  • 1. Data: 2013-12-01 21:37:31
    Temat: Neostrada VDSL - cuda..
    Od: "KarolW" <j...@j...kom>

    Witam,

    Modem Sagem fast 3764 (nowy, dostarczony kilka dni temu) gubi ustawienia po
    każdym zaniku napięcia zasilającego. Trzeba od nowa wprowadzać nazwę i hasło
    użytkownika oraz konfigurować telefon VoIP (wprowadzać nr tel, nazwę i
    hasło).
    Dodatkowo zaobserwowałem, że:
    - po zaniku zasilania nazwa użytkownika (dla usługi neostrada) zawsze
    ustawia sie na rejestracja(malpa)neostrada.pl (lub jakoś podobnie) oraz coś
    pojawia się w polu hasło (jest wykropkowane)
    - dane dot konfiguracji VoIP (Linia 0) są za to całkiem puste
    - o dziwo hasło główne - do wejścia na stronę konfiguracji modemu -zostaje
    zapamiętane - tu nic się nie gubi.

    I teraz największa dla mnie ciekawostka. Identyczna sytuacja pojawiała się
    na "starej" neostradzie ze starym modemem (tzn LiveBox).

    Zastanawiam się i jedyne co mi do głowy przychodzi, to że Orange po
    restracie modemu spowodowanym zanikiem zasilania, wysyła jakaś defaultowa
    (startowa) konfiguracje, która z nieznanych mi przyczyn podmienia tą już
    istniejącą. (tylko dlaczego tak się dzieje?) Dodam, że restart wykonany za
    pomocą przycisku na modemie działa poprawnie, tzn zarówno internet i VoIP
    wstają poprawnie i bez kłopotów.
    Już całkiem na koniec, transfer (mierzony na WiFi) dochodzi do 28Mbit, wiec
    linia teoretycznie nie powinna być problemem.

    Orange oczywiście doradza tylko i wyłącznie reklamacje i wymianę modemu na
    nowy. Nie dopuszczają żadnej innej przyczyny....

    Mnie juz skonczyly się pomysły...
    Pozdr,
    Karol

  • 2. Data: 2013-12-01 22:14:49
    Temat: Re: Neostrada VDSL - cuda..
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-01 21:37, KarolW pisze:
> [...]
    > użytkownika oraz konfigurować telefon VoIP (wprowadzać nr tel, nazwę i

    ...wymień na nowy i tyla
    Kumplowi chyba trzeci z kolei dopiero dobrze działał.