  • 1. Data: 2009-07-15 23:26:29
    Temat: Czy jest strona do badania szybkości działania wybranej witryny?
    Od: "Ajoka" <a...@w...pl.TNIJOGON>

    Czy jest strona do badania szybkości działania wybranej witryny?
    (nie chodzi mi o testowania własnego łącza)

    Będę wdzięczny za pomoc!

  • 2. Data: 2009-07-15 23:58:31
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Ajoka pisze:
    > Czy jest strona do badania szybkości działania wybranej witryny?
    > (nie chodzi mi o testowania własnego łącza)
    a co testować??

    szybkość "działania", "wczytywania", albo czas w jakim
    odbiorca otrzymuje to co chcieliśmy mu przekazać??

    zależy od łącza, złożoności, czasu przetwarzania server-side,
    czasu przetwarzania u klienta czyli ogólnie maszyn po obu stronach
    ...poza tym przy Web 2.0 ?!

    kiedyś jak chorowałem na takie zabawy z aplikacjami win32 to
    robiłem testy w środowisku neutralnym czyt. "porównywalnym"
    (choć tylko teoretycznie;) maszynie wirtualnej.

    nie wiemy o jaką szybkość chodzi?

    a co do samego pytania, nie pomogę nie wiem o co może chodzić

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek

    *In specialibus generalia quaerimus*

  • 3. Data: 2009-07-16 09:50:36
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Ajoka pisze:
    > Czy jest strona do badania szybkości działania wybranej witryny?
    > (nie chodzi mi o testowania własnego łącza)
    >
    > Będę wdzięczny za pomoc!
    Podeślij link paru znajomym i zapytaj czy sie wczytuje "szybko" :-)
    Ja tak zawsze robie, jak jakas strona mi niedziała albo muli

    --
    Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

  • 4. Data: 2009-07-16 14:13:36
    Od: "ppp" <p...@p...onet.pl>

    > Czy jest strona do badania szybkości działania wybranej witryny?
    > (nie chodzi mi o testowania własnego łącza)
    >
    > Będę wdzięczny za pomoc!

    Zainstaluj przegladarke Mozilla Firefox 3.5, nastepnie dodatek do niej -
    Firebug (http://getfirebug.com/) i nastepnie wtyczke do Fireburg'a -->
    PageSpeed (http://code.google.com/p/page-speed/)

    Tu jest opis wtyczki:
    http://www.ittechnology.us/page-speed-sprytna-wtyczk
    a-firefox-do-optymalizacji-
    serwisu/

  • 5. Data: 2009-07-16 21:39:53
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> wrote:

    > Podeślij link paru znajomym i zapytaj czy sie wczytuje "szybko" :-) Ja tak
    > zawsze robie, jak jakas strona mi niedziała albo muli

    Jedna z lepszych uwag - popieram. :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 6. Data: 2009-07-17 06:47:40
    Od: rezist <r...@p...pl>

    chcesz padac predkosc serwowaania strony przez
    serwer czy wydajnosc aplikacji w srodowisku produkcyjnym?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2009-07-17 19:54:39
    Od: kropa <k...@k...pl>

    Ajoka pisze:
    > Czy jest strona do badania szybkości działania wybranej witryny?
    > (nie chodzi mi o testowania własnego łącza)
    >
    > Będę wdzięczny za pomoc!

    Jeżeli masz dostęp do normalnego terminala (unix, linuks, macosx)
    proponuje polecenie 'ab'.

    http://httpd.apache.org/docs/2.0/programs/ab.html

    przykład:

    http://www.cyberciti.biz/tips/howto-performance-benc
    hmarks-a-web-server.html

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 8. Data: 2009-07-17 23:45:57
    Od: "Ajoka" <a...@w...pl.TNIJOGON>

    > chcesz padac predkosc serwowaania strony przez
    > serwer czy wydajnosc aplikacji w srodowisku produkcyjnym?

    A jaka to różnica? Bo coś nie czuję różnicy.

    A o co dokładnie mnie interesuje?

    Predkość serwowaania strony w srodowisku produkcyjnym ;)
    Strony jako całości - czyli wykonanie skryptu plus serwowanie
    plików graficznych i innych.

    Choć głownie, czas serwowania wygenerowanych dokumentów html.

    Chciałbym przetestować kilka wariantów, kodu buforującego,
    strony, w bardzo mocno obciążonej maszynie.

  • 9. Data: 2009-07-18 06:03:56
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    kropa pisze:
    > Jeżeli masz dostęp do normalnego terminala (unix, linuks, macosx

    ... albo win ... :-)

    > ) proponuje polecenie 'ab'.
    >
    > http://httpd.apache.org/docs/2.0/programs/ab.html

    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 10. Data: 2009-07-19 09:40:19
    Od: rezist <r...@p...pl>

    > A jaka to różnica? Bo coś nie czuję różnicy.

    z okazji niedzieli, pozwole sobie lekko odplynac...

    generujesz kontent dynamicznie? ile wykonuja sie
    zapytania do bazy? uzywasz procedur skladowanych czy nie?
    korzystasz z wlasnego silnika czy gotowego?

    roznica wychodzi jesli stosujesz cache lub kilka jego
    warstw, zalezy na jaki ruch sie nastawiasz i jak
    bedzie oprogramowana aplikacja. mozesz keszowac fragmenty
    dokumentow, cale strony lub wyniki zapytan do bazy. pisze
    teraz czysto teoretycznie, bo nie wiem z czego korzystasz.
    same zwrocenie contentu przez aplikacje to wylacznie
    obciazenie lacza po Twojej stronie i stronie internauty
    (plus jakies tam operacje i/o r/w ale przyjmijmy ze malo
    istotne). pozostaje jeszcze generowanie tego contentu,
    i przy tescie powinienes przede wszystkim zbadac,
    ile wywolan zapytan do bazy na sekunde obsluzy Twoja platforma,
    czy kazde zapytanie uruchamia niezalezne polaczenie itd itp.
    jesli w tle chodza dodatkowe mechanizmy, to rowniez maja wplyw
    na to, co i kiedy i jak zostanie wygenerowane i zwrocone.
    I to wszystko w glownej mierze zalezy od zasobow,
    jakie masz przydzielone.

    ale... wcale nie twierdze, ze jest Ci to potrzebne :)

    > Strony jako całości - czyli wykonanie skryptu plus serwowanie
    > plików graficznych i innych.

    to przyklad juz ktos podal. tylko pamietaj ze to wylacznie
    benchmark, bo w zaleznosci od tego co strona w sobie ma,
    na kazdym komputerze i laczu moze to w innym tempie sie wyswietlac,
    wiec w razie czego trzeba klienta uprzedzic, ze wchodzac z Pentium II
    350MHz, na IE4, serwis bedzie sie ladowal 3 minuty.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com