  • 21. Data: 2011-09-30 11:33:24
    Temat: Re: cienki drucik do poprawek na PCB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Friday, September 30, 2011, 1:26:46 PM, you wrote:

    > Rozumiem, że jeśli kupię DNE 200L to przy pomocy zwykłej lutownicy bez
    > większych problemów przylutuję taki drut.

    A jest 200 w wersji L? Jakby był, to na pewno zwykłą lutownicą tego
    nie polutujesz. Użyj 155L do tego celu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2011-09-30 12:12:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Aspiryna ma jeden składnik aktywny - kwas acetylosalicylowy.
    > Kiedyś próbowałem i poza mnóstwem smrodu nic nie osiągnąłem.

    Ja tam nie wiem, co próbowałeś, ale sam wielokrotnie "odizolowywałem" na
    aspirynę - bardzo dobrze działa. Tyle, że na ile ważny jest ów kwas -
    nie wiem. Być może sama masa użyta do tej tabletki jest ważna.
    Trzeba przeciągnąć drut między grotem a tabletką. Podobno na polopirynie
    też działa, ale jak już musiałem się tym zajmować to aspiryna była
    dostępna.

    Oczywiście natychmiast drut do kalafonii. Być może nie trzeba, ale
    zawsze to bezpieczniej.

    > Naprawdę kupno drutu lutowalnego jest najprostsze.

    Tak, od dawna sobie obiecuję, że kupię... I tak sobie obiecuję, i
    obiecuję, i ... szkoda gadać. Może w końcu to zrobię.

    Pozdrawiam

    DD

  • 23. Data: 2011-09-30 12:24:21
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 30 Sep 2011 13:33:24 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >A jest 200 w wersji L? Jakby był, to na pewno zwykłą lutownicą tego
    >nie polutujesz. Użyj 155L do tego celu.
    Producenci też podają czas potrzebny na lutowanie, jak np. tu:
    http://www.dahrentrad.se/images/stories/dasol%20e_09
    04.pdf
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 24. Data: 2011-09-30 13:54:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Nie mam zaufania do pojedynczej warstwy lakieru.

    Czy te emalie występują w różnych kolorach?

  • 25. Data: 2011-09-30 14:04:14
    Od: Tomasz Kuczyński <e...@t...pl>

    Chyba wszystkie małe transfomatory nawijane masowo (np. Indel) mają druty
    nawojowe z izolacją lutowalną. Ja mam taki rozebrany trafo i bez problemu
    używam tego drutu do takich celów.

  • 26. Data: 2011-09-30 14:59:13
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-09-30 14:12, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ja tam nie wiem, co próbowałeś, ale sam wielokrotnie "odizolowywałem" na
    > aspirynę - bardzo dobrze działa. Tyle, że na ile ważny jest ów kwas -
    > nie wiem. Być może sama masa użyta do tej tabletki jest ważna.

    Nie, kwas acetylosalicylowy (odczynnik) z butelki bardzo dobrze działa.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 27. Data: 2011-09-30 15:47:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Friday, September 30, 2011, 4:59:13 PM, you wrote:

    > Nie, kwas acetylosalicylowy (odczynnik) z butelki bardzo dobrze działa.

    Klasyczna aspiryna to czysty kwas acetylosalicylowy formowany w
    tabletki - bez dodatków.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-09-30 15:59:17
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > A jest 200 w wersji L? Jakby był, to na pewno zwykłą lutownicą tego
    > nie polutujesz. Użyj 155L do tego celu.

    Przewód DNE 200L mogę kupić w małych ilościach w pobliskim sklepie.
    Z jakiego powodu nie uda się go polutować ?
    Grot lutownicy ma przecież ponad 300 st.

    Paweł

  • 29. Data: 2011-09-30 17:15:35
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Klasyczna aspiryna to czysty kwas acetylosalicylowy formowany w
    > tabletki - bez dodatków.

    Nie całkiem. Jest jeszcze skrobia.

    Waldek

  • 30. Data: 2011-09-30 17:17:35
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pszemol wrote:

    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Czy te emalie występują w różnych kolorach?

    Przynajmniej mam jeszcze takowe w kolorach żółtym, czerwonym i zielonym.
    Inne też były, ale "wyszły". Do tego zgniłozielony podajnik z miejscem na
    szpulkę (wielkości małej szpulki od maszyny do szycia)

    Waldek