  • 1. Data: 2009-11-18 08:04:55
    Temat: cewe fotoksiążka
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    witam,
    kompletując do wywołania zdjęcia z ostatnich wakacji naszła mnie ochota na
    sprawdzenie fotoksiązki.
    program z fotojokera dość szybko i sprawnie pomógł mi to skomponować.
    moim zdaniem ładnie to wygląda a w szczególności tło za zdjęć na rozkładówki
    na które można nakładać kolejne.

    wszystko ładnie pięknie do momentu w którym wypaliłem płytę żeby oddać do
    sklepu. zdjęcia źródłowe zajmowały ok 1.2GB a na płycie 0.1GB !!
    o ile mogę przyjąć że zmniejszenie zdjęć z 12MPx do formatu pocztówki nie
    powoduje utraty jakości to zmniejszenie zdjęć które mają być na rozkładówkę
    (A3) budzi mój niepokój o jakość.

    zamawiał ktoś z was taką książkę? w sklepie można obejrzeć dema takich
    książek ale tylko w kilku wersjach.
    książki te są drukowane na papierze kredowym, może takie duże zmniejszenie
    jest spowodowane optymalizacją rozdzielczości??
    czy warto dopłacić do zamówienia fotozeszytu który jest robiony na
    dwustronnym papierze foto??

    czy są dostępne alternatywne programy do składania takich książek które mają
    opcję [PRINT], czy wydruk z kolorowego lasera mocno będzie odbiegał od
    takiego z fotojokera (na specjalnym papierze fotolaser)??

  • 2. Data: 2009-11-18 10:03:31
    Temat: Re: cewe fotoksiążka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 0.1GB !!
    > o ile mogę przyjąć że zmniejszenie zdjęć z 12MPx do formatu

    Moze oni dobrze wiedza ze naswietlarka nie ma nawet 1Mpx :-)

    >to zmniejszenie zdjęć które mają być na rozkładówkę (A3) budzi mój
    >niepokój o jakość.

    Tez zmiejszylo tak samo ?

    J.

  • 3. Data: 2009-11-18 10:14:12
    Od: "Ptas" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam,

    Witaj,

    Wygeneruj sobie album w wersji "na plytke" do zaniesienia osobiscie. Tam
    bedziesz mial folder z fotkami i bedziesz mogl sam ocenic, jak twoj wsad
    zostal przerobiony.

    Mam za soba jedna ksiazke na papierze kredowym 30x30, czesc zdjec byla na
    cala strone, zamowilem przez internet wiec nie wnikalem w ingerencje
    programu w fotki. Wynik okazal sie calkiem przyjemny. Mnie sie podobalo a
    obdarowanemu, ktory mniej krytyczny i bardziej emocjonalny (bo fotki jego
    dzieciaka) to zdecydowanie sie efekt spodobal.

    Pozdr

    Ptas

  • 4. Data: 2009-11-18 10:48:04
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    Ptas <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wygeneruj sobie album w wersji "na plytke" do zaniesienia osobiscie. Tam
    > bedziesz mial folder z fotkami i bedziesz mogl sam ocenic, jak twoj wsad
    > zostal przerobiony.

    Ja zrobilem album z wakacji - wszystko fajnie, nagralem projekt na plytke i od
    razu zauwazylem, ze zdjecia zostaly zmniejszone, przejrzalem kilka, wygladaly
    ok. Jak odebralem album, to niestety na wydruku kompresja byla bardzo widoczna
    i nawet wahalem sie czy w ogole ten produkt odbierac... W koncu machnalem
    reka, zaplacilem, odebralem, rodzinie podoba sie, ale ja widze, ze mogly byc
    znacznie lepszy.

    Dlatego na razie rezygnuje z ich uslug, poszukam innego serwisu, moze poza PL

  • 5. Data: 2009-11-18 11:20:27
    Od: "Ptas" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znacznie lepszy.
    >
    > Dlatego na razie rezygnuje z ich uslug, poszukam innego serwisu, moze poza

    W przyszly wtorek bede odbieral album od nich. Moge podzielic sie wynikami -
    jakies skany zrobic ......

    Ptas

  • 6. Data: 2009-11-18 12:19:04
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > powoduje utraty jakości to zmniejszenie zdjęć które mają być na
    > rozkładówkę (A3) budzi mój niepokój o jakość.

    Zainteresuj sie blurb.com
    Nikt w polsce nie oferuje takiego druku cyfrowego z tego co się
    orientuję na tę chwile. Ceny IMO znośne.

    Roger

  • 7. Data: 2009-11-18 12:21:38
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Dlatego na razie rezygnuje z ich uslug, poszukam innego serwisu, moze poza
    > PL

    moj post wyzej.

    Roger

  • 8. Data: 2009-11-18 12:38:01
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Zainteresuj sie blurb.com
    > Nikt w polsce nie oferuje takiego druku cyfrowego z tego co się
    > orientuję na tę chwile. Ceny IMO znośne.

    szukam programów którymi sam poskładam taką książkę i wydrukuję na laserowej
    drukarce.

    Jak Waszym zdaniem wychodzi porównanie laserkolor na dobrym papierze do
    książek (nie fotozeszytów)?

  • 9. Data: 2009-11-18 13:13:44
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > szukam programów którymi sam poskładam taką książkę i wydrukuję na
    > laserowej drukarce.
    > Jak Waszym zdaniem wychodzi porównanie laserkolor na dobrym papierze do
    > książek (nie fotozeszytów)?

    Dobry, skalibrowany poprawnie laser daje przyzwoite fotki.
    Oczywiscie jakosc jest nizsza niz z dobrego atramentu
    ale akceptowalna zazwyczaj.

    A co do porownania to jak mamy je zrobic, ksiazki bywaja
    wydrukowane badziewnie i wydrukowane dobrze...

  • 10. Data: 2009-11-18 13:39:28
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale akceptowalna zazwyczaj.
    >
    > A co do porownania to jak mamy je zrobic, ksiazki bywaja
    > wydrukowane badziewnie i wydrukowane dobrze...

    czytam różne opinie w sieci i widzę że rozrzut jakościowy jest bardzo duży
    'od nigdy więcej' do 'tylko to' tak więc sobie myślę, ze skoro już mam
    kolorowy laser to mogę spróbować zawalczyć.