  • 21. Data: 2013-12-04 15:48:56
    Temat: Re: bezprzewodowy przesył obrazu... z wody
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-12-04 09:35, Adam Wysocki pisze:

    > Jeszcze przyszło mi do głowy - może użyć składowej magnetycznej fali?
    > Nie wiem, jak woda wpływa na pole magnetyczne, ale czuję przez skórę,
    > że mniej, niż na pole elektryczne.

    W _fali_?
    Przypomnij sobie rozwiązanie albo rownania maxwella. Pole magnetyczne
    i elektryczne są do siebie proporcjonalne.

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2013-12-04 15:53:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-12-04 09:46, Andrzej pisze:

    > Jeżeli obraz może być (prawie) nieruchomy, to może SSTV? Mieści się w
    > paśmie akustycznym, więc nośna może być bardzo niska. Ale wtedy będzie
    > kłopot z długością anteny.

    To może od razu nadajnik ultradźwiękowy i mikrofon?
    Nie proponowałem tego wcześniej, bo małe pasmo, ale
    skoro już się ograniczamy.

    > ---
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Po co wklejasz tego śmiecia? Przecież taka informacja
    jest bezwartościowa. Nie tylko dlatego, że przez usenet
    ciężko tekstowo przesłać innego wirusa niż albański,
    ale też dlatego, że taki tekst mogę wkleić do maila
    zawierającego najlepszy zestaw wirusów prosto od NSA;)

    A da się to w avascie odklikać.

    pzdr
    bartekltg

  • 23. Data: 2013-12-04 18:28:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > A da się to w avascie odklikać.

    nie da sie odkliknąć informacji - mozna zrezygnowac ze sprawdzenia maila
    przy wysyłaniu.

    b.

  • 24. Data: 2013-12-04 18:45:01
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > - marchewka jest owocem,
    > - ślimak jest rybą,
    > - krzywy banan nie jest bananem,
    > - Polska nie ma dostępu do morza,
    > - światło nie jest EM (RoHS 2 FAQ Q7.2).

    - Kopernik była kobietą,
    - ziemia jest płaska,
    - komputery służą ludzkości.

    ---
    stary grzyb
    (tnijto z adresu email)

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 25. Data: 2013-12-04 19:01:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > 10m.
    >
    > Przecież przez wodę fale em nie przechodzą, więc jak chcesz przesłać cos
    > bezprzewodowo?

    Przechodzą. Pojedyncze kiloherce - a anteny maja po kilkadziesiąt
    kilometrów i zakopane są w ziemi...

    --
    Darek

  • 26. Data: 2013-12-04 19:04:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik bartekltg napisał:
    > W _fali_?
    > Przypomnij sobie rozwiązanie albo rownania maxwella. Pole magnetyczne
    > i elektryczne są do siebie proporcjonalne.

    Nie mówiąc juz o tym że pole magnetyczne w zasadzie nie istnieje - jest
    relatywistycznym aspektem oddziaływań elektrostatycznych...

    --
    Darek

  • 27. Data: 2013-12-04 19:07:04
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 04.12.2013 01:04, sundayman wrote:
    > powyższe co cytat z
    > http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3355409/

    Przeczytałem, ciekawe, ale uzyskali komunikację na odległość 15cm, a
    mnie bardziej chodziło o metry...

    Jakub Rakus

  • 28. Data: 2013-12-04 19:31:23
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Nie mówiąc juz o tym że pole magnetyczne w zasadzie nie istnieje - jest
    > relatywistycznym aspektem oddziaływań elektrostatycznych...

    Tak samo najprawdopodobniej nie istnieje czas i przestrzeń, ale
    nie przeszkodziło to kwadratowi pochodnej położenia magnesu po czasie
    przywalić niejednemu w palucha;-)

    Intuicja Adama zapewne wzięła się z pola bliskiego.
    Pole magnetyczne magnesu (w tym elektromagnesu) w ogóle
    nie jest zmieniane przez wodę (przenikalność magnetyczna względna
    zero). Pole elektrostatyczne w słonej wodzie będzie ekranowane.

    Tylko, aby coś przesłać, potrzebujemy przyzwoitej częstotliwości,
    a wiec krótkiej fali. A pole bliskie od zmiennego czy to dipola
    elektrycznego, czy magnetycznego, zanika znacznie szybciej niż
    1/R i po paru długościach fali nie ma nic ciekawego.
    A "pole promieniowania" zachowuje się jak ta nieszczesna fala
    płaska. Jak E obrywa stratami, to ponieważ jest źródłem B
    (i vice versa) obie wielkośći zanikają tak samo.

    W sumie po zastanowieniu może to nie był aż tak głupi pomysł...
    Jakie pola da magnes z 10m?

    pzdr
    bartekltg

  • 29. Data: 2013-12-04 19:41:32
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 04.12.2013 11:17, BartekK wrote:

    > Ale dlaczego laser akurat? A nie np zwykły LED o odpowiedniej mocy i
    > długości fali?

    To jest dobry trop - są np. gotowe urządzenia do przesyłu _analogowego_
    TV z kabiny windy: nadajnik pod spodem kabiny a odbiornik na dole szybu.
    Tam jest zdaje się zwykły LED czerwony, W wodzie może się lepiej
    spisywać kolor żółty lub niebieski... to zależy jaka woda i jak głęboko.

    BTW: mogę sie odezwać na priv?

    --
    Mirek.

  • 30. Data: 2013-12-04 23:38:22
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 04.12.2013 11:14, J.F wrote:

    > Owszem, moze i mozna na 35MHz ... tzn w kanale 35-42MHz.
    > Kanal 1 starej TV to cos 60MHz.
    > Jesli obraz gorszy i wolniejszy, to mozna dowolnie mniej.

    No tak właśnie przeglądałem bandplany analogowej TV i w niektórych
    krajach najniższe kanały były (i pewnie są) nawet koło 40MHz. Dlatego od
    razu pomyślałem o modelarskim 35MHz.

    > Choc w magnetowidach udawalo sie to zamienic na FM przy nosnej ~3MHz.

    Ciekawe zagadnienie, nie miałem nigdy do czynienia z magnetowidami,
    jakieś konkrety?

    Jakub Rakus