  • 41. Data: 2009-11-19 20:46:20
    Temat: Re: cewe fotoksiążka
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

    > Najwidoczniej. Wystarczy do tego taki Epson R1400, nie wspominając już
    > o Epsonach z serii PRO, które są obecnie chyba szczytem technologicznej
    > jakości dostępnej dla zwykłych ludzi (znaczy to już raczej w punktach
    > usługowych).

    Czasami przyglądam się wydrukowi wielkoformatowemu w zaprzyjaźnionym labie
    Kodaka. Wisi na ścianie, można zamówić oprócz odbitek w punkcie. Kolory są
    mdłe, wszystko różowo-buro-czarne. Sprawia gorsze wrażenie niż zdjęcia

    > Ineo 250, Xerox DC12, Phaser 7700.

    Nowy Xerox DC12 ok. 100.000 zł netto, Phaser 7700 ok. 45.000 zł netto. Może z
    nich wydruki są lepszej jakosci niż z plujek za 500 zł, ale też wątpie,
    przyjnajmniej jak się spojrzy z odległości 10 cm, bo wtedy widać raster, a
    przy wydrukach z plujek kropelki z dysz się zlewają. No ale jak mówię - może
    masz rację, ja tylko takiego wydruku jeszcze nie widziałem :-)

    Maciej

  • 42. Data: 2009-11-20 02:05:12
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kryhu wrote:

    > Oczywiście szanuję to że na wszystkim znasz się najlepiej ale ja Cię
    > proszę - laser w dalszym ciągu jest do d...., nawet ten z najwyższej
    > półki. Miałem okazję osobiście testować i pracować na Nexpress'ach,
    > iGen'ach, Indygo itp.

    hej, hej... a coś więcej o indygo?
    ale to na priva podyskutuję

    na serio kupa?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 43. Data: 2009-11-20 09:48:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-19 21:46:20 +0100, "Matt " <m...@W...gazeta.pl> said:

> [...]
    > Kodaka. Wisi na ścianie, można zamówić oprócz odbitek w punkcie. Kolory są
    > mdłe, wszystko różowo-buro-czarne. Sprawia gorsze wrażenie niż zdjęcia

    Nie wiem co tam wisi, z czego, jak długo itp, ale po pierwsze wydruki
    wielkoformatowe lecą często na 360 dpi, po drugie bazując na Twoim
    opisie zdecydowanie nie jest reprezentatywny dla tego, co oferuje ta
    technologia. Przedewszystkim wydruki z plujek są znacznie ostrzejsze od
    odbitek, nawet przy 720 ppi rozdzielczość jest na tyle wysoka, że aby
    zobaczyć "raster" trzeba przykleić nos do papieru, a zdjęcia do
    oglądania z bliska moża spokojnie puszczać na 1440 dpi (AFAIK 2880 nie
    ma już głębszego sensu). Poszukaj w swojej okolicy punktu, który
    drukuje na Epsonach używających tuszy K3 UltraChrome (3800, 4xx0, 7xx0,
    9xx0). Albo zgłoś się do naszego grupowego wydrukowego spamera ;-)
    Jakuba J., którego wszysycy chwalą za jakość produkcji.

    > Nowy Xerox DC12 ok. 100.000 zł netto, Phaser 7700 ok. 45.000 zł netto.

    DC12 faktycznie jest pieruńsko droga, ale Phaser 7700 (tera jest chyba
    7800 lub jeszcze coś nowszego) kosztował coś poniżej 20k zł.

    > Może z nich wydruki są lepszej jakosci niż z plujek za 500 zł, ale też wątpie,

    No przecież piszę że żadna rewelacja w kategoriach fotograficznych.
    Zresztą technologia laserowa jakoś szczególnie nie posunęła się
    jakościowo do przodu przez ostatnie 10 lat, głównie potaniała (pamiętam
    jak kolorowa A4 kosztowała ponad 30k zł, teraz można za 1500 kupić w
    markecie). Plujki za to poszły bardzo na przód. Jak jakiś czas temu
    kumpel mi pokazywał wydruki z jakiegoś Canona za 500 zł na papierze
    foto, to normalnie opad szczęki, zwykłe odbitki zostają daaaaleko w
    tyle, a z 8 lat temu takiej jakości nie dawały profesjonalne plujki za
    15k zł czy proofiarki za ponad 100k zł.

    de Fresz

  • 44. Data: 2009-11-20 10:44:59
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

    > Nie wiem co tam wisi, z czego, jak długo itp,

    Jak będę miał kiedyś przy sobie aparat, to zrobię zdjęcie i pokażę tę antyreklamę

    Maciej

  • 45. Data: 2009-11-20 23:22:49
    Temat: Re: Re: cewe fotoksiążka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Nov 2009, de Fresz wrote:

    > To już zależy od rozdzielczości urządzenia. W dobrych laserach przy 600-1200
    > dpi z tym większego problemu nie ma

    Ale to 1200DPI jest przy "EGA mode", czyli na każdy kolor cały jeden bit,
    prawda?
    Podobnoż są modele, przewidujące ;) kilka poziomów ładowania (a tym samym
    zabarwienia) per piksel, czyli czegoś w stylu usiłującego uzyskać efekt
    zbliżony do różnych wielkości kropel w plujce, acz nie wiem jak z ich
    rynkową dostępnością.
    Przyjmując 'jednobitową' rozdzielczość, dla uzyskania przeciętnych
    8-bit na kolor potrzeba kostki 16x16 pikseli, czyli dighteringu czegoś
    co bardziej przypomina 1200/16 DPI :D (można powiedzieć tak: "monitor
    z peceta też ma w tych okolicach" :|), i zdaje się już było - istotne
    się staje "kto robi dightering" (kto, bo idzie o gościa co algorytm
    napisał, dopiero dalej rozważając czy jest on w programie graficznym,
    driverze czy firmware :)).
    Rzecz jasna, dla typowego "zdjęcia z lasu" (dużo wyraźnie kontrastowych
    szczegółów, brak łagodnych przejść kolorów) będzie to zdecydowanie bez
    znaczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2009-11-20 23:27:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Nov 2009, Matt wrote:

    > Jak się przyjrzeć z 20 cm, to laser wygląda gorzej niż lab.
    > Porównywałem wydruki z tego HP CLJ 2500, HP CLJ 1600, Konica magicolor 2400
    > i Konica magicolor 2550

    Jeśli wszystkie mają (KM 2400 ma, mam KM2300) 1200 DPI z jednobitową
    rozdzielczością, to pozostaje się zgodzić: przy oczekiwaniu 8-bit
    czyli 256-wartościowego (na kolor) dighteringu pozostaje 1/16
    z tej rozdzielczości.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2009-11-21 08:56:21
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Gotfryd Smolik news pisze:
    [...]
    > Ale to 1200DPI jest przy "EGA mode", czyli na każdy kolor cały jeden bit,
    > prawda?

    Dla ścisłości, jeden bit na kolor był w MDA i Herculesach. EGA miała
    tych bitów więcej. (IIRC zależnie od trybu 2 do 8, przepuszczane
    niekiedy przez uproszczony LUT).

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 48. Data: 2009-11-22 17:44:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > hej, hej... a coś więcej o indygo?
    > ale to na priva podyskutuję
    > na serio kupa?

    Indygo to druk offsetowy po prostu tylko z ciut innym sposobem
    przygotowania "matrycy". Z tym wiaze sie to, ze jakosc druku stabilizuje
    sie po przelocie kilku(nastu) arkuszy - jest lepsza niz gdy kazda kartka
    jest inna.

  • 49. Data: 2009-11-22 17:45:45
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Kodaka. Wisi na ścianie, można zamówić oprócz odbitek w punkcie. Kolory
    > są mdłe, wszystko różowo-buro-czarne. Sprawia gorsze wrażenie niż zdjęcia

    Tos sobie miejsce na ogladanie wydrukow znalazl...

  • 50. Data: 2009-11-23 23:50:51
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jakub Jewuła wrote:

> [...]
    > przygotowania "matrycy". Z tym wiaze sie to, ze jakosc druku
    > stabilizuje sie po przelocie kilku(nastu) arkuszy - jest lepsza niz

    nie wiem czy dobrze zrozumiałem :

    drukowanie po 1 kartce raczej nie ma większego sensu?
    np druk 200 zdjęć każde z innej beczki?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk