eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybramki Viatool - nie dla idiotow...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 69

  • 21. Data: 2011-07-01 14:50:22
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    The_EaGle wrote:

    >
    > System odcinkowego pomiaru prędkości także oparty jest o
    > identyfikacje przednich tablic rej w samochodach osobowych.
    > Całkowicie olewa motocykle.

    Gdzie ten system? U nas? Zdaje się że jeszcze nigdzie w PL nie działa,
    prawda?

    --
    Pozdro
    Massai


  • 22. Data: 2011-07-01 14:51:10
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-07-01 13:56, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Słowacka milicja czepia się Polaków o byle co, w tym o GPSy
    > przyczepiane do szyby...
    >
    >> w instrukcji sa wytyczne, ze musi sie znajdowac po wewnetrznej stronie
    >> szyby, miedzy kierownica a srodkiem pojazdu, nie moze byc zaslaniane
    >> przez wycieraczki, nie moze ograniczac nawiewu i oczywscie nie moze
    >> ograniczac pola widzenia kierowcy.
    >
    > Piszesz o polskim czy słowackim wynalazku?
    >

    pisze o slowackim wynalazku.


  • 23. Data: 2011-07-01 14:53:14
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-07-01 13:08, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości news:
    >
    >>> Gdyby dało się identyfikować online po rejestracjach, (jak w Niemczech
    >>> czy na Węgrzech) to jakiekolwiek urządzenia w samochodach nie byłyby
    >>> potrzebne.
    >>> I to byłoby zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, ale państwo ma gdzieś
    >>> wygodę użytkowników dróg.
    >>>
    >>> Zapewne kamery są tylko do zrobienia fotki ciężarówce bez urządzenia.
    >>
    >> Ten sam system który jest u nas - mówię o viatoll jest w Niemczech. :)
    >
    > Nie jest, skoro w Niemczech żadne pudełko do samochodu nie jest potrzebne.
    > A to kto obsługuje to sprawa mało istotna, system jest zupełnie inny.

    System działa w Niemczech dokładnie tak samo jak Polsce - w tirach
    montuje się moduł jak w Polsce. Różnice polegają za to na tym że jak
    jeździsz okazjonalnie to możesz uiścić opłatę z góry - znając trasę ale
    to jest kwestia legislacji a nie różnic w systemie.
    Wydany moduł łączy się z bramkami tak jak u nas.

    Natomiast kamery montowane na autostradach mogą rozpoznawać nr rej i
    przesyłać je do bazy odpowiednika viatoll i tam być weryfikowane.

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 24. Data: 2011-07-01 14:55:06
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-07-01 14:50, Massai pisze:
    > The_EaGle wrote:
    >
    >>
    >> System odcinkowego pomiaru prędkości także oparty jest o
    >> identyfikacje przednich tablic rej w samochodach osobowych.
    >> Całkowicie olewa motocykle.
    >
    > Gdzie ten system? U nas? Zdaje się że jeszcze nigdzie w PL nie działa,
    > prawda?

    Działa testowo na rasie nr 8 od Warszawy w kierunku Piotrkowa i na DK7
    po między Jankami a Grójcem. System aby działał zgodnie z prawem musi
    być zainstalowany w miejscu gdzie jest jedna i ta sama obowiązująca
    prędkość a na tych odcinkach tak nie jest. Bramy są co 6-8km a po między
    20 róznych ograniczeń.

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 25. Data: 2011-07-01 14:55:40
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-07-01 13:47, J.F pisze:
    > Niektorzy mowia ze chodzi tylko o takie ktore widok zaslaniaja.
    > Tir troche inny w kabinie - moze miejsce miedzy kierownica a szyba nie
    > zaslania widoku :-)

    gorzej jak ktos jedzie np. sprinterem powyzej 3,5t i rowniez go to
    obowiazuje. klocek na 1/3 wysokosci szyby, z migajacymi diodkami,
    gdziekolwiek bys go na niej nie zamontowal, zawsze bedzie ci
    przeszkadzal lub rozpraszal.


  • 26. Data: 2011-07-01 15:01:33
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-07-01 13:33, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >> Niemiecki system na ile sie orientuje glownie na lacznosci IR jest
    >> oparty, rejestracje spelniaja role pomocnicza.
    >
    > To znaczy łączności czego z czym?
    > Bo w samochodzie nie masz nic dodatkowego, płacisz w automacie za
    > przejazd i jedziesz.

    Piszesz nie prawdę.
    System niemiecki jest oparty o takie same moduły jak u nas. Natomiast
    jest możliwość wyboru trybu manualnego bez OBU (On Board Unit).

    >
    > Czyli nie ma innego sposobu identyfikacji poza nr rejestracyjnymi.

    Jest - OBU identyfikuje się tak jak u nas. Tryb manualny jest dla ludzi
    którzy incydentalnie korzystają z dróg. Wszystkie tiry jerządzące do
    Niemiec cały czas mają OBU.

    Pozdrawiam
    Rafał





  • 27. Data: 2011-07-01 15:05:14
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-07-01 13:52, J.F pisze:
    >> Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości
    >> Na bramownicach są montowane czujniki do łączenia z modułami w
    >> samochodach. Moduły są rejestrowane i przypisane do konkretnego
    >> samochodu. Na tej podstawie system identyfikuje auto. Natomiast nie ma
    >> to nic wspólnego z identyfikowaniem samochodów innych niż
    >> podlegających obowiązkowemu posiadaniu modułu w samochodzie.
    >
    > Ha, ha ha - jak juz auto bedzie zidentyfikowane, to dziwne byloby zeby
    > tego w bazie nie zapisac. A w jakich celach zostanie potem wykorzystane
    > - ktoz to wie.

    Ale ono jest w bazie. Rejestrujesz się online i jesteś w bazie. Co
    chcesz jeszcze rejestrować? Wjeżdzasz na drogę i system zaczyna naliczać
    kilometry jak porusza się od bramy do bramy...

    > Kto przejezdzal obwodnica Sycowa dk8, ten do bazy trafial.

    Mający moduł tak.

    >> Natomiast co do viatoll to moduły mogą się łączyć ze specjalnymi
    >> urządzeniami w które wyposażone są patrole ITD. Teoretycznie ITD może
    >> sprawdzić czy samochód ma moduł bez zatrzymywania auta.
    >
    > Ciekawe czy udaloby sie "przekierowac transmisje" i wyslac do bramki
    > sygnal z auta za nami :-)
    > wiec rozpoznawanie numerow raczej musi byc.

    Nie wiem czy zauważyłeś ale żeby nie było błędów to zasięg tych modułów
    jest bardzo mały. Natomiast co do przesłania sygnału - to wątpię.
    Transmisja na pewno jest szyfrowana.

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 28. Data: 2011-07-01 16:18:13
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    The_EaGle wrote:

    > W dniu 2011-07-01 14:50, Massai pisze:
    > > The_EaGle wrote:
    > >
    > > >
    > > > System odcinkowego pomiaru prędkości także oparty jest o
    > > > identyfikacje przednich tablic rej w samochodach osobowych.
    > > > Całkowicie olewa motocykle.
    > >
    > > Gdzie ten system? U nas? Zdaje się że jeszcze nigdzie w PL nie
    > > działa, prawda?
    >
    > Działa testowo na rasie nr 8 od Warszawy w kierunku Piotrkowa i na
    > DK7 po między Jankami a Grójcem. System aby działał zgodnie z prawem
    > musi być zainstalowany w miejscu gdzie jest jedna i ta sama
    > obowiązująca prędkość a na tych odcinkach tak nie jest. Bramy są co
    > 6-8km a po między 20 róznych ograniczeń.

    I zdaje się powienien być poprzedzony tablicami ostrzegawczymi, nie?

    Jeżdżę tą trasą często, i widziałem te kamery - myślałem że to pod
    kątem monitoringu sytuacji na drodze...

    --
    Pozdro
    Massai


  • 29. Data: 2011-07-01 16:43:19
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>Nie jest, skoro w Niemczech żadne pudełko do samochodu nie jest
    >>>potrzebne.
    >>>A to kto obsługuje to sprawa mało istotna, system jest zupełnie
    >>>inny.
    >
    >> b) kierowca w jednej z wielu automatycznych kas podaje trase, nr
    >> rejestracyjny pojazdu, placi i dopiero moze jechac.

    >O tym sposobie mówiłem.
    >Nie ma tu nic co nie byłoby oparte na rejestracjach.

    Co innego kontrolowac czy pojazd nie jedzie poza oplacona wczesniej
    trasa, a co innego rozliczac automatycznie po rejestracjach.
    Wyobrazasz to sobie ? Albo tysieczne reklamacje, albo kierowca co
    chwile na parking do oplatomatu. I to ma byc wygodne ?

    Byc moze elekronika potaniala tak ze taniej dzis pudelka rozdac ...
    czy wrecz sprzedac ?

    J.


  • 30. Data: 2011-07-01 16:45:59
    Temat: Re: bramki Viatool - nie dla idiotow...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Massai" napisał
    > > > System odcinkowego pomiaru prędkości także oparty jest o
    > > > identyfikacje przednich tablic rej w samochodach osobowych.
    > >
    >> Działa testowo na rasie nr 8 od Warszawy w kierunku Piotrkowa i na
    >> DK7 po między Jankami a Grójcem. System aby działał zgodnie z
    >> prawem
    >> musi być zainstalowany w miejscu gdzie jest jedna i ta sama
    >> obowiązująca prędkość a na tych odcinkach tak nie jest. Bramy są co
    >> 6-8km a po między 20 róznych ograniczeń.

    >I zdaje się powienien być poprzedzony tablicami ostrzegawczymi, nie?

    Sa takie tablice na A1. Ale czy jest system i jaki to nie wiem .. na
    dobra sprawe moglby byc oparty o kasy :-)

    Tylko jak pisalem - kiepski to system, bo od kasy do kasy, to ile moze
    kierowca przekroczyc ..

    J.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: