  • 1. Data: 2010-10-01 15:18:22
    Temat: waskie czy szerokie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .. opony ?
    dla osob znajacych niemiecki:
    http://www.adac.de/_mm/pdf/Breit_oder_schmal_23603.p
    df
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.
    aspx

    Na ile ja znam niemiecki:
    -na suchej drodze szeroka opona trzyma lepiej. Hamowanie od 100km/h
    zajmuje Ceed'owi od 41m na 185, do 35.8 na 225

    -na mokrej drodze szeroka opona zasadniczo tez jest lepsza. Nie
    dotyczy to jednak duzej ilosci wody, gdy zaczyna byc istotny
    akwaplaning.
    tu przykladowo 225 odrywa sie od jezdni przy 69km/h, a 185
    dopiero przy 80.

    -oprocz tego szeroka [i chyba przy okazji niskoprofilowa] opona ma
    same wady: gorsze resorowanie, wiekszy halas, wieksze opory.

    Z tym ze porownywano rozne typy.

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-10-02 05:50:14
    Temat: Re: waskie czy szerokie
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    "J.F."
    > Z tym ze porownywano rozne typy.

    To znaczy rozne modele opon? Jaki sens takiego porownania?

    Apples to oranges.

    Pozdr.
    Pete

  • 3. Data: 2010-10-02 07:58:07
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-01 15:18, J.F. pisze:
    > Z tym ze porownywano rozne typy.

    I tym samym cale to "badanie" jest nic nie warte.
    "Wyciagnieto" ogolnieznane wnioski.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2010-10-02 13:59:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Oct 2010 07:58:07 +0200, MarcinJM wrote:
    >I tym samym cale to "badanie" jest nic nie warte.

    No coz - taka juz zlosliwosc producentow ze nie chca produkowac
    jednego modelu we wszystkich rozmiarach :-)

    >"Wyciagnieto" ogolnieznane wnioski.

    No wiesz - ADAC zatrudnia sporo osob, moze i fachowcow.
    Ja bym sie spodziewal ze droga hamowania nie zalezy od szerokosci.
    Wyszlo inaczej .. choc tak do konca nie wiemy czy to z winy szerokosci
    czy jakosci gumy ..

    J.

  • 5. Data: 2010-10-02 15:23:54
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    Ja bym sie zapytal, czy pieszego który nagle wtargnal przed nas na jezdnie latwiej
    OMINAC na 195/65R15 czy na 225/55R16 ...
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2010-10-02 18:22:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Oct 2010 22:50:14 -0500, Pete wrote:
    >"J.F."
    >To znaczy rozne modele opon? Jaki sens takiego porownania?

    No wiesz - troche ADACowi ufam i zakladam ze jakby mogli to by
    porownali takie same. Choc moze faktycznie powinni sie troche
    postarac.

    >Apples to oranges.

    No wiesz, porownac moge, a w koncu zachodze do sklepu .. i kupuje to
    co tansze :-)

    J.