  • 101. Data: 2011-01-22 23:32:35
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-22 22:32, PaPi pisze:

    > I jak myslisz, dlaczego firma budujaca tunel Gottharda nie zaoferowala
    > ceny 300 mln zl za km ?

    Bo moze akurat buduje cos innego i czasowo im nie odpowiada?
    Powodow moze byc 1001...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 102. Data: 2011-01-22 23:42:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > wymieniali całość, kawałkami (tak na oko po 1-2km) tak jak teraz to robią
    > przy budowie wiaduktu na obwodnicy w Swadzimiu. Tez takie zwezki byly i
    > takie same korki jak dzisiaj.

    Ta droga ma DUŻO więcej niż 20 lat, a co za tym idzie powinna być dawno
    zrobiona od nowa, widać w myśl rzeczonej teorii, sama wymiana asfaltu po raz
    drugi/n-ty nic nie daje.

  • 103. Data: 2011-01-22 23:43:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bo moze akurat buduje cos innego i czasowo im nie odpowiada?

    Albo prościej - w tej 300 mln/km nie było łapówek, a żeby w Polsce coś
    wygrać to trzeba to wliczyć.
    I z 300 robi się kilka razy więcej.

  • 104. Data: 2011-01-22 23:58:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 23:43:08 +0100, Cavallino wrote:

    >Albo prościej - w tej 300 mln/km nie było łapówek, a żeby w Polsce coś
    >wygrać to trzeba to wliczyć.
    >I z 300 robi się kilka razy więcej.

    Myslisz ze na zachodzie nie znaja slowa "lapowka" ?

    I komu te lapowke wreczyc i za co dokladnie ? Bo odrzucic dobra oferte
    nie tak latwo, jednemu Dutkiewiczowi sie udalo.

    J.

  • 105. Data: 2011-01-23 08:09:55
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-22 23:58, J.F. pisze:

    > Myslisz ze na zachodzie nie znaja slowa "lapowka" ?
    >
    > I komu te lapowke wreczyc i za co dokladnie ? Bo odrzucic dobra oferte
    > nie tak latwo, jednemu Dutkiewiczowi sie udalo.

    Łatwo pewnie nie jest, dlatego kwoty nie są małe i wielu do podziału ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 106. Data: 2011-01-23 10:12:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Myslisz ze na zachodzie nie znaja slowa "lapowka" ?

    Słowo pewnie znają, ale widać u nas więcej zer funkcjonuje.

  • 107. Data: 2011-01-23 10:26:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 10:12:57 +0100, Cavallino wrote:

    >Słowo pewnie znają, ale widać u nas więcej zer funkcjonuje.

    Zer to oni maja wiecej w pensji. Wiec i ewentualna lapowka musi byc
    wieksza.

    J.

  • 108. Data: 2011-01-23 10:27:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zer to oni maja wiecej w pensji. Wiec i ewentualna lapowka musi byc
    > wieksza.

    Jakby musiała, to by u nich było drożej.
    A że jest odwrotnie, to widać, że jednak u nas łapówki większe.
    I nie ma innego sensownego wytłumaczenia tego fenomenu.
    Jeśli się mylę, to poproszę o takowe.

  • 109. Data: 2011-01-23 10:59:49
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-01-22 22:40, PaPi pisze:

    > Ogromna wiekszosc tego koszyka to koszty zwiazane z mieszkaniem oraz
    > zywnoscia.

    Z tymi kosztami mieszkania, to się troszkę rozpędziłeś. Podstawowym
    kosztem związanym z mieszkaniem jest cena mieszkania, która w koszyku
    nie jest uwzględniana.

    Shrek.

  • 110. Data: 2011-01-23 11:27:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 10:27:54 +0100, Cavallino wrote:

    >Jakby musiała, to by u nich było drożej.
    >A że jest odwrotnie, to widać, że jednak u nas łapówki większe.
    >I nie ma innego sensownego wytłumaczenia tego fenomenu.
    >Jeśli się mylę, to poproszę o takowe.

    Moze po prostu szukasz problemow nie tam gdzie trzeba.

    Ot np takie Audi - komu trzeba placic lapowke zeby w Polsce bylo
    drozsze niz w Niemczech ?

    J.