  • 31. Data: 2009-05-23 00:32:21
    Temat: Re: canon d350
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    napisał w wiadomości news:gv7end$mg7$1@inews.gazeta.pl...

    > Do czego Ci ta obróbka? :) To format jak każdy
    > inny bezstratny, ale oszczędniejszy od TIFFa.

    RAW to jest maksimum tego, co matryca w twoim aparacie potrafiła
    zarejestrować, łącznie z szumami.
    Co z tym zrobisz to twoja sprawa, ale dane te posiadasz.
    Np. po 20 latach może Ci przyjść pomysł (demencja starcza?) aby zobaczyć cóż
    to za sąsiadka stała w ciemnej bramie.
    Posiadając plik JPEG wyciągniesz w cieniu znacznie mniej informacji niż z
    pliku RAW.

    > Obrabiałeś? :)

    Tak. Nie da się tak obrobić fotki, aby i w światłach i w cieniach
    wyglądała jednocześnie dobrze. Bo aby to zrobić to trzeba kontrast posadzić
    i fotka wygląda mało ciekawie.

    > Wyciągnij za mnie, bo obawiam się, że będę wyciągał z pustego kapelusza.

    Blisko granicy szumów i przepaleń uzyskasz z RAW-a dużo więcej
    użytecznej informacji niż z TIFF-a.

  • 32. Data: 2009-05-23 06:00:27
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 23 May 2009 01:01:02 +0200, Marcin Wasilewski wrote:

    > A przerabiałem ten temat przy okazji FUJI S5500, który niby miał czułość
    > do ISO400, ale jak włączyłeś tryb RAW,
    > to automagicznie maksymalna czułość malała do ISO200. W 500D jest
    > prawdopodobnie tak samo - włączysz tryb RAW, to
    > nagle automagicznie okaże się, że max. czułość to ISO3200.

    W EOSach: hakowanym 300D, jak i w 5D czulosc H jest dostepna dla RAW.

    Roznica miedzy H (H1/H2) a ciagnietym za uszy RAWem?
    1. Prawidlowo dzialajacy swiatlomierz w M, dostepny caly zakres korekty
    ekspozycji w Av/Tv/P
    2. Mozliwosc dalszego pociagnicia RAWa za uszy o kolejne EV w
    postprocesie (dla testow robilem kiedys odpowiednik ISO 25600 w 300D)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 33. Data: 2009-05-23 09:57:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    napisał w wiadomości news:gv7ega$m06$1@inews.gazeta.pl...

    > Może nich wypowiedzą się ci, którzy mają C 500 D.

    Może Ci się przyda:

    http://files.canon-europe.com/files/soft33613/manual
    /EOS500D_PL_Flat.pdf

    Ja żadnych ograniczeń w trybie RAW co do ISO nie znalazłem.

  • 34. Data: 2009-05-23 14:35:58
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:

    > http://files.canon-europe.com/files/soft33613/manual
    /EOS500D_PL_Flat.pdf

    Nie rozumiem, czemu te pdfy nie moga byc kolorowe :/

  • 35. Data: 2009-05-23 14:38:53
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > Gdzieś czytałem, że C 40 D ma mocniejszą obudowę niż C 450 D. ;)

    Czyli mozna go brac na mecze ;)

  • 36. Data: 2009-05-23 14:39:24
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik j...@a...at napisał:

    > Jesli chcialbys robic zdjecia i miec z nich pocieche to najnizszym
    > godnym w tej chwili uwagi jest 40d.

    Troche drozszy jest jednak...

  • 37. Data: 2009-05-23 14:45:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    /EOS500D_PL_Flat.pdf
    > Nie rozumiem, czemu te pdfy nie moga byc kolorowe :/

    Bo oryginalne instrukcje (poza okładką) też nie są kolorowe?

  • 38. Data: 2009-05-23 18:43:01
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bo oryginalne instrukcje (poza okładką) też nie są kolorowe?

    A to pedeefy robi sie z oryginalnych (w domysle - drukowanych)
    instrukcji? Czy odwrotnie? Nie zebym sie czepial, ale nei widze jakiegos
    specjalnego powodu, dla ktorego nie mzona zrobic koloroqwego skladu
    nawet jak potem ma isc do druku w szarosciach...

  • 39. Data: 2009-05-23 19:11:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > powodu, dla ktorego nie mzona zrobic koloroqwego skladu nawet jak potem ma

    Koszty panie, koszty. user manual drukuje się w b&w z powodu kosztów,
    dlatego opracowje się te manuale jako b&w, a ty byś chciał aby tworzyli
    specjalną wersję w full-color. A należało by podziękować Canonowi, że to
    wystawia w necie do pobrania, bo gdy lat temu kilka miałem Minoltę, to oni
    takich rzeczy w necie nie zamieszczali, a za papierową wersję coś około 60
    zł kazali sobie płacić.

  • 40. Data: 2009-05-23 23:50:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" gv7g67$np8$...@n...task.gda.pl

    > Np. po 20 latach może Ci przyjść pomysł (demencja starcza?) aby zobaczyć cóż to za
    sąsiadka stała w ciemnej bramie.

    Zwłaszcza wówczas, gdy się ją obetnie poprzez ocropne kadrowanie...

    > Tak. Nie da się tak obrobić fotki, aby i w światłach i w cieniach wyglądała
    jednocześnie dobrze. Bo aby to zrobić to trzeba
    > kontrast posadzić i fotka wygląda mało ciekawie.

    Można zrobić kilka warstw i z nich zbudować efekt ostateczny. ;)
    To taki HDR z jednego strzału migawki. :)

    Ale chyba wyminąłeś się z pytaniem. :)

    -- Czy istotnie obróbka RAWu jest nieodwracalna? :)

    > Blisko granicy szumów i przepaleń uzyskasz z RAW-a dużo więcej użytecznej
    informacji niż z TIFF-a.

    Nic w tym dziwnego, skoro TIFF powstaje z RAWki. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'