eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • X-Received: by 10.49.104.83 with SMTP id gc19mr4922qeb.12.1378984076888; Thu, 12 Sep
    2013 04:07:56 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.104.83 with SMTP id gc19mr4922qeb.12.1378984076888; Thu, 12 Sep
    2013 04:07:56 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!b4no13408122p
    bq.1!news-out.google.com!z6ni46734pbu.0!nntp.google.com!y3no18817041pbx.0!postn
    ews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 12 Sep 2013 04:07:56 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <l0s6r2$7p8$1@news.icpnet.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.192.12;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 31.175.192.12
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <l0qt9m$nmt$1@speranza.aioe.org> <l0qvvj$mvq$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0s6r2$7p8$1@news.icpnet.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Thu, 12 Sep 2013 11:07:56 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504231
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 12 września 2013 12:59:50 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
    > W dniu 2013-09-12 09:35, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >
    > > Hello Refleksyjny,
    >
    > >
    >
    > > Thursday, September 12, 2013, 1:56:39 AM, you wrote:
    >
    > >
    >
    > > [...]
    >
    > >
    >
    > >>>>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
    >
    > >>>>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
    >
    > >>>> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
    >
    > >> Przecież 30KM to dużo!
    >
    > >
    >
    > > [...]
    >
    > >
    >
    > >> A ten parowy Doble z 1924 roku jeździ obecnie (6 egzemplarzy się
    >
    > >> zachowało) jak doczytałem nawet z prędkościami do 190km/h na prostej
    >
    > >> asfaltowej autostradzie, a 140km/h to ze spokojem wyciąga.
    >
    > >
    >
    > > Znowu usiłujesz tworzyć nową fizykę?
    >
    >
    >
    >
    >
    > Umiesz czytać po angielsku? masz cytat wklejony w treść mojego
    >
    > poprzedniego postu.
    >
    > Taka jest właśnie charakterystyka silnika parowego który napędza
    >
    > BEZPOŚREDNIO koła pojadu, że nie ma strat na przełożeniach i cała moc
    >
    > jest dostępna od razu, od 0,01 RPM, lub inaczej od 0-140 km/h i służy do
    >
    > napędzania, a nie jest cześciowo marnowana na skrzyni biegów, wale
    >
    > napędowym itd!
    >
    > To co piszesz dotyczy silników spalinowych, gdzie jak auto nie ma tych
    >
    > 90KM to jest słabe. Ale to jest 90KM tylko na określonych (z reguły
    >
    > maksymalnych) obrotach! Podczas normalnej jazdy używasz ułamka mocy
    >
    > maksymalnej silnika, czyli z reguły właśnie np te 20-30KM, które w
    >
    > silniku parowym są dostępne cały czas. Od startu do maksymalne prędkości.
    >
    >
    >
    >
    >
    > >> accelerated from 0 - 75 mph (121 km/h) in 10 seconds.
    >
    > >
    >
    > > To wymaga 113kW mocy ŚREDNIEJ! To jest ponad 150KM
    >
    >
    >
    > Najwidoczniej się całkowicie mylisz, skoro steamer rozpędza się mając
    >
    > silnik o mniejszej mocy. Moment obrotowy od zerowych obrotów w silniku
    >
    > parowym jest tak wielki, że generuje przyśpieszenie.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > > Przestań bredzić o 30KM, bo to już dawno przestało być śmieszne.
    >
    > >
    >
    > > [...]
    >
    >
    >
    > Sam bredzisz. Nie masz wiedzy o parowych silnikach. Myślisz, że wszystko
    >
    > co wiesz o spalinowych odnosi się też do parowych.

    Ograniczeniem dla silnika parowego jest wytwornica pary. Nie da się w samochodzie
    osobowym zainstalować kotła potrafiącego wygenerować 30kW w 200ms.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: