    From: Kapsel <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: ciekawe pozycjonowanie
    Date: Thu, 16 Jul 2009 13:09:13 +0200

    Thu, 16 Jul 2009 02:31:53 +0200, Krzysztof Warunek napisał(a):

    > Sprawdzam i tak jest. Wchodzę na ich stronę:
    > dużo powtarzania marek, nazw sprzętów i kategorii,
    > subdomeny dla producentów, przyjazne linki itd.
    > Spojrzałem w kod słowo "syf" dobrze oddaje tabelki
    > użyty js, czy ot choćby próbę walidacji.

    Generalnie Google nie promuje witryn z dobrym kodem - jego własne serwisy
    są swego rodzaju wykładnią tego, gdzie ta firma ma standardy ;)
    Natomiast im mniej fizycznego kodu tym lepiej, choć nie jest to jakieś
    megaisototne dla wyszukiwarki.

    > Sprawdzam katalogi tematyczne - nie wiele, nie śmiecą
    > na siłę na zewnątrz, porównywarki: nie ma ich u liderów
    > dziedziny. Ok to sprawdzam fora temat. i strony producentów
    > szukać linków - kilka na forach i nic więcej.

    Linki są - nawet całkiem sporo. Dla wspomnianej subdomeny sony Yahoo
    zarejestrowało ich ponad 2000.

    Przykładowa witryna linkująca:
    http://www.gotowanie.v9.pl/?slowo=306

    I na tym się to opiera, pchają dużo zaplecza na subdomeny zoptmalizowane
    pod nazwy marek i już.

    > Nie ma także w sponsorowanych ich.

    Linki sponsorowane w ogóle nie mają wpływu na pozycje w wynikach
    organicznych.

    > Firma istnieje trochę, ale nie tyle, żeby mieć takie
    > wyniki na tyle słów.

    Domena główna zajrejestrowana została w 2003 roku. To dość długo.

    > Poczułem się zagubiony, kupuje
    > kolejne "SEO dzieło książkowe" no ale w nim nic nowego.

    SEO to dziedzina gdzie o Twojej sile stanowi Twoje zaplecze, czyli witryny
    które możesz wykorzystać do pozycjonowania innych.
    Czytanie książek na niewiele się zda - w ten sposób zdobędziesz teoretyczne
    podstawy dziedziny, natomiast do osiągnięcia sukcesu dla trudniejszych fraz
    musisz już posiadać znaczące zasoby własne. Sama optymalizacja witryny (o
    której nota bene głównie w tych książkach SEO piszą) jest bardzo ważna, ale
    często jest dopiero fundamentem do budowy pozycji w wyszukiwarce.

    > Dzwonię do Ataxo(ponoć profesjonaliści w pozycjonowaniu)
    > mówię co chce osiągnąć?? odpowiedź: nie bardzo potrafię
    > Panu odpowiedzieć czy na taką liczbę słów damy rade coś
    > poradzić w przyzwoitym czasie i z jakim skutkiem, tak
    > naprawdę przedsięwzięcie raczej nie może być u nas
    > realizowane.

    Pytanie ile to jest "przyzwoity czas". Pozycjonowanie wymaga cierpliwości.
    Wspomniana subdomena z "sony" istnieje w sieci jakieś lat. To wystarczająco
    długo by wraz z linkami z dobrego (pod kątem SEO) zaplecza mieć takie
    pozycje.

    > Pytanie:
    > jak to się ma z pompowanymi SEO guidelines?

    IMO to klasycznie pozycjonowana witryna, bez żadnych niespodzianek i
    tricków.

    > ciekaw jestem jak uzyskali takie wyniki.

    Długi staż w sieci, wystarczająca (choć nienajlepsza) optymalizacja, dużo
    linkującego zaplecza. Żadnego cudowania no :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net