  • 1. Data: 2009-11-17 20:16:21
    Temat: pytanie o pelna klatke, canon'a itd
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    witam

    mowi sie, ze canon 7d jest nastepca modelu 5d, jednak z tego co czytam
    to nigdzie nie ma informacji o tym, czy 7d jest pelna klatkowy.
    wnioskuje z tego, ze nie, wiec o czym tu mowa? jakie to nastepstwo?
    nie moge nawet znalezc informacji o mocowaniu.

    do tego pytanie od laika.
    czy jezeli np mam pelna klatke z mocowanie to czy moge zamocowac
    obiektywy nie-pelnoklatkowe? w sensie czy jest jakis reduktor czy cos ?

    mam kilka obiektywow, ktorych nie chce sie wyzbywac

  • 2. Data: 2009-11-17 20:33:34
    Temat: Re: pytanie o pelna klatke, canon'a itd
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "dziadek69" hdv0au$suq$...@n...onet.pl...

> [...]
    > klatkowy. wnioskuje z tego, ze nie, wiec o czym tu mowa? jakie
    > to nastepstwo? nie moge nawet znalezc informacji o mocowaniu.

    Nie ma pełnej klatki, ale pustej też nie ma. ;)

    > do tego pytanie od laika.
    > czy jezeli np mam pelna klatke z mocowanie to czy moge zamocowac
    > obiektywy nie-pelnoklatkowe? w sensie czy jest jakis reduktor czy cos ?

    Do pełnej nie zapniesz połówkowych szkieł EF-S.

    > mam kilka obiektywow, ktorych nie chce sie wyzbywac

    A ja mam kilka, których bym się wyzbył. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2009-11-17 21:50:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-17 21:16:21 +0100, "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> said:

    > witam
    >
    > mowi sie, ze canon 7d jest nastepca modelu 5d,
    A kto tak mówi?

    > jednak z tego co czytam
    > to nigdzie nie ma informacji o tym, czy 7d jest pelna klatkowy.
    Wszędzie jest informacja, że jest APS-C, czyli cropowy, a nie
    pełnoklatkowy. Nie wiem gdzie Ty szukasz tych informacji.
    > wnioskuje z tego, ze nie, wiec o czym tu mowa? jakie to nastepstwo?
    No właśnie jakie?

    > nie moge nawet znalezc informacji o mocowaniu.
    Jeja. Człowieku, a wiesz w ogóle czego szukać? Bo mam wrażenie, że nie.

    > do tego pytanie od laika.
    > czy jezeli np mam pelna klatke z mocowanie to czy moge zamocowac
    > obiektywy nie-pelnoklatkowe? w sensie czy jest jakis reduktor czy cos ?
    Żaden reduktor. To jest "prawie" to samo mocowanie. EF -> EF-S.
    Obiektywy cropowe będą mocno winietować, ogólnie nie nadają się do
    mocowania EF.

    > mam kilka obiektywow, ktorych nie chce sie wyzbywac
    Wyzbądź się.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-11-17 22:11:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dziadek69 pisze:
    > witam
    >
    > mowi sie, ze canon 7d jest nastepca modelu 5d,

    Następcą modelu 5D jest 5D MkII. Canon zmienił nazewnictwo. 7D jest
    następcą modelu 50D.

    jednak z tego co czytam
    > to nigdzie nie ma informacji o tym, czy 7d jest pelna klatkowy.

    Nie jest. To jest APS-C canonowe, więc z cropem x1,6

    > do tego pytanie od laika.
    > czy jezeli np mam pelna klatke z mocowanie to czy moge zamocowac
    > obiektywy nie-pelnoklatkowe? w sensie czy jest jakis reduktor czy cos ?

    Podobno w Canonie nie można podpinać niepełnoklatkowych obiektywów do
    pełnoklatkowych korpusów, bo coś w bagnecie może zahaczyć o lustro i
    uszkodzić aparat. Natomiast można tak przekładać w Nikonie, który nawet
    ma odpowiedni tryb, przy którym od razu robi crop, więc nie trzeba
    ręcznie wycinać winiety (chociaż podobno można wymusić rejestrację z
    całej klatki).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-11-17 22:18:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dziadek69 pisze:
    > witam
    >
    > mowi sie, ze canon 7d jest nastepca modelu 5d,

    Się nie mówi tylko się myśli. Bazowanie na głupich skojarzeniach, że 7d
    jest większe od 5d o 2d to właśnie to, na czym zależy smutnym panom po
    akademii ekonomicznej.
    Resztę już napisali inni.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2009-11-17 22:24:53
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hdv72v$j7g$...@n...onet.pl...

    > 7D jest następcą modelu 50D.

    Nie jest.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 7. Data: 2009-11-17 22:30:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mikołaj Tutak pisze:
    > Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:hdv72v$j7g$...@n...onet.pl...

    > Nie jest.

    Zaawansowana linia aparatów formatu APS-C. Czy różni się tak bardzo od
    50D, żeby tworzyć inną półkę? Czy tylko uzupełnili 50D o to, co miała
    już konkurencja( filmy, zdalne sterowanie lampami poprzez wbudowaną)?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-11-17 22:39:55
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hdv86r$lmg$...@n...onet.pl...

    > Zaawansowana linia aparatów formatu APS-C. Czy różni się tak bardzo od
    > 50D, żeby tworzyć inną półkę? Czy tylko uzupełnili 50D o to, co miała już
    > konkurencja( filmy, zdalne sterowanie lampami poprzez wbudowaną)?

    No cena zupełnie inna jest... 7D jest blisko 2x razy droższy...

    7D to topowy APS-C, 50D zaawansowany, 500D - popularny, 1000D - "entry
    level".

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-11-17 22:43:16
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hdv86r$lmg$...@n...onet.pl...

    > Zaawansowana linia aparatów formatu APS-C. Czy różni się tak bardzo od
    > 50D, żeby tworzyć inną półkę?
    --------------------
    Przede wszystkim ceną. 50d - 1300 zielonych, 7d - 1700.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 10. Data: 2009-11-17 23:01:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mikołaj Tutak pisze:

    > No cena zupełnie inna jest... 7D jest blisko 2x razy droższy...

    Cena to nie argument, to wskaźnik fantazji działu marketingu i sprzedaży :P

    > 7D to topowy APS-C, 50D zaawansowany,

    A jakie konkretnie są tu różnice, żeby tak je oddzielać? Wymieniłem 2
    istotne, o których wiem. Nie wiem, czy dodali jakiś przycisk, który by
    wiele zmieniał, czy gniazdo PC, którego być może nie było w 50D. O 3mpx
    więcej nie wspominam, bo to nie jest wyznacznikiem zaawansowania (300Ds
    potrafi być tak samo topową puszką APS-C w systemie Nikona, bez tylu
    mpxów, które jest już na prawdę trudno wykorzystać).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.