  • 1. Data: 2010-10-01 15:46:17
    Temat: Re: Podwojne ubezpieczenie... w jednej firmie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "chary" <c...@c...pl> napisal w
> [...]
    > oplacony byl przez rok w PZU (OC+ AC). Rownolegle, salon zawarl
    > druga umowe
    > z PZU, o ktorej nie poinformowal w momencie sprzedazy samochodu i
    > teraz PZU
    > domaga sie oplacenia zaleglej skladki OC, za samochod (stary nr.
    > rej.),
    > ktory byl w tym czasie ubezpieczony w... PZU (OC+AC, nowy nr.
    > rej.).
    > Troche zagmatwane, mam nadzieje, ze da sie to zrozumiec. Zona sie
    > troche
    > zlosci- czy ktos ma jakis pomysl jak rozwiazac sprawe?

    Mysle ze najprosciej bedzie wyslac grzeczne pismo "alez burdel
    macie w swoim PZU siostry, ze nie zauwazacie ze zostaliscie
    powiadomieni o zakupie, co potwierdzono nowa polisa. Jesli wasi
    pracownicy wola zgarniac prowizje za wystawianie nowych polis nie
    anulujac starych - to juz uzgodnijcie we wlasnym zakresie, nie
    niepokojac klienta, ktory nabiera watpliwosci co do jakosci waszych
    uslug".

    Do salonu tez mozna wyslac stosowne pismo "z powodu
    niepowiadomienia mnie o fakcie zawarcia polisy uniemozliwiajac jej
    wypowiedzenie w terminie
    prosze przelac kwote XXX na moje konto nr ...., lub bezposrednio na
    konto ubezpieczyciela YYYY"

    Salon zaplacil na caly rok ? Moze tylko jedna rate i przedluzenia
    nie ma ?

    A w ostatecznosci - niech ci zona podaruje to auto, jako nowy
    nabywca masz prawo wypowiedziec umowe :-)

    J.

  • 2. Data: 2010-10-01 16:22:48
    Temat: Podwojne ubezpieczenie... w jednej firmie
    Od: chary <c...@c...pl>

    Temat stary ale w nieco zmienionej formie.

    Uzywany samochod zostal kupiony ponad rok temu w salonie- komisie.
    Wraz z dokumentami zalaczony byl kwit ubezpieczenia OC poprzedniego
    wlasciciela w L4. Po kupnie i przerejestrowaniu umowa z L4 zostala
    wymowiona i zawarto nowa z PZU (AC+ OC; na nowy nr. rejestracyjny).

    Teraz, po ponad roku, z PZU przyszlo wezwanie do zaplaty za ubezpieczenie
    OC samochodu w PZU - za okres od 9 lipca 2009 do 5 maja 2010, na stara
    rejestracje. Dzwonie do PZU a tam mi mowia, ze widocznie jak kupowalam auto
    byla druga polisa, o zmianie wlasciciela poinformowal ich salon. Prosze ich
    o kopie tej polisy - a oni na to, ze nie maja obowiazku mi jej przesylac.
    Interesujace - nie mam prawa dowiedziec sie na jakiej podstawie maja wobec
    mnie roszczenie. Dzwonie do salonu - nic nie wiedza i musza skontaktowac
    sie z PZU.

    Podsumowujac- samochod po kupnie i przerejestrowaniu ubezpieczony i

    Dziekuje i pozdrawiam,
    Marek Sosnowski

    --
    pozdrawiam,
    Marek Sosnowski

  • 3. Data: 2010-10-01 18:04:56
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > A w ostatecznosci - niech ci zona podaruje to auto, jako nowy nabywca masz
    > prawo wypowiedziec umowe :-)

    O, wlasnie! Czy to jest skuteczny sposob w razie, gdy ktos sie zagapi i
    zostanie z podwojnym ubezpieczeniem? Kiedys zalatwialem taka sprawe przez
    znajomosci - i myslalem, ze to jedyna opcja.

    --
    Jan-xx

  • 4. Data: 2010-10-01 18:27:42
    Od: Ramok <c...@c...com>

    On 01.10.2010 18:04, Jan-xx napisał(a)/has written:

    > O, wlasnie! Czy to jest skuteczny sposob w razie, gdy ktos sie zagapi i
    > zostanie z podwojnym ubezpieczeniem? Kiedys zalatwialem taka sprawe
    > przez znajomosci - i myslalem, ze to jedyna opcja.

    Tak, to jest skuteczny sposób. Trzeba tylko uważać, żeby wybierając
    osobę do obdarowania (powyżej pewnej wartości auta, bo jakaś niewysoka
    kwota i tak jest zwolniona z podatku), nie musieć płacić podatku ;)

    /Ramok

  • 5. Data: 2010-10-01 19:16:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ramok" <c...@c...com> napisał w
> [...]
    > wybierając osobę do obdarowania (powyżej pewnej wartości auta, bo
    > jakaś niewysoka kwota i tak jest zwolniona z podatku), nie musieć

    Mozna jeszcze auto sprzedac i zaplacic 2% podatku.
    Albo zupelnie na bezczelnego - umowe sprzedazy spisac, np z
    odroczona platnoscia, nabywca ubezpieczenie wypowie, po czym strony
    sie rozmysla i od umowy dobrowolnie odstapia :-P
    Jesli zalatwione w szybko, to zaden podatek sie nie nalezy :-)

    J.