  • 11. Data: 2011-09-30 08:34:37
    Temat: Re: cienki drucik do poprawek na PCB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Friday, September 30, 2011, 10:26:13 AM, you wrote:

    > Poeksperymentuj z tabletką aspiryny i grotem którego Ci nie będzie
    > szkoda, któryś składnik tabletki rozpuszcza emalię, tylko smród jest
    > nieziemski.

    Aspiryna ma jeden składnik aktywny - kwas acetylosalicylowy.
    Kiedyś próbowałem i poza mnóstwem smrodu nic nie osiągnąłem.

    Naprawdę kupno drutu lutowalnego jest najprostsze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-09-30 08:44:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.09.2011 09:07, Paweł pisze:

    > Czy ta "lutowalna" emalia ma jakieś specjalne oznaczenie ?

    Emalia na "zwykłym" drucie topi się koło 400*C.

    Michoo

  • 13. Data: 2011-09-30 09:04:55
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 30 Sep 2011 08:21:24 +0200, Paweł <p...@n...pl>
    wrote:

    Szukaj drutu Grad 1 na 155 stopni. Nie powinieneś mieć problemu z
    lutowaniem. Druty z izolacją na 200 stopni raczej nie są lutowalne. A
    Grad 2 to twoich zastosowań nie jest potrzebny.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 14. Data: 2011-09-30 09:09:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Friday, September 30, 2011, 11:04:55 AM, you wrote:

    > Szukaj drutu Grad 1 na 155 stopni. Nie powinieneś mieć problemu z
    > lutowaniem. Druty z izolacją na 200 stopni raczej nie są lutowalne. A
    > Grad 2 to twoich zastosowań nie jest potrzebny.

    Ale są też druty lutowalne Gr2. Nie ma problemu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2011-09-30 10:24:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello AlexY,
    [..]

    > Aspiryna ma jeden składnik aktywny - kwas acetylosalicylowy.

    Może być, żaden ze mnie chemik, dostałem cynk że "masa tabletkowa" ale
    nie weryfikowałem więc nie powielam.

    > Kiedyś próbowałem i poza mnóstwem smrodu nic nie osiągnąłem.

    Użyłem tej metody dwukrotnie
    1. do polutowania urwanego kabelka słuchawek (masa mikrusich drucików
    każdy emaliowany), bez tabletki nie szło nawet jak skrobałem nożykiem.
    2. jak nawijałem silnik BLDC drutem .25mm2 i nie było bezpiecznego
    podejścia nożykiem.

    > Naprawdę kupno drutu lutowalnego jest najprostsze.

    To już raczej zależy od konkretnej sytuacji, najlepsze tak, ale jak
    terminy gonią a składniki są pod ręką...

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 16. Data: 2011-09-30 10:32:03
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 30 wrz 2011 09:26:04 in article news:<459813369.20110930092604@pik-net.pl>
    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Lutowalny jest drut w emalii a nie emalia. Nie ma specjalnego
    > oznaczenia - po prostu zamawiając drut nawojowy w emalii zamawiasz
    > lutowalny i tyle. Jest odrobinę droższy i dostępnych chyba tylko do
    > 1mm ale głowy sobie za to uciąć nie dam.

    Wg. http://www.poldrut.pl/oferta/emaliowane.php
    Zakres produkowanych średnic [mm] 0.025 ÷ 1.80

  • 17. Data: 2011-09-30 10:51:25
    Od: "TomT" <tom@wywal_to.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Kynar ma chyba grubość 0.3mm i grubą teflonową izolację.

    Jeep marki Landrover.
    Kynar, jak sama nazwa mówi ma izolację z Kynaru, czyli tworzywa PVDF.
    Podobny do teflonu (PTFE) ale się topi w znacznie niższych temperaturach.

    TomT

  • 18. Data: 2011-09-30 11:24:23
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 30 Sep 2011 11:09:03 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Ale są też druty lutowalne Gr2. Nie ma problemu.
    Ależ oczwiście, tylko po co do płytki Grad 2? Mi się wydaje że to
    trochę nadmiarowe, aczkolwiek nie upieram się.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 19. Data: 2011-09-30 11:26:46
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Drut lutowalny tzw. samolutowalny , oznaczany literą L np. DNE 155L i
    > DN2E 155L

    Rozumiem, że jeśli kupię DNE 200L to przy pomocy zwykłej lutownicy bez
    większych problemów przylutuję taki drut.

    Paweł

  • 20. Data: 2011-09-30 11:32:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Friday, September 30, 2011, 1:24:23 PM, you wrote:

    > Ależ oczwiście, tylko po co do płytki Grad 2? Mi się wydaje że to
    > trochę nadmiarowe, aczkolwiek nie upieram się.

    Nie mam zaufania do pojedynczej warstwy lakieru.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl