-
21. Data: 2011-07-01 14:50:22
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: "Massai" <t...@w...pl>
The_EaGle wrote:
>
> System odcinkowego pomiaru prędkości także oparty jest o
> identyfikacje przednich tablic rej w samochodach osobowych.
> Całkowicie olewa motocykle.
Gdzie ten system? U nas? Zdaje się że jeszcze nigdzie w PL nie działa,
prawda?
--
Pozdro
Massai
-
22. Data: 2011-07-01 14:51:10
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: mister <b...@e...com>
W dniu 2011-07-01 13:56, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Słowacka milicja czepia się Polaków o byle co, w tym o GPSy
> przyczepiane do szyby...
>
>> w instrukcji sa wytyczne, ze musi sie znajdowac po wewnetrznej stronie
>> szyby, miedzy kierownica a srodkiem pojazdu, nie moze byc zaslaniane
>> przez wycieraczki, nie moze ograniczac nawiewu i oczywscie nie moze
>> ograniczac pola widzenia kierowcy.
>
> Piszesz o polskim czy słowackim wynalazku?
>
pisze o slowackim wynalazku.
-
23. Data: 2011-07-01 14:53:14
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-07-01 13:08, Cavallino pisze:
> Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości news:
>
>>> Gdyby dało się identyfikować online po rejestracjach, (jak w Niemczech
>>> czy na Węgrzech) to jakiekolwiek urządzenia w samochodach nie byłyby
>>> potrzebne.
>>> I to byłoby zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, ale państwo ma gdzieś
>>> wygodę użytkowników dróg.
>>>
>>> Zapewne kamery są tylko do zrobienia fotki ciężarówce bez urządzenia.
>>
>> Ten sam system który jest u nas - mówię o viatoll jest w Niemczech. :)
>
> Nie jest, skoro w Niemczech żadne pudełko do samochodu nie jest potrzebne.
> A to kto obsługuje to sprawa mało istotna, system jest zupełnie inny.
System działa w Niemczech dokładnie tak samo jak Polsce - w tirach
montuje się moduł jak w Polsce. Różnice polegają za to na tym że jak
jeździsz okazjonalnie to możesz uiścić opłatę z góry - znając trasę ale
to jest kwestia legislacji a nie różnic w systemie.
Wydany moduł łączy się z bramkami tak jak u nas.
Natomiast kamery montowane na autostradach mogą rozpoznawać nr rej i
przesyłać je do bazy odpowiednika viatoll i tam być weryfikowane.
Pozdrawiam
Rafał
-
24. Data: 2011-07-01 14:55:06
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-07-01 14:50, Massai pisze:
> The_EaGle wrote:
>
>>
>> System odcinkowego pomiaru prędkości także oparty jest o
>> identyfikacje przednich tablic rej w samochodach osobowych.
>> Całkowicie olewa motocykle.
>
> Gdzie ten system? U nas? Zdaje się że jeszcze nigdzie w PL nie działa,
> prawda?
Działa testowo na rasie nr 8 od Warszawy w kierunku Piotrkowa i na DK7
po między Jankami a Grójcem. System aby działał zgodnie z prawem musi
być zainstalowany w miejscu gdzie jest jedna i ta sama obowiązująca
prędkość a na tych odcinkach tak nie jest. Bramy są co 6-8km a po między
20 róznych ograniczeń.
Pozdrawiam
Rafał
-
25. Data: 2011-07-01 14:55:40
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: mister <b...@e...com>
W dniu 2011-07-01 13:47, J.F pisze:
> Niektorzy mowia ze chodzi tylko o takie ktore widok zaslaniaja.
> Tir troche inny w kabinie - moze miejsce miedzy kierownica a szyba nie
> zaslania widoku :-)
gorzej jak ktos jedzie np. sprinterem powyzej 3,5t i rowniez go to
obowiazuje. klocek na 1/3 wysokosci szyby, z migajacymi diodkami,
gdziekolwiek bys go na niej nie zamontowal, zawsze bedzie ci
przeszkadzal lub rozpraszal.
-
26. Data: 2011-07-01 15:01:33
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-07-01 13:33, Cavallino pisze:
> Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>
>> Niemiecki system na ile sie orientuje glownie na lacznosci IR jest
>> oparty, rejestracje spelniaja role pomocnicza.
>
> To znaczy łączności czego z czym?
> Bo w samochodzie nie masz nic dodatkowego, płacisz w automacie za
> przejazd i jedziesz.
Piszesz nie prawdę.
System niemiecki jest oparty o takie same moduły jak u nas. Natomiast
jest możliwość wyboru trybu manualnego bez OBU (On Board Unit).
>
> Czyli nie ma innego sposobu identyfikacji poza nr rejestracyjnymi.
Jest - OBU identyfikuje się tak jak u nas. Tryb manualny jest dla ludzi
którzy incydentalnie korzystają z dróg. Wszystkie tiry jerządzące do
Niemiec cały czas mają OBU.
Pozdrawiam
Rafał
-
27. Data: 2011-07-01 15:05:14
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-07-01 13:52, J.F pisze:
>> Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości
>> Na bramownicach są montowane czujniki do łączenia z modułami w
>> samochodach. Moduły są rejestrowane i przypisane do konkretnego
>> samochodu. Na tej podstawie system identyfikuje auto. Natomiast nie ma
>> to nic wspólnego z identyfikowaniem samochodów innych niż
>> podlegających obowiązkowemu posiadaniu modułu w samochodzie.
>
> Ha, ha ha - jak juz auto bedzie zidentyfikowane, to dziwne byloby zeby
> tego w bazie nie zapisac. A w jakich celach zostanie potem wykorzystane
> - ktoz to wie.
Ale ono jest w bazie. Rejestrujesz się online i jesteś w bazie. Co
chcesz jeszcze rejestrować? Wjeżdzasz na drogę i system zaczyna naliczać
kilometry jak porusza się od bramy do bramy...
> Kto przejezdzal obwodnica Sycowa dk8, ten do bazy trafial.
Mający moduł tak.
>> Natomiast co do viatoll to moduły mogą się łączyć ze specjalnymi
>> urządzeniami w które wyposażone są patrole ITD. Teoretycznie ITD może
>> sprawdzić czy samochód ma moduł bez zatrzymywania auta.
>
> Ciekawe czy udaloby sie "przekierowac transmisje" i wyslac do bramki
> sygnal z auta za nami :-)
> wiec rozpoznawanie numerow raczej musi byc.
Nie wiem czy zauważyłeś ale żeby nie było błędów to zasięg tych modułów
jest bardzo mały. Natomiast co do przesłania sygnału - to wątpię.
Transmisja na pewno jest szyfrowana.
Pozdrawiam
Rafał
-
28. Data: 2011-07-01 16:18:13
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: "Massai" <t...@w...pl>
The_EaGle wrote:
> W dniu 2011-07-01 14:50, Massai pisze:
> > The_EaGle wrote:
> >
> > >
> > > System odcinkowego pomiaru prędkości także oparty jest o
> > > identyfikacje przednich tablic rej w samochodach osobowych.
> > > Całkowicie olewa motocykle.
> >
> > Gdzie ten system? U nas? Zdaje się że jeszcze nigdzie w PL nie
> > działa, prawda?
>
> Działa testowo na rasie nr 8 od Warszawy w kierunku Piotrkowa i na
> DK7 po między Jankami a Grójcem. System aby działał zgodnie z prawem
> musi być zainstalowany w miejscu gdzie jest jedna i ta sama
> obowiązująca prędkość a na tych odcinkach tak nie jest. Bramy są co
> 6-8km a po między 20 róznych ograniczeń.
I zdaje się powienien być poprzedzony tablicami ostrzegawczymi, nie?
Jeżdżę tą trasą często, i widziałem te kamery - myślałem że to pod
kątem monitoringu sytuacji na drodze...
--
Pozdro
Massai
-
29. Data: 2011-07-01 16:43:19
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>Nie jest, skoro w Niemczech żadne pudełko do samochodu nie jest
>>>potrzebne.
>>>A to kto obsługuje to sprawa mało istotna, system jest zupełnie
>>>inny.
>
>> b) kierowca w jednej z wielu automatycznych kas podaje trase, nr
>> rejestracyjny pojazdu, placi i dopiero moze jechac.
>O tym sposobie mówiłem.
>Nie ma tu nic co nie byłoby oparte na rejestracjach.
Co innego kontrolowac czy pojazd nie jedzie poza oplacona wczesniej
trasa, a co innego rozliczac automatycznie po rejestracjach.
Wyobrazasz to sobie ? Albo tysieczne reklamacje, albo kierowca co
chwile na parking do oplatomatu. I to ma byc wygodne ?
Byc moze elekronika potaniala tak ze taniej dzis pudelka rozdac ...
czy wrecz sprzedac ?
J.
-
30. Data: 2011-07-01 16:45:59
Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
>Użytkownik "Massai" napisał
> > > System odcinkowego pomiaru prędkości także oparty jest o
> > > identyfikacje przednich tablic rej w samochodach osobowych.
> >
>> Działa testowo na rasie nr 8 od Warszawy w kierunku Piotrkowa i na
>> DK7 po między Jankami a Grójcem. System aby działał zgodnie z
>> prawem
>> musi być zainstalowany w miejscu gdzie jest jedna i ta sama
>> obowiązująca prędkość a na tych odcinkach tak nie jest. Bramy są co
>> 6-8km a po między 20 róznych ograniczeń.
>I zdaje się powienien być poprzedzony tablicami ostrzegawczymi, nie?
Sa takie tablice na A1. Ale czy jest system i jaki to nie wiem .. na
dobra sprawe moglby byc oparty o kasy :-)
Tylko jak pisalem - kiepski to system, bo od kasy do kasy, to ile moze
kierowca przekroczyc ..
J.