-
121. Data: 2013-09-12 05:51:15
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Refleksyjny wrote:
> W dniu 2013-09-10 23:45, masti pisze:
>> Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 23:16:56 +0200 osobnik zwany
>> Refleksyjny napisał:
>>
>>> Dodam, że spalin ani dymu nie ma prawie żadnych widocznych tak jak w
>>> samochodach spalinowych, bo palnik daje niebieski płomień. Jedynym
>>> produktem wydalanym przez silnik parowy jest woda w postaci pary.
>>
>> to lepsze od perpetuum mobile
>
> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
> rosół?
ale już jak musisz ogrzewać wodę w kotle gazowym o mocy 45kW to spalin
jest jednak sporo :)
i tego raczej w domu bez komina nie zrobisz...
-
122. Data: 2013-09-12 06:03:28
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Refleksyjny wrote:
> W dniu 2013-09-11 19:32, Andrzej Lawa pisze:
>
>> Zasada działania na to nie pozwala. Przynajmniej nie bez wysokich
>> kosztów dodatkowych (np. podtrzymywania temperatury kotła podczas
>> postoju).
>
> To akurat można unowocześnić, kocioł może być częściowo termosem i
> trzymać dłuuugo uzyskane ciepło. Temperaturę pary roboczej można
> obniżyć uszczelniając układ i wprowadzając zamiast czystej wody jakąś
> inną ciecz parującą - jaką tego nie wiem. Gdyby jakikolwiek poważny
> koncern samochodowy dysponujący zapleczem konstruktorskim,
> warsztatami i dużymi pieniędzmi się zabrał za opracowanie
> nowoczesnego napędu parowego to byśmy się przekonali jakie cudeńka
> napędowe mogą powstać. Podejrzewam, że projekty silników parowych wysokiej
> wydajności w
> szufladach mają od dawna, zapewne też prototypy, ale nie widzą
> ekonomicznego uzasadnienia wprowadzania. Chociaż spotkałem się z
> kilkoma opiniami, że silniki parowe mogą być jednak przyszłością
> motoryzacji. (Na zasadzie turbin pod ciśnieniem.) Jeżeli pożyjemy,
> to zobaczymy :)
Idiotyzmem jest wprowadzenie pośredniego nośnika energii, każde
przekazywanie energii jest związane z dodatkowymi stratami, w silniku
spaliowym spalamy paliwo i bezpośrednio z niego uzyskujmey energię
mechaniczną + część energii spalin odzyskujemy w turbinie któa spręża
powietrze i podnosci sprawność silnika spalinowego.
W silniku parowym najpierw musisz zagotować wodę do wysokiego ciśnienia a
potem tę energię odzyskać w silniku parowym jesli sprawność miałaby być
sensowna to w turbinie parowej, tylko że wtedy pojawia sie pytanie dlaczego
pierniczyć sie z pośrenikiem jak można spalać paliwo bezpośrednio w
turbinie.
Turbiny gazowe sotosowane powszechnie w napędzie np helikopterów czy
wysokowydajnych dużych agregatów prądotwórczych są najbardziej sprawnymi
silnikami spalinowymi.
-
123. Data: 2013-09-12 08:46:50
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:57:47 -0700 (PDT), k...@g...com
napisał(a):
> ilnik w samochodzie może w przeciągu kilku sekund przejść
> z mocy minimalnej do maksymalnej. Dla silnika parowego nie posiadającego
> akumulatora energii w postaci
> bardzo bardzo dużego zbiornika taki manewr jest niemożliwy w czasie kilku sekund.
Za to jest mozliwy w parowo-elektrycznej hybrydzie. Wystarczy jeden silnik
elektryczy, ktory dostarczy mocy wtedy, kiedy braknie cisnienia pary.
Co 100 lat temu bylo nierealne, dzis jest w zasiegu reki.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
124. Data: 2013-09-12 08:54:32
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 11.09.2013 21:06, Refleksyjny pisze:
> Jako podsumowanie tematu dodam osobistą refleksję o historycznych
> przyczynach zaniechania rozwoju silników parowych w napędzie
> automobilowym. W latach 30 zeszłego wieku cena benzyny była tak niska,
> że silniki spalinowe ciężarówek i samochodów osobowych mogły być i były
> bez przeszkód rozwijane pomimo ich wielkiej paliwożerności. cenowo przez
> to wyparły parowe. mister Ford się do tego wydatnie przyczynił, bo
Gdyby była to wyłącznie kwestia ceny paliwa, to co za problem zrobić
silnik parowy opalany benzyną a nie węglem, hmm?
Tandetny argument spiskowy.
[ciach]
> A co do kosztów dodatkowych - nie ma w przepisach podatkowych o akcyzie
> mowy o doliczaniu akcyzy do napędzania parowca na kołach, jest mowa o
> paliwie napędowym silników spalinowych tylko.
> Po pierwsze - w drogowym parowcu palenisko znajduje się poza silnikiem,
> a więc nie podlega to akcyzie. :)
> Po drugie - silnik parowy jest na parę wodną, więc akcyzę w % można
> sobie doliczyć do kosztów wody :)
Doczytaj sobie przepisy, bo póki co widać, że znasz je równie słabo jak
fizykę (to w kontekście twoich pień o Łągiewce).
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
125. Data: 2013-09-12 09:35:39
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Refleksyjny,
Thursday, September 12, 2013, 1:56:39 AM, you wrote:
[...]
>>>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
>>>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
>>> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
> Przecież 30KM to dużo!
[...]
> A ten parowy Doble z 1924 roku jeździ obecnie (6 egzemplarzy się
> zachowało) jak doczytałem nawet z prędkościami do 190km/h na prostej
> asfaltowej autostradzie, a 140km/h to ze spokojem wyciąga.
Znowu usiłujesz tworzyć nową fizykę?
[...]
> accelerated from 0 - 75 mph (121 km/h) in 10 seconds.
To wymaga 113kW mocy ŚREDNIEJ! To jest ponad 150KM
Przestań bredzić o 30KM, bo to już dawno przestało być śmieszne.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
126. Data: 2013-09-12 09:37:43
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 12.09.2013 09:35, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> accelerated from 0 - 75 mph (121 km/h) in 10 seconds.
>
> To wymaga 113kW mocy ŚREDNIEJ! To jest ponad 150KM
>
> Przestań bredzić o 30KM, bo to już dawno przestało być śmieszne.
Może to były jakieś bardzo duże konie? ;->
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
127. Data: 2013-09-12 12:59:50
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
W dniu 2013-09-12 09:35, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Refleksyjny,
>
> Thursday, September 12, 2013, 1:56:39 AM, you wrote:
>
> [...]
>
>>>>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
>>>>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
>>>> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
>> Przecież 30KM to dużo!
>
> [...]
>
>> A ten parowy Doble z 1924 roku jeździ obecnie (6 egzemplarzy się
>> zachowało) jak doczytałem nawet z prędkościami do 190km/h na prostej
>> asfaltowej autostradzie, a 140km/h to ze spokojem wyciąga.
>
> Znowu usiłujesz tworzyć nową fizykę?
Umiesz czytać po angielsku? masz cytat wklejony w treść mojego
poprzedniego postu.
Taka jest właśnie charakterystyka silnika parowego który napędza
BEZPOŚREDNIO koła pojadu, że nie ma strat na przełożeniach i cała moc
jest dostępna od razu, od 0,01 RPM, lub inaczej od 0-140 km/h i służy do
napędzania, a nie jest cześciowo marnowana na skrzyni biegów, wale
napędowym itd!
To co piszesz dotyczy silników spalinowych, gdzie jak auto nie ma tych
90KM to jest słabe. Ale to jest 90KM tylko na określonych (z reguły
maksymalnych) obrotach! Podczas normalnej jazdy używasz ułamka mocy
maksymalnej silnika, czyli z reguły właśnie np te 20-30KM, które w
silniku parowym są dostępne cały czas. Od startu do maksymalne prędkości.
>> accelerated from 0 - 75 mph (121 km/h) in 10 seconds.
>
> To wymaga 113kW mocy ŚREDNIEJ! To jest ponad 150KM
Najwidoczniej się całkowicie mylisz, skoro steamer rozpędza się mając
silnik o mniejszej mocy. Moment obrotowy od zerowych obrotów w silniku
parowym jest tak wielki, że generuje przyśpieszenie.
> Przestań bredzić o 30KM, bo to już dawno przestało być śmieszne.
>
> [...]
Sam bredzisz. Nie masz wiedzy o parowych silnikach. Myślisz, że wszystko
co wiesz o spalinowych odnosi się też do parowych.
-
128. Data: 2013-09-12 13:07:56
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: k...@g...com
W dniu czwartek, 12 września 2013 12:59:50 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
> W dniu 2013-09-12 09:35, RoMan Mandziejewicz pisze:
>
> > Hello Refleksyjny,
>
> >
>
> > Thursday, September 12, 2013, 1:56:39 AM, you wrote:
>
> >
>
> > [...]
>
> >
>
> >>>>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
>
> >>>>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
>
> >>>> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
>
> >> Przecież 30KM to dużo!
>
> >
>
> > [...]
>
> >
>
> >> A ten parowy Doble z 1924 roku jeździ obecnie (6 egzemplarzy się
>
> >> zachowało) jak doczytałem nawet z prędkościami do 190km/h na prostej
>
> >> asfaltowej autostradzie, a 140km/h to ze spokojem wyciąga.
>
> >
>
> > Znowu usiłujesz tworzyć nową fizykę?
>
>
>
>
>
> Umiesz czytać po angielsku? masz cytat wklejony w treść mojego
>
> poprzedniego postu.
>
> Taka jest właśnie charakterystyka silnika parowego który napędza
>
> BEZPOŚREDNIO koła pojadu, że nie ma strat na przełożeniach i cała moc
>
> jest dostępna od razu, od 0,01 RPM, lub inaczej od 0-140 km/h i służy do
>
> napędzania, a nie jest cześciowo marnowana na skrzyni biegów, wale
>
> napędowym itd!
>
> To co piszesz dotyczy silników spalinowych, gdzie jak auto nie ma tych
>
> 90KM to jest słabe. Ale to jest 90KM tylko na określonych (z reguły
>
> maksymalnych) obrotach! Podczas normalnej jazdy używasz ułamka mocy
>
> maksymalnej silnika, czyli z reguły właśnie np te 20-30KM, które w
>
> silniku parowym są dostępne cały czas. Od startu do maksymalne prędkości.
>
>
>
>
>
> >> accelerated from 0 - 75 mph (121 km/h) in 10 seconds.
>
> >
>
> > To wymaga 113kW mocy ŚREDNIEJ! To jest ponad 150KM
>
>
>
> Najwidoczniej się całkowicie mylisz, skoro steamer rozpędza się mając
>
> silnik o mniejszej mocy. Moment obrotowy od zerowych obrotów w silniku
>
> parowym jest tak wielki, że generuje przyśpieszenie.
>
>
>
>
>
>
>
> > Przestań bredzić o 30KM, bo to już dawno przestało być śmieszne.
>
> >
>
> > [...]
>
>
>
> Sam bredzisz. Nie masz wiedzy o parowych silnikach. Myślisz, że wszystko
>
> co wiesz o spalinowych odnosi się też do parowych.
Ograniczeniem dla silnika parowego jest wytwornica pary. Nie da się w samochodzie
osobowym zainstalować kotła potrafiącego wygenerować 30kW w 200ms.
-
129. Data: 2013-09-12 13:15:41
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "Refleksyjny" <n...@p...org.pl> napisał w wiadomości
news:l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl...
> Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
> parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
> uzyskania tego samego efektu.
To znaczy, że ma niższą sprawnośc.
J. -
130. Data: 2013-09-12 13:39:09
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: k...@g...com
W dniu czwartek, 12 września 2013 13:15:41 UTC+2 użytkownik Jan Koval napisał:
> Użytkownik "Refleksyjny" <n...@p...org.pl> napisał w wiadomości
news:l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl...
>
> > Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
>
> > parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
>
> > uzyskania tego samego efektu.
>
>
>
> To znaczy, że ma niższą sprawnośc.
>
>
>
> J.
Niekoniecznie. Silniki parowe potrafią mieć dużą sprawność. Patrz turbiny w
elektrowniach. Sam silnik parowy tzn tłok cylinder i zawór ma dużą sprawność. Ale
część mechaniczna nie może działać bez całej reszty wytwornicy pary skraplacza,
palnika. Jak to zebrać do kupy to w typowym silniku parowym tłokowym sprawność
wychodzi marna.