eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › busa ciąg dalszy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2010-10-02 09:52:26
    Temat: Re: busa ciąg dalszy
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:i85om2$i66$1@news.onet.pl...

    > Sa ludzie, ktorzy to zrobia (za swieczka szukac, ja akurat mam takiego
    > magika). No nawet niech normalnie to wyjdzie 500pln (250
    > materialy+250robota) - to tak strasznie duzo za NOWE progi? W ducato jak
    > ktos jest obyty z kątówką i migomatem, jest w stanie to sam w 1 dluzsze
    > popoludnie zrobic (no gora dwa).

    Za wymianę lub malowanie jednego elementu pan Kazio bierze 200-400zł.
    W firmach prowadzących legalną działalność biorą już od 400zł wzwyż, nawet
    do 1000zł.
    Pomnóż to razy ilość progów, zapewne w błotniki też trzeba będzie wspawać
    reperaturki (sierpy), często też uporać się z rdzą na dole drzwi i suma
    sumarum wychodzi ze 2000-3000zł u Pana Kazia i odpowiednio więcej w firmie.
    To, ze gdzieś, ktoś ma kogoś, że tamten robi za 200zł to nie jest żaden
    wyznacznik cen usług. Trzeba do każdego pojazdu podejść indywidualnie z
    wyceną roboty, a i tak często się okazuje, że szacowane koszty wzrastają, bo
    dopiero po usunięciu pierwszych parchów widać co trzeba zrobić jeszcze.
    Co zaś się tyczy "obycia" to rzecz wbrew pozorom wcale nie jest taka prosta.
    Trzeba wiedzieć jak i gdzie obciąć, jak pospawać, jak zabezpieczyć przed
    korozją, która amatorowi wyjdzie za 3 miesiące, trzeba wiedzieć jak
    zaszpachlować, a najważniejsze jak to spasować.
    Poza tym trzeba mieć miejsce, kanał lub podnośnik i przede wszystkim czas, a
    tego ostatniego z reguły brakuje ludziom, którzy w inny sposób zarabiają na
    swoje utrzymanie. Trzeba też mieć ochotę i trochę pojęcia na temat takich
    robót.


  • 12. Data: 2010-10-02 10:41:35
    Temat: Re: busa ciąg dalszy
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:i85ihj$5vj$1@news.onet.pl...
    >
    > a co to ma do ceny progow?

    IMO cena samej blachy ma raczej najmniejszy udzial w naprawie.
    Pisanie ze z lecacymi progami nie ma problemu bo kosztuja grosze jest duzym
    uproszczeniem... Lepiej jednak wybrac samochod w ktorym nie leca

    --
    Picasso



  • 13. Data: 2010-10-02 23:45:01
    Temat: Re: busa ciąg dalszy
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-02 10:41, P_ablo pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > news:i85ihj$5vj$1@news.onet.pl...
    >>
    >> a co to ma do ceny progow?
    >
    > Lepiej jednak wybrac samochod w ktorym nie leca
    >

    W Ducato nie ma takiej mozliwosci, a na pewno nie za pieniadze o ktorych
    pisal watkotworca wczesniej :)

    --
    venioo
    sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM
    GG:198909
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086


  • 14. Data: 2010-10-02 23:50:31
    Temat: Re: busa ciąg dalszy
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-02 09:52, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > news:i85om2$i66$1@news.onet.pl...
    >
    >> Sa ludzie, ktorzy to zrobia (za swieczka szukac, ja akurat mam takiego
    >> magika). No nawet niech normalnie to wyjdzie 500pln (250
    >> materialy+250robota) - to tak strasznie duzo za NOWE progi? W ducato
    >> jak ktos jest obyty z kątówką i migomatem, jest w stanie to sam w 1
    >> dluzsze popoludnie zrobic (no gora dwa).
    >
    > Za wymianę lub malowanie jednego elementu pan Kazio bierze 200-400zł.
    > W firmach prowadzących legalną działalność biorą już od 400zł wzwyż,
    > nawet do 1000zł.

    To jest Ducato a nie Ford Mustang ;)
    To farba miniowa, pozniej sprayem a na koniec "baranek" z bitexu i
    jezdzisz nastepne pare lat ;)
    No chyba, ze sie szuka auta na pokazy a nie do ciezkiej roboty, ale to
    wtedy nie ten przedzial cenowy.

    > Pomnóż to razy ilość progów, zapewne w błotniki też trzeba będzie
    > wspawać reperaturki (sierpy), często też uporać się z rdzą na dole drzwi
    > i suma sumarum wychodzi ze 2000-3000zł u Pana Kazia i odpowiednio więcej
    > w firmie.

    Blotniki sie wyjatkowo dobrze trzymaja, progi tylko kiepskie byly (wiem,
    bo mam, i wielu znajomych tez) ;)
    Tu na prawde nie ma sie co szczypac z oddawaniem do lakiernika, duza
    puszka bialego spraya najlepiej dobrana po numerze producenta i jedziemy
    z koksem ;)

    > To, ze gdzieś, ktoś ma kogoś, że tamten robi za 200zł to nie jest żaden
    > wyznacznik cen usług. Trzeba do każdego pojazdu podejść indywidualnie z
    > wyceną roboty, a i tak często się okazuje, że szacowane koszty
    > wzrastają, bo dopiero po usunięciu pierwszych parchów widać co trzeba
    > zrobić jeszcze.
    > Co zaś się tyczy "obycia" to rzecz wbrew pozorom wcale nie jest taka
    > prosta. Trzeba wiedzieć jak i gdzie obciąć, jak pospawać, jak
    > zabezpieczyć przed korozją, która amatorowi wyjdzie za 3 miesiące,
    > trzeba wiedzieć jak zaszpachlować, a najważniejsze jak to spasować.
    > Poza tym trzeba mieć miejsce, kanał lub podnośnik i przede wszystkim
    > czas, a tego ostatniego z reguły brakuje ludziom, którzy w inny sposób
    > zarabiają na swoje utrzymanie. Trzeba też mieć ochotę i trochę pojęcia
    > na temat takich robót.

    No zgadza sie, ale jak sie kupuje samochod za 7-8k to trzeba sie albo
    liczyc z duza iloscia czasu poswieconego, albo wydatkami, jak sie chce
    miec cacko jak z fabryki.


    --
    venioo
    sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM
    GG:198909
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: