  • 201. Data: 2011-06-22 14:28:31
    Temat: Re: celowe oślepianie w nocy-co Wy byście zrobili?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-22 07:41, Artur Maśląg pisze:

    > A to tak - niektórym nie da się przetłumaczyć, że nie ma obowiązku
    > jazdy z maksymalną prędkością (do tego jeszcze + ileś tam).

    To prawda nie ma obowiązku zachowania na drodze minimum kultury. A
    biorąc pod uwagę jaki jest ruch na naszych drogach, dodatkowo, że jedzie
    się przewężeniem z ograniczeniem - do dodatkowe spowalnianie ruchu jest
    zwykłym buractwem.

    A.

  • 202. Data: 2011-06-22 14:28:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <s...@s...com> wrote in message

    > Jeżeli ktoś z powodu tej minuty odstawia takie numery, nie powinien być
    > zawodowym kierowcą, bo gorsze rzeczy spotykają go na drodze codziennie
    > i strach pomyślec, jak wtedy reaguje.

    Ludzie są różni, różnie reagują na stres... Nie wiemy czy historia
    tu opowiedziana, z punktu widzenia jednej strony, jest historią
    prawdziwą, nieupiększoną, czy reakcja kierowcy TIRa nie była
    sprowokowana jakąś wcześniejszą reakcją kierowcy osobówki
    na mignięcie światłami (może celowo zwalniał, hamował, itp).
    Wypadałoby wysłuchać relacji z tej historii z ust kierowcy TIRa
    zanim go zaczniemy oceniać. Z moich obserwacji na drodze powiem
    Ci że im większa ciota za kółkiem tym więcej ma zwykle pretensji
    do innych na drodze i większe tendencje do obwiniania za swoje
    problemy... Różnie mogło być, ograniczenia prędkości same w sobie
    są wkurwiające dla tych co robią długie trasy a jak się znajdzie ktoś
    kto dodatkowo jedzie znacznie poniżej limitu to masz wkurwienie
    do potęgi n-tej...

  • 203. Data: 2011-06-22 14:29:48
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-22 11:50, kamil pisze:

    > Nie ma, kopniesz żeby wpadł do rowu kogoś kto nie umył, jak ten TIRman?

    Tirman po prostu witając się z gościem z obszczanymi rękami też nasikał
    na swoją. Tyle, że ten zamiast wyciągnąć wnioski to oburzył się jak
    jakiś dzieciak.

    A.

  • 204. Data: 2011-06-22 14:29:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michał Gut" <m...@w...pl> wrote in message
    > <cut> olej, syndrom malego fiutka zapewne.

    Albo brak nawyku zaglądania do lusterek...

  • 205. Data: 2011-06-22 14:34:29
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-21 16:26, Tomek pisze:

    > Z tego co mnie uczono wiele lat temu to kierowca ma przede
    > wszystkim uniknąć kolizji czy wpadku.
    [...]

    Rozumiem, że wprowadzasz w życie te nauki poprzez blokowanie zatkanych
    odcinków drogi?

    A.

  • 206. Data: 2011-06-22 14:37:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kamil

    > Bo najwyraźniej sympatyzuje z drogowymi oszołomami, nic nie poradzisz.

    O tym TIR-owcu to wiesz tylko z opowieści Tomka. O ile w ogóle całe
    zajście miało miejsce, to biorąc pod uwagę fakt, że Tomek nie ogarnia
    jazdy 70 km/h na wprost osobówką, to być może oślepiły go trzy mignięcia
    długimi, a "zepchnięciem" było wjechanie naczepą metr przed nim.

    > "Blokującym" 63/70 w nocy na remontowanej drodze, nie rozśmieszaj mnie.

    Tym bardziej w nocy i tym bardziej na remontowanej drodze. Ruch mały,
    wyprzedzić takiego nie można, a ten se jedzie 63 i zadowolony. Potem
    jeszcze zwolnił do 50, "oślepiony" od tyłu.

  • 207. Data: 2011-06-22 14:39:27
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości

    > Zapraszam na wyjazd z Łodzi w kierunku Tomaszowa, za miejscowością
    > Andrespol (?).
    > Nie wiem jakie tam jest ograniczenie ale sposób oznakowania drogi plus
    > zakres prowadzonych robót powoduje, że "ogarnięcie" sytuacji jest co
    > najmniej mocno kłopotliwe.
    >
    > Gierkówkę ostatnio omijam szerokim łukiem ale z tego co pamiętam z okolic
    > Piotrkowa to organizacja zwężeń też była na standardowo niskim narodowym
    > poziomie.

    Miałem nie zabierać głosu, ale...
    Niestety, taka jest prawda. Niskim i niejednakowym
    dla wszystkich odcinków. W tamtym rejonie, jadąc
    w kier. Tomaszowa jest skrzyżowanie ze światłami po łuku
    w prawo. Dodatkowo fotoradar. Ze swej winy
    jechałem te 65-70 km wg GPS i na chwilę utraciłem orientację
    odnośnie tego jak to skrzyżowanie jest zorganizowane.
    I prawymi kołami uderzyłem w wysepkę na przystanku
    PKS. Ale to wyłącznie moja wina, hamulce miałem
    a nie przyhamowałem. To też mogło mieć wpływ
    na to, że jechałem te 63 km/h na 70 czując respekt
    przed podobnym zdarzeniem.
    T.

  • 208. Data: 2011-06-22 14:52:52
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Albo brak nawyku zaglądania do lusterek...

    tyz mozliwe
    bardziej jednak problem natury psychicznej bardziej prawdopodobny:) ile ja
    juz frustratow i takich jak z opisu widzialem... sam czasami zachowuje sie
    jak frustrat. kiedys polamalem zeby w mechanizmie roznicowym jak jechalem za
    zoltym vw zuczkiem, ja sie spiesze bardzo, droga z dziurami (wymyty tluczen)
    a panienka w vw jedzie srodkiem 20 na godzine. zjezyla mnie po jakichs 300m
    tak mocno ze strzelilem ze sprzegla jak znalazlem luke i na pelnym bucie
    przez te doly. metaliczny dzwiek, chrupniecie polaczone z lekkim zadrzeniem
    budy i potem juz co jakis czas jak wpadal kawalek metalu w tryby to samochod
    malo nie wyskakiwal do gory (szarpniecie).

    zdarza sie najlepszym;P

  • 209. Data: 2011-06-22 14:54:14
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 22/06/2011 13:37, to wrote:
> [...]
    > wyprzedzić takiego nie można, a ten se jedzie 63 i zadowolony. Potem
    > jeszcze zwolnił do 50, "oślepiony" od tyłu.

    Zabawne, kiedy piszesz "o tym TIR-owcu to wiesz tylko z opowieści", po
    czym nie znajać drogi ani warunków tłumaczysz, że można tam jechać
    szybciej. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 210. Data: 2011-06-22 14:59:25
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 22/06/2011 10:57, Mario wrote:

    > Proszę bardzo :-)
    >
    > Cytuję:
    >
    > "Też często jeżdżę poniżej bo mam ochotę, bo mi się nie spieszy..."

    Nie rozumiem, dlaczego często normalni, mili ludzie na drogach zachowują
    się jak skończeni kretyni.

    W sklepie popychasz kogoś, kto według ciebie zbyt wolno wypakowuje
    zakupy z koszyka na taśmę, kiedy można szybciej?

    Kopiesz w kostki kogoś, kto według ciebie zbyt długo wsiada do autobusu,
    skoro można to zrobić szybciej?

    Dajesz w papę dziecku dlatego, że powinno zadanie z matematyki rozwiązać
    o minutę prędzej?

    Dlaczego więc tej tolerancji nie potrafisz przenieść na drogę? Pytam jak
    najbardziej poważnie, bo to jest dość ciekawe zjawisko. Nad road rage
    niejeden doktorant pracę napisał i tam też z pozoru normalni, grzeczni
    ludzie zamieniają się w aspołecznych kretynów, kiedy tylko wsiądą za kółko.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil