  • 1. Data: 2009-07-16 00:31:53
    Temat: ciekawe pozycjonowanie
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    witam,

    Wykonuje projekt sklepu, klient zwrócił mi uwagę
    na pozycjonowanie, żeby działało tak jak na costam.pl.
    Pytam się jak działa. Odpowiedź: "dobrze działa, no wie
    pan wpisujesz pan sony i ich strona jest na 3 miejscu
    piszesz toć dalej siemens czy bosch czy jakiś inny
    producent agd, rtv są zawsze na górze pierwszej strony
    a w dużej liczbie przypadków na pierwszych siedmiu."

    Sprawdzam i tak jest. Wchodzę na ich stronę:
    dużo powtarzania marek, nazw sprzętów i kategorii,
    subdomeny dla producentów, przyjazne linki itd.
    Spojrzałem w kod słowo "syf" dobrze oddaje tabelki
    użyty js, czy ot choćby próbę walidacji.
    Sprawdzam katalogi tematyczne - nie wiele, nie śmiecą
    na siłę na zewnątrz, porównywarki: nie ma ich u liderów
    dziedziny. Ok to sprawdzam fora temat. i strony producentów
    szukać linków - kilka na forach i nic więcej.
    Nie ma także w sponsorowanych ich.

    Firma istnieje trochę, ale nie tyle, żeby mieć takie
    wyniki na tyle słów. Poczułem się zagubiony, kupuje
    kolejne "SEO dzieło książkowe" no ale w nim nic nowego.
    Dzwonię do Ataxo(ponoć profesjonaliści w pozycjonowaniu)
    mówię co chce osiągnąć?? odpowiedź: nie bardzo potrafię
    Panu odpowiedzieć czy na taką liczbę słów damy rade coś
    poradzić w przyzwoitym czasie i z jakim skutkiem, tak
    naprawdę przedsięwzięcie raczej nie może być u nas
    realizowane.

    Adresu strony specjalnie nie podaje.;)
    Firmę tą costam.pl posprawdzałem dalej:
    do 06.2009 działalność gospodarcza PHU ARA
    niedawno sklep sprzedany do Telpol Sp. z o.o.
    serwer na kimsufi.
    Czyli specjalnie środkami szastać też nie mają
    jak żeby bawić się "adreklamy".

    Pytanie:
    jak to się ma z pompowanymi SEO guidelines?
    ciekaw jestem jak uzyskali takie wyniki.

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek

    *In specialibus generalia quaerimus*

  • 2. Data: 2009-07-16 07:35:07
    Temat: Re: ciekawe pozycjonowanie
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 16 Jul 2009 02:31:53 +0200, Krzysztof Warunek napisał(a):

    > Pytanie:
    > jak to się ma z pompowanymi SEO guidelines?
    > ciekaw jestem jak uzyskali takie wyniki.

    Nie, nie mamy tu złotej kuli ;]
    Najpierw piszesz, że nazwy domeny nie podasz, potem pytasz jak uzyskała
    wysokie pozycje w Google. Albo rybki albo akwarium.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2009-07-16 09:31:19
    Od: ant <a...@n...tld>

    Strzelam, że chodzi o www.agdrtv.com

  • 4. Data: 2009-07-16 09:41:12
    Od: ant <a...@n...tld>

    ant wrote:
    > Strzelam, że chodzi o www.agdrtv.com

    i jako uzupełnienie, teoretycznie ta sama strona:

    http://www.maximedia.pl/

  • 5. Data: 2009-07-16 10:22:32
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    ant <a...@n...tld> wrote in news:h3mt59$2iu$2@nemesis.news.neostrada.pl:

    > ant wrote:
    > http://www.maximedia.pl/

    o to to :)

  • 6. Data: 2009-07-16 10:45:25
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote in
    > wysokie pozycje w Google. Albo rybki albo akwarium.

    hmm. 3 miejsce googlach ma tylko jedna strona, u ciebie inna;)
    nie chce reklamy uskutecznia?, a kogo temat intersuje to i tak
    dojdzie:)

  • 7. Data: 2009-07-16 10:54:41
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 16 Jul 2009 10:45:25 +0000 (UTC), Krzysztof Warunek napisał(a):

    > hmm. 3 miejsce googlach ma tylko jedna strona, u ciebie inna;)
    > nie chce reklamy uskutecznia?, a kogo temat intersuje to i tak
    > dojdzie:)

    Faktycznie nie doczytałem tego tekstu o 3 miejscu. Choć miejsce samo w
    sobie w góglu bywa zmienne (czasem wystarczy stronę odświeżyć...), ale w
    tym przypadku już wiadomo OCB ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-07-16 11:09:13
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > subdomeny dla producentów, przyjazne linki itd.
    > Spojrzałem w kod słowo "syf" dobrze oddaje tabelki
    > użyty js, czy ot choćby próbę walidacji.

    Generalnie Google nie promuje witryn z dobrym kodem - jego własne serwisy
    są swego rodzaju wykładnią tego, gdzie ta firma ma standardy ;)
    Natomiast im mniej fizycznego kodu tym lepiej, choć nie jest to jakieś
    megaisototne dla wyszukiwarki.

    > Sprawdzam katalogi tematyczne - nie wiele, nie śmiecą
    > na siłę na zewnątrz, porównywarki: nie ma ich u liderów
    > dziedziny. Ok to sprawdzam fora temat. i strony producentów
    > szukać linków - kilka na forach i nic więcej.

    Linki są - nawet całkiem sporo. Dla wspomnianej subdomeny sony Yahoo
    zarejestrowało ich ponad 2000.

    Przykładowa witryna linkująca:
    http://www.gotowanie.v9.pl/?slowo=306

    I na tym się to opiera, pchają dużo zaplecza na subdomeny zoptmalizowane
    pod nazwy marek i już.

    > Nie ma także w sponsorowanych ich.

    Linki sponsorowane w ogóle nie mają wpływu na pozycje w wynikach
    organicznych.

    > Firma istnieje trochę, ale nie tyle, żeby mieć takie
    > wyniki na tyle słów.

    Domena główna zajrejestrowana została w 2003 roku. To dość długo.

    > Poczułem się zagubiony, kupuje
    > kolejne "SEO dzieło książkowe" no ale w nim nic nowego.

    SEO to dziedzina gdzie o Twojej sile stanowi Twoje zaplecze, czyli witryny
    które możesz wykorzystać do pozycjonowania innych.
    Czytanie książek na niewiele się zda - w ten sposób zdobędziesz teoretyczne
    podstawy dziedziny, natomiast do osiągnięcia sukcesu dla trudniejszych fraz
    musisz już posiadać znaczące zasoby własne. Sama optymalizacja witryny (o
    której nota bene głównie w tych książkach SEO piszą) jest bardzo ważna, ale
    często jest dopiero fundamentem do budowy pozycji w wyszukiwarce.

> [...]
    > poradzić w przyzwoitym czasie i z jakim skutkiem, tak
    > naprawdę przedsięwzięcie raczej nie może być u nas

    Pytanie ile to jest "przyzwoity czas". Pozycjonowanie wymaga cierpliwości.
    Wspomniana subdomena z "sony" istnieje w sieci jakieś lat. To wystarczająco
    długo by wraz z linkami z dobrego (pod kątem SEO) zaplecza mieć takie
    pozycje.

    > Pytanie:
    > jak to się ma z pompowanymi SEO guidelines?

    IMO to klasycznie pozycjonowana witryna, bez żadnych niespodzianek i
    tricków.

    > ciekaw jestem jak uzyskali takie wyniki.

    Długi staż w sieci, wystarczająca (choć nienajlepsza) optymalizacja, dużo
    linkującego zaplecza. Żadnego cudowania no :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2009-07-16 11:16:53
    Od: mirekm <a...@k...net>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 10:22:32 +0000 (UTC), Krzysztof Warunek napisał(a):

    > o to to :)

    to jakim cudem nie zobaczyles, ze maja ponad 126 tys BL w yahoo? wspomniana
    subdomena sony ma niecale 5 tys BL w yahoo.

    --
    mirekm

  • 10. Data: 2009-07-16 12:16:09
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote in
> [...]
    > serwisy są swego rodzaju wykładnią tego, gdzie ta firma ma standardy
    > ;) Natomiast im mniej fizycznego kodu tym lepiej, choć nie jest to

    wytyczne google
    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?answer=35769

    > Linki są - nawet całkiem sporo. Dla wspomnianej subdomeny sony Yahoo
    > zarejestrowało ich ponad 2000.

    no juz sobie na mypagerank sprawdzilem, kajam sie

> [...]
    > cierpliwości. Wspomniana subdomena z "sony" istnieje w sieci jakieś
    > lat. To wystarczająco długo by wraz z linkami z dobrego (pod kątem

    czas potrzbeny, prawda - przyzwoity dla mnie = 6miesiecy

    > IMO to klasycznie pozycjonowana witryna, bez żadnych niespodzianek i
    > tricków.

    no nie do konca nagroamdzenie slow i subdomen, od lat google straszy
    np. juz we wspomnianym
    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?answer=35769

    teraz mi obalony teorie na temat "blackseo" ze cos tym grozi
    choc jak zauwazyles nie uzywa zadnych trickow specjalnych

    > Długi staż w sieci, wystarczająca (choć nienajlepsza) optymalizacja,
    > dużo linkującego zaplecza. Żadnego cudowania no :)

    ogolnie rzecz biorac pierwszy raz o tym sklepie uslyszalem
    i troche sie zdziwilem, staz - ok, ale co z innymi stronami
    sklepami porownyarkami, forami uzytkownikowow tego sprzetu
    itd. gina przy jakims tam sklepie

    --
    pzdr KW