  • 11. Data: 2011-09-10 19:15:19
    Temat: Re: cent w TME
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-10 02:30 Mario napisał(a):

    > Ja prawie nigdy nie mam z nimi problemów. O godzinie 16 pakuję do
    > koszyka, płacę płace paypalem i o 9 rano mam towar. Od paru lat
    > większość zakupów robię przez TME. Nie opłaca mi się jeździć po sklepach
    > we Wrocku. Tansi niż Elfa.

    Hehe, niż ELFA to taniej ma chyba prawie cały świat.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2011-09-10 22:59:57
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-10 21:15, Adam Dybkowski pisze:

    > Hehe, niż ELFA to taniej ma chyba prawie cały świat.

    A mimo to widzę, że często służby utrzymania ruchu kupują w Elfie.

    MD

  • 13. Data: 2011-09-12 16:34:24
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:j4gcui$vdr$3@news.onet.pl...
    > Hehe, niż ELFA to taniej ma chyba prawie cały świat.

    Pospolite "śmieci" owszem
    W ELFA są towary, których nigdzie indziej nie kupisz detalicznie.
    Co z tego, że ktoś ma potrzebny mi w ilości szt. 1 dziwny kondensator, który
    gdzie indziej mógłbym kupić 2 razy taniej, ale za kwartał i całe opakowanie?

  • 14. Data: 2011-09-12 20:24:45
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-11 00:59 Mario napisał(a):

    > A mimo to widzę, że często służby utrzymania ruchu kupują w Elfie.

    Może potrzebują po prostu części niedostępnych nigdzie indziej,
    niezależnie od ceny? W ELFIE to kupisz od ręki nawet płytę z procesorem
    486. Tylko po co? Inna sprawa, że ELFA to dobre źródło części dostępnych
    gdzie indziej tylko hurtowo. Na przykład pojedynczych bramek (74HC1G) -
    kto to inny sprzedaje detalicznie w dużym wyborze? A w konstrukcjach
    prototypowych można sobie pozwolić na wyższy koszt elementów, bo i tak
    przy późniejszej produkcji kupi się hurtowo całą taśmę elementów gdzie
    indziej.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2011-09-13 05:21:22
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "gsm" <g...@w...pl> wrote in message
    > jakie sa wasze opinie na temat cen w TME
    > glownie chodzi o elementy elektroniczne scalaki, tranzystory, kondzioi itd
    >
    > ma ktos taniej i rownie sprawnie?

    Drogo, szkoda czasu. Do prototypów można i w Elfie ale normalnie to trzeba
    importować półprzewodniki samemu choćby z digi-keya z USA. Transport gratis
    przy > $200.
    TME to porażka.

  • 16. Data: 2011-09-13 13:12:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-13 07:21, Lelek@ pisze:

    > "gsm" <g...@w...pl> wrote in message

    > Drogo, szkoda czasu. Do prototypów można i w Elfie ale normalnie to
    > trzeba importować półprzewodniki samemu choćby z digi-keya z USA.
    > Transport gratis przy > $200.

    Trzeba doliczyć czas na związany z odprawą. W sumie do szybkich zamówień
    nie bardzo się nadaje. Ale daje możliwość zaoszczędzenia około 30%-40%
    kosztów.

    > TME to porażka.

    Polemizowałbym. Dzisiaj zamawiałem w trzech sklepach - TME, Farnell i
    RS. TME ma dość duży wybór, ceny złącz i kondensatorów znacznie niższe
    niż np Farnell, świetną logistykę - dzisiaj do 16 zamawiam jutro rano
    odbieram. Dodatkowo płatność paypal przez co nie czekają na wpłynięcie
    kasy na konto. Farnell ma często tańsze IC ale droższe elementy bierne.
    Nie wystawia polskich faktur. Trzeba się rejestrować jako VAT EU albo
    korzystać z firmy pośredniczącej. Całość trwa ze 3 dni. RS jak widzę ma
    problem z wystawieniem faktury na jeden adres a wysyłką na inny. Zresztą
    Farnell tak samo wysyła tylko na adres z proformy.
    Według mnie TME jest najlepsza z wymienionych i w sumie niezła dla
    małych zamówień. Gdybym robił setki i tysiące sztuk to pewnie oparł bym
    się głównie na dostawach bezpośrednich z Chin.

    MD

  • 17. Data: 2011-09-13 13:32:29
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 13.09.2011 15:12, Mario pisze:

    > Zresztą
    > Farnell tak samo wysyła tylko na adres z proformy.

    Nie tylko, adres wysyłkowy może być inny niż na fakturze.

  • 18. Data: 2011-09-13 14:21:50
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Trzeba doliczyć czas na związany z odprawą. W sumie do szybkich zamówień
    > nie bardzo się nadaje. Ale daje możliwość zaoszczędzenia około 30%-40%
    > kosztów.

    Jest jest szczególnie jak kupujesz po 1000 sztuk to nie ma żadnego powodu
    żeby kupować u nas.

    > Polemizowałbym. Dzisiaj zamawiałem w trzech sklepach - TME, Farnell i RS.
    > TME ma dość duży wybór, ceny złącz i kondensatorów znacznie niższe niż np
    > Farnell, świetną logistykę - dzisiaj do 16 zamawiam jutro rano

    To zamawiaj złącza w chinach. Wychodzi taniej o 300-400% z kosztami
    transportu. Wejdź na Alibabę i poszukaj, wszystko jest. Sprzedają każdemu.

  • 19. Data: 2011-09-13 14:34:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-13 15:32, Zbych pisze:

    > Nie tylko, adres wysyłkowy może być inny niż na fakturze.

    Owszem ale z tego co mi powiedziano w BOK, to tylko jeśli wysyłka jest
    za pobraniem. Jeśli płacę przelewem na podstawie proforma to dane tam
    użyte są adresem wysyłkowym a także danymi do wystawienia faktury.

    MD

  • 20. Data: 2011-09-13 18:10:10
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 13.09.2011 16:34, Mario wrote:

    > Owszem ale z tego co mi powiedziano w BOK, to tylko jeśli wysyłka jest
    > za pobraniem. Jeśli płacę przelewem na podstawie proforma to dane tam
    > użyte są adresem wysyłkowym a także danymi do wystawienia faktury.

    Raz tylko płaciłem w ten sposób jak nie chciała mi przejść karta i
    wydaje mi się, że dostałem paczkę na adres wysyłkowy.