakiejs tam Polsce ...
    >
    >Stajac do przetargu trzeba wykazac sie zrealizowanymi porownywalnymi
    >kontraktami - stad odpada firma krzak z Polski.

    Dlatego bierze sie firme chinska :-)

    >Do tego wszystkiego trzeba dolozyc ubezpieczenie ewentualnych kosztow
    >gdyby firma "zwinela sie" w trakcie wykonywania prac lub w okresie
    >gwarancyjnym. Takiego ubezpieczenia nie kupisz gdy nie masz
    >odpowiedniego poparcia w wynikach finansowych i zrealizowanych kontraktach.

    A jest to jakos wymagane w przetargu ?

    >Powyzsze dwa przyklady cen oraz fakt startowania do przetargow po
    >kilkunastu oferentow z rozniastych krajow to dowod na to, ze ceny robot
    >drogowych w Polsce nie sa z kapelusza.

    Tylko ze nijak sie maja do porownania cen prawdziwie chinskich.

    A ze ceny w Polsce sa co najmniej "z gornej polki" to nawet sama UE
    zauwaza, ze te autostrady na ktore daje fundusze wychodza dziwnie
    drogo, szczegolnie w porownaniu do "starych" czlonkow, gdzie niby
    pensje wieksze, a drogi jakos tansze.

    No ale przyznaje - takie wychodza w przetargu i coz zrobic.
    Uniewaznic i oglosic ponownie ?
    I nie doszukiwalbym sie tam koniecznosci doliczenia 10% dla ministra.

    J.


  • 146. Data: 2011-01-26 12:07:03
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: PaPi <...@...3>

    >> Stajac do przetargu trzeba wykazac sie zrealizowanymi porownywalnymi
    >> kontraktami - stad odpada firma krzak z Polski.
    >
    > Dlatego bierze sie firme chinska :-)

    Co to zmienia ?

    >> Do tego wszystkiego trzeba dolozyc ubezpieczenie ewentualnych kosztow
    >> gdyby firma "zwinela sie" w trakcie wykonywania prac lub w okresie
    >> gwarancyjnym. Takiego ubezpieczenia nie kupisz gdy nie masz
    >> odpowiedniego poparcia w wynikach finansowych i zrealizowanych kontraktach.
    >
    > A jest to jakos wymagane w przetargu ?

    Oczywiscie. Ubezpieczenie to warunek konieczny przystapienia do przetargu.

    >> Powyzsze dwa przyklady cen oraz fakt startowania do przetargow po
    >> kilkunastu oferentow z rozniastych krajow to dowod na to, ze ceny robot
    >> drogowych w Polsce nie sa z kapelusza.
    >
    > Tylko ze nijak sie maja do porownania cen prawdziwie chinskich.

    Jesli dowody przecza naszej tezie tym gorzej dla dowodow.
    Co to znaczy ceny prawdziwie chinskie ? Czy konsorcja startujace w ww.
    przetargach mialy za malo krwi han w zarzadach ?

    > A ze ceny w Polsce sa co najmniej "z gornej polki" to nawet sama UE
    > zauwaza

    Uwielbiam takie stwierdzenia bezosobowe i zero-merytoryczne.
    Co to znaczy - UE zauwaza ?

    >, ze te autostrady na ktore daje fundusze wychodza dziwnie
    > drogo, szczegolnie w porownaniu do "starych" czlonkow, gdzie niby
    > pensje wieksze, a drogi jakos tansze.

    Powtorze sie po raz kolejny.
    Do przetargow oglaszanych w Polsce w tej chwili staje po kilkanascie
    firm z roznych zakatkow kontynentu (i nie tylko z Europy).
    Staja firmy, ktore nawet nie maja w Polsce przedstawicielstwa, nie
    mowiac o oddziale.
    Jakim zatem cudem oferuja drozsze wykonastwo niz u siebie ?

    > No ale przyznaje - takie wychodza w przetargu i coz zrobic.
    > Uniewaznic i oglosic ponownie ?
    > I nie doszukiwalbym sie tam koniecznosci doliczenia 10% dla ministra.

    Nie znam ani jednego przetargu w drogownictwie gdzie firma, ktora
    zglosila najnizsza cene i spelnia warunki SIWZ nie dostalaby zlecenia.
    To gdzie tu miejsce dla ministra ? BTW, umow na wykonanie drog w Polsce
    nie podpisuje minister a dyrektor GDDKiA.


  • 147. Data: 2011-01-26 12:15:18
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "PaPi" <...@...3> napisal w wiadomosci news:

    > Do przetargow oglaszanych w Polsce w tej chwili staje po kilkanascie
    > firm z roznych zakatkow kontynentu (i nie tylko z Europy).
    > Staja firmy, ktore nawet nie maja w Polsce przedstawicielstwa, nie
    > mowiac o oddziale.
    > Jakim zatem cudem oferuja drozsze wykonastwo niz u siebie ?

    No jakim?


  • 148. Data: 2011-01-26 13:07:32
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 12:07:03 +0100, PaPi wrote:
    >>> Stajac do przetargu trzeba wykazac sie zrealizowanymi porownywalnymi
    >>> kontraktami - stad odpada firma krzak z Polski.
    >> Dlatego bierze sie firme chinska :-)
    >Co to zmienia ?

    firma chinska moze sie wykazac, a zreszta papier jest cierpliwy i kto
    sprawdzi czy rzeczywiscie byla wykonawca (niekoniecznie realizatorem
    kontraktu) mostu na Chi-Wang-Mei :-)

    >>> Powyzsze dwa przyklady cen oraz fakt startowania do przetargow po
    >>> kilkunastu oferentow z rozniastych krajow to dowod na to, ze ceny robot
    >>> drogowych w Polsce nie sa z kapelusza.
    >> Tylko ze nijak sie maja do porownania cen prawdziwie chinskich.
    >
    >Jesli dowody przecza naszej tezie tym gorzej dla dowodow.
    >Co to znaczy ceny prawdziwie chinskie ? Czy konsorcja startujace w ww.
    >przetargach mialy za malo krwi han w zarzadach ?

    Znajd jakis prawdziwie chinski przetarg. Realizowany w Chinach.

    >> A ze ceny w Polsce sa co najmniej "z gornej polki" to nawet sama UE
    >> zauwaza
    >
    >Uwielbiam takie stwierdzenia bezosobowe i zero-merytoryczne.
    >Co to znaczy - UE zauwaza ?

    Maja tam rozne ciala i czasem generuja rozne ciekawe raporty.
    Komisja Europejska ? Bedzie trzeba to odszukam.

    >>, ze te autostrady na ktore daje fundusze wychodza dziwnie
    >> drogo, szczegolnie w porownaniu do "starych" czlonkow, gdzie niby
    >> pensje wieksze, a drogi jakos tansze.
    >
    >Powtorze sie po raz kolejny.
    >Do przetargow oglaszanych w Polsce w tej chwili staje po kilkanascie
    >firm z roznych zakatkow kontynentu (i nie tylko z Europy).
    >Staja firmy, ktore nawet nie maja w Polsce przedstawicielstwa, nie
    >mowiac o oddziale.
    >Jakim zatem cudem oferuja drozsze wykonastwo niz u siebie ?

    No normalnie - doliczaja koszt utrzymania przedstawicielstwa przez
    najblizsze 10 lat, dorzucaja 20% rezerwy i patrza co z tego wyjdzie.
    A nuz wygraja.

    >> No ale przyznaje - takie wychodza w przetargu i coz zrobic.
    >> Uniewaznic i oglosic ponownie ?
    >> I nie doszukiwalbym sie tam koniecznosci doliczenia 10% dla ministra.
    >
    >Nie znam ani jednego przetargu w drogownictwie gdzie firma, ktora
    >zglosila najnizsza cene i spelnia warunki SIWZ nie dostalaby zlecenia.

    No wiesz, spelnila czy nie spelnila - ale A8 jest drozsza o 124 mln:
    http://maslice.org/index.php?option=com_content&task
    =view&id=186&Itemid=169

    >To gdzie tu miejsce dla ministra ? BTW, umow na wykonanie drog w Polsce
    >nie podpisuje minister a dyrektor GDDKiA.

    Rozwijajac wodze fantazji - ktos tu pisal ze wykonawca nie dostal
    kolejnej transzy. Moze dlatego ze poziom fuszerki przekroczyl granice
    wytrzymalosci nadzoru, a moze dlatego ze jeszcze nie zaplacil prowizji
    od poprzedniej :-)
    Nie twierdze ze tak jest, ale z drugiej strony wcale by mnie to nie
    zdziwilo. I nie wazne kto podpisuje - wazne czy umie sie podzielic.
    A przeciez te zachodnie firmy w niejednym przetargu braly udzial,
    doskonale wiedza o co chodzi :-)

    Ale to w sferze domyslow, a chocby z linka powyzej - most Millenijny
    we wroclawiu kosztowal 150mln, podobny na A8 - najnizsza oferta
    380mln, skonczylo sie na 500mln. A dziela je 3 km i kilka lat.
    Wyjechali fachowcy do Londynu i podrozalo :-(

    Choc w sumie trzeba by porownac dokladnie - moze on i obiektywnie
    dluzszy i powinien byc drozszy.

    J.


  • 149. Data: 2011-01-26 13:13:42
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-21 22:15, kogutek pisze:
    > PaPi<...@...3> napisał(a):
    >
    >>>> Ale zdajesz sobie sprawe, ze koszty w Chinach i w Europie sa *deczko* inne?
    >>>> Porownywanie jakichkolwiek kosztow z tymi w Chinach jest czysta demagogia.
    >>>>
    >>>>
    >>> Materiały mają po cenach światowych. Ichni robotnik wykwalifikowany zarabia
    >>> podobnie do polskiego a nie 12 razy mniej. Ci co byli twierdzą że w sklepach
    >>> mają sporo taniej.

    >> Za 12 zl kupilem koc w opakowaniu zapinanym na zamek.
    >> Podobny koc kosztuje u nas nie mniej jak 25-30zl bez opakowania. Sam
    >> zamek blyskawiczny tej dlugosci kosztuje 15zl.
    >>
    >> Jakim cudem ktos moze wyprodukowac taki produkt zarabiajac tyle samo co
    >> Polak przy podobnym obciazeniu kosztami placy ?
    >>
    > To proste i dziwne dlaczego sam nie wpadłeś dlaczego Chińskie towary sa tanie.
    > Jak tutaj rodzila się ( tfu) solidarniść i demokratyczne podziemie to tam
    > powstał plan zbudowania najnowocześniejszej i najpreżniejszej gospodarki na
    > Świecie. Trwalo to wiele lat i się m zwyczajnie udało.

    Nie zauważasz że sam sobie przeczysz?
    Jeśli idzie o koc, zabawki, elektronikę, tekstylia, w ogóle cokolwiek, to nowoczesna
    gospodarka Chin jest w stanie wyprodukować to wszystko oczywiście bez problemu 3-4x
    taniej.
    Ale most? Wykluczone. Jeśli tam jest tańszy niż u nas, to przyczyną są oczywiście
    wyłącznie przekręty. Baaaardzo wygodne acz mało przekonujące, sorry.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 150. Data: 2011-01-26 13:40:16
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-22 22:40, PaPi pisze:
    >> Inflacja to srednia.
    >
    > Bzdura.
    >
    >> Budynki podrozaly, ale parowozy potanialy :-)
    >
    > Zacznij pisac o rzeczach o jakich masz choc sladowe pojecie.
    > Inflacje liczy sie na podstawie koszyka statystycznego koszyka zakupow przecietnego
    Polaka. Na ten koszyk sklada sie okolo 2 tysiecy dobr i uslug, ktorych udzial jest
    aktualizowany przez GUS co roku.
    > Ogromna wiekszosc tego koszyka to koszty zwiazane z mieszkaniem oraz zywnoscia.

    Mógłbyś wskazać gdzie znaleźć zawartośc tego koszyka i jak się go ustala,
    bo szukałem, ale nie znalazłem.

    W szczególności, zadziwia mnie jedno: jak wiadomo np. mieszkanie to wydatek, który
    pochłania wieloletnie (a czasem liczone w dziesięcioleciach) dochody rodziny,
    powinien
    więc IMHO samodzielnie stanowić spory % statystycznego koszyka nawet jeśli kupuje się
    je tylko raz na pokolenie.
    Mieszkania podrożały o kilkaset % w parę lat, inne rzeczy też raczej nie staniały,
    a inflacja wciąż jednocyfrowa... cud!

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 24


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: