  • 1. Data: 2011-09-06 22:07:20
    Temat: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
    Od: "gsm" <g...@w...pl>

    mam SWH-1623K-08N1
    moge sobie wlaczac wylaczac poszczegolne linie przez interface WEB

    jak sie zdziwilem jak odlaczylem jedna linie i poszedlem montoac i obcialem
    kabel
    polecialy korki

    zglupialem - mysle sobie przeciez odlaczylem

    okazalo sie ze w trybie wylaczona na obu kablach mam faze - czy to normalne?

    myslalem poczatkowa ze ta faza idzie przez inne odbiornii wiec wszystko
    fizycznie odlaczylem o to samo

  • 2. Data: 2011-09-06 22:58:51
    Temat: Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 7 Sep 2011 00:07:20 +0200, "gsm" <g...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    >myslalem poczatkowa ze ta faza idzie przez inne odbiornii wiec wszystko

    wez probnik i sprawdz, czy czasami listwa nie odwraca fazy!!!

    np. jezeli w gniezdzie masz faze po prawej (bolec na gorze), to w
    gniezdzie powinno byc tak samo. Poza tym urzadzenie elektroniczne
    (jakim jest listwa USB) powinno dostac faze na tym przewodzie, na
    ktorem zostalo zaprojektowane!!!!

    Niby wszystko jedno, ale nie zawsze!!!

    Np. w puszcze zamienisz kable i zasilanie np. zarowki pojdzie na
    zerze...Wylacznik powinien przerywac faze...i niby przerywa (doply
    pradu do zarowki), ale jak jest zle podlaczone, to naprawde to
    przerywa zero.....a faza caly czas dochodzi do zarowki. Zarowka nie
    swieci...bo nie ma zera. Ale roznica jest. Dla ciebie niby nie ma, bo
    nie swieci....Wiec pewnie tu jest tak samo.

    Mysle, ze ta listwa jest zle zaprojektowana bo przerywa tylko jeden
    "drut" a powinna faze i zero i wtedy nie byloby problemu.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2011-09-07 06:13:27
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > myslalem poczatkowa ze ta faza idzie przez inne odbiornii wiec wszystko

    Ciesz się, że Cię nie zabiło. Jak ucinasz kabel od lampki to też wyłączasz tylko
    wyłącznikiem bez wyjmowania wtyczki?
    Najprawdopodobniej takie urządzenie odłacza jeden z przewodów - tak jak wiele
    sterowników. Podłącz odwrotnie zasilanie jak się da i na porzyszłość nie rób
    takich kombinacji.
    --
    Pozdr
    EM

  • 4. Data: 2011-09-07 09:10:34
    Od: "gsm" <g...@w...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Najprawdopodobniej takie urządzenie odłacza jeden z przewodów - tak jak
    > wiele sterowników. Podłącz odwrotnie zasilanie jak się da i na

    Dla mnie oczywistym bylo ze odcina oba przewody .... tak oiczywiste jak to
    ze z czerwonego kurka leci ciepla a z niebieskiego zimna

  • 5. Data: 2011-09-07 09:17:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello gsm,

    Wednesday, September 7, 2011, 11:10:34 AM, you wrote:

    > Dla mnie oczywistym bylo ze odcina oba przewody .... tak oiczywiste jak to
    > ze z czerwonego kurka leci ciepla a z niebieskiego zimna

    Mechaniczny wyłącznik ma odcinać oba przewody. Programowy? Nie sądzę,
    żeby jakakolwiek norma to przewidziała i zapewne dlatego odcina jeden
    przewód.

    Sam pomysł cięcia czegokolwiek pod napięciem, w sposób mogący powodować
    zwarcie, jest dziki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-09-07 16:17:55
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 07.09.2011 11:10, gsm wrote:

    > Dla mnie oczywistym bylo ze odcina oba przewody ..

    Gdyby nawet - do takich prac powinno się odłączyć napięcie w sposób
    _widoczny_ czyli w praktyce wyciągasz wtyczkę ewentualnie wykręcasz
    bezpieczniki.

    Mirek.

  • 7. Data: 2011-09-07 17:40:43
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Dla mnie oczywistym bylo ze odcina oba przewody .... tak oiczywiste jak
    > to ze z czerwonego kurka leci ciepla a z niebieskiego zimna

    No to teraz się naucz, że to nie jest oczywiste i np. moim zdaniem
    bardziej prawdopodobne jest, że odcina tylko jeden przewód . Bo mogłeś
    tą swoją pewność przepłacić życiem... Tym bardziej, że z tego co widzę,
    to miałeś tam gniazdka i mogłeś po prostu wyjąć wtyczkę, a nie wyłączać
    linię... I dodatkowo - żadnego sprawdzenia... a jakbyś kliknął nie to co
    trzeba?? ;)...
    Swoją drogą, poszedł bezpiecznik czy różnicówka??

    Konop

  • 8. Data: 2011-09-07 20:02:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Swoją drogą, poszedł bezpiecznik czy różnicówka??

    Stawiam na roznicowke, bo niby skad mialoby sie zrobic zwarcie?
    A jesli roznicowka, to widocznie dobra, skoro wylaczyla a delikwent nawet
    nie poczul, ze go cos "tyrplo" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2011-09-07 21:05:49
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011-09-07 22:02, SDD pisze:

> [...]
    >
    > Stawiam na roznicowke, bo niby skad mialoby sie zrobic zwarcie?
    > A jesli roznicowka, to widocznie dobra, skoro wylaczyla a delikwent

    Jeśli miał tam jeszcze PE, to mógł zrobić zwarcie między L a PE... ale w
    sumie równie dobrze mógł zewrzeć N i PE ;)...

    Konop

  • 10. Data: 2011-09-09 22:32:53
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 7 Sep 2011 11:17:01 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Mechaniczny wyłącznik ma odcinać oba przewody...

    no pewnie, mechaniczny wylacznik np. w lampce nocnej odcina 2
    przewody!!! Jeszcze takiej lapmi z takim wylacznikiem nie widzielem.

    Listwy IT moze tak, ale inne????

    Wg mnie normy powinny byc, bo za duzo jest wlasnego zwyczaju.

    elektryk 1: wykona instalacje i da faze z lewej strony (taki jest jego
    zwyczaj.

    elektry 2: przyjdzie za 5 lat i bedzie cos dorabial i da faze z prawej
    strony.....

    No i teraz te 2 gniazda beda obok siebie i zasilimy z jednego
    komputera a z drugiego drukarke (centronics). Jak urzadzenia dzialaja
    sprawnie jest niby ok. Ale jak cos sie wydarzy, odplynie zero.... To
    juz nie wiadomo co moze sie zdarzyc....Za duzo niepewnosci.

    A jeszcze na to sie naloza chinskie kable przylaczeniowe, jeden
    odwraca faze a drugi nie!!! Loteria.

    --
    ThinkXtra