  • 1. Data: 2013-12-02 03:09:05
    Temat: Taka dziwna antena
    Od: orcos <s...@z...pl>

    Czy ktoś wie jak się nazywa taki typ anteny:

    pasmo chyba VHF, antena składa się z pionowej rury i umocowanych do niej
    poziomych pierścieni. Kojarzy mi się przede wszystkim z zajezdniami
    autobusowymi w różnych miastach. Znana z czasów PRL-u, po 90 roku w zaniku.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 2. Data: 2013-12-02 03:56:52
    Temat: Re: Taka dziwna antena
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "orcos" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poziomych pierścieni. Kojarzy mi się przede wszystkim z zajezdniami
    > autobusowymi w różnych miastach. Znana z czasów PRL-u, po 90 roku w

    Trochę za mało danych, trudno z tak skąpego opisu ustalić, czy te
    pierścienie to radiatory, czy cewki wydłużające/fazujące...
    Gdybyś miał jakąś fotkę, lub chociaż rysunek, to można by było coś wiecej
    powiedzieć.
    Najprawdopodobniej to odmiana anteny typu GP (ground plane).

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 3. Data: 2013-12-02 10:24:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > te pierścienie to radiatory, czy cewki wydłużające/fazujące...
    > Gdybyś miał jakąś fotkę, lub chociaż rysunek, to można by było

    Kurka wodna, z opisu wynika, że mógł to być nośnik do dreblinek!

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2013-12-02 10:26:44
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

> [...]

    > poziomych pierścieni. Kojarzy mi się przede wszystkim z zajezdniami
    > autobusowymi w różnych miastach. Znana z czasów PRL-u, po 90 roku w

    Antena stacyjna z zyskiem dookulnym na pasmo 160MHz.
    źródło: Z. Dyjas, W. Szymel; Radiokomunikacja ruchoma na falach metrowych.

  • 5. Data: 2013-12-02 10:29:50
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Przepraszam

    dookólnym

  • 6. Data: 2013-12-02 10:43:29
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    spokojnie, tu nie elektroda...

  • 7. Data: 2013-12-02 10:44:49
    Od: Jack <J...@w...pl>

> [...]
    > pierścienie to radiatory, czy cewki wydłużające/fazujące...
    > Gdybyś miał jakąś fotkę, lub chociaż rysunek, to można by było coś

    He he, on się pyta tych co wiedzą, a nie tych co nie wiedzą...

  • 8. Data: 2013-12-02 10:57:23
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    > He he, on się pyta tych co wiedzą, a nie tych co nie wiedzą...

    a nie to tylko na elektrodzie...

  • 9. Data: 2013-12-02 12:06:12
    Od: Paweł Sujkowski <s...@n...com>

    Witam

    Mi się kojarzyła z pasmem 300MHz. I chyba słusznie. W książce
    "Radiotelefony" Bogusława Wodzyńskiego jest rysunek i mały opis anteny
    ADx-1. "...Składa się z trzech szerokopasmowych dipoli cylindrycznych
    umieszczonych jeden nad drugim..." Na rysunku doliczyłem się dziewięciu
    elementów cylindrycznych.
    Nie widać już ich z dwóch powodów. Mimo solidności wykonania to jednak
    szmat czasu a po drugie pasmo 300MHz (tu w 100% pewien nie jestem, trza
    by sprawdzić w krajowej tabeli przeznaczeń częstotliwości) przeszło z
    użytkowania cywilnego do rządowego (wojsko).

    Paweł

  • 10. Data: 2013-12-02 19:33:05
    Od: "saskatchewan" <t...@t...pl>

    > Kurka wodna, z opisu wynika, że mógł to być nośnik do dreblinek!

    Ale te cybanty to się jak montuje?