-
41. Data: 2013-04-08 21:18:05
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-04-08 18:08, J.F pisze:
>>> A co tam z tym Plusem jest inaczej?
>> Dawniej mial zapis "umowa wygasa w 28dni po wplynieciu
>> wypowiedzenia".
>> Ale widac poprawili.
>Nie wiem jak dawniej :)
Dawniej bylo dyskutowane :-)
>>> Są też umowy na czas nieokreślony np.:
>>> http://plus.pl/indywidualna/Abonament/NowiKlienci/Pr
zejdzDoPlusa/NajnizszeRachunki/TylkoSIM/
>> Sa. Ale od 25 lutego.
>Pamiętasz jak pisałem o zmianach warunków u wielu operatorów?
ciagle sie cos zmienia. Np telefony teraz daja za darmo :-P
>> No i 49zl za aktywacje trzeba zaplacic.
>No trzeba - żadna nowość i (AFAIR) kosztuje ta operacja tyle samo
>u wszystkich operatorów.
Tylko ze jak bierzesz z cyrografem, to czesto odpuszczali.
P.S. Stary klient tez moze skorzystac z tej promocji ?
Bo to oferta na przeniesienie numeru i "
skierowana jest do Klientów, którym zaproponowana została możliwość
skorzystania z Promocji "
J.
-
42. Data: 2013-04-08 21:46:36
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-04-08 21:18, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> W dniu 2013-04-08 18:08, J.F pisze:
>>>> A co tam z tym Plusem jest inaczej?
>>> Dawniej mial zapis "umowa wygasa w 28dni po wplynieciu wypowiedzenia".
>>> Ale widac poprawili.
>> Nie wiem jak dawniej :)
>
> Dawniej bylo dyskutowane :-)
Dawniej to kiedy? Pytanie zasadniczo było jak najbardziej poważne.
>>>> Są też umowy na czas nieokreślony np.:
>>>> http://plus.pl/indywidualna/Abonament/NowiKlienci/Pr
zejdzDoPlusa/NajnizszeRachunki/TylkoSIM/
>>>>
>>> Sa. Ale od 25 lutego.
>> Pamiętasz jak pisałem o zmianach warunków u wielu operatorów?
>
> ciagle sie cos zmienia. Np telefony teraz daja za darmo :-P
Ostatnio się zmienia dużo bardziej niż na przestrzeni wielu lat
wcześniej (pisałem o tym) - powinieneś o tym wiedzieć, skoro zmiany
w przepisach podobno śledzisz. A telefonów za darmo nie dają. Jak
masz gdzieś takie miejsce to wezmę ze dwa, ale nie chciałbym z tego
tytułu jakichś problemów, czy też podpisywać lojalki na 2 lata.
>>> No i 49zl za aktywacje trzeba zaplacic.
>> No trzeba - żadna nowość i (AFAIR) kosztuje ta operacja tyle samo
>> u wszystkich operatorów.
>
> Tylko ze jak bierzesz z cyrografem, to czesto odpuszczali.
Przy przeniesieniu numeru? Gdzie? Może jak wziąłeś cyrograf
z aparatem to tak, w ramach promocji, ale to raczej coś tam było
za free na jakiś okres.
> P.S. Stary klient tez moze skorzystac z tej promocji ?
Jako stary klient możesz zapytać.
> Bo to oferta na przeniesienie numeru i "
> skierowana jest do Klientów, którym zaproponowana została możliwość
> skorzystania z Promocji "
Oferta jest dla migrujących z innych sieci i to jest napisane.
Nie skorzystałem, ponieważ nie była atrakcyjna dla mnie i dla
mojej rodziny.
-
43. Data: 2013-04-08 21:49:05
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
>>Naprawdę sądzisz że znalazłby się choć jeden klient zgłaszający pretensje
>>bo został pozbawiony możliwości dzwonienia, które wynikło z zakończenia
>>terminowej umowy na te usługi??
>
> Jeden ?
> Miliony by sie znalazlo.
> Badz pewien ze co najmniej polowa samodzielnie by nie pamietala kiedy im
> sie umowa konczy, i mieliby pretensje "a czemu panstwo nie dzwonili i nie
> przypominali".
> A sposrod drugiej polowy wiekszosc by sobie przypomniala
>
> Zobacz chocby w samochodach - ilu ludzi ma problem ze przeglad sie
> skonczyl tydzien temu, albo polisa juz niewazna ... na szczescie jak
> zapomnieli, to zazwyczaj jest wazna.
No i z paliwem mają taki problem, że jak się skończyło tydzień temu albo
wywietrzało .. na szczęście jak zapomnieli ... :-)
>
>> I żeby nie było żadnych wątpliwości - te
>>bandycko-kapitalistyczne praktyki są stosowane nie tylko w usługach
>>telefonicznych - stosowane są także przez tzw platformy cyfrowe, i w tym
>>wypadku dotyczy to płatnych telewizji.
>
> I przez cala mase innych uslugodawcow, ktorym zaswiecilo w oczy widmo
> konkurencji - chetnie pana obsluzymy, ale chcemy umowe na nie mnej niz
> rok.
> A nie ze my panu przylacze zrobimy, a pan nazajutrz sp* do innej firmy.
I zapłać pan nam jeszcze za tę instalację.
>
>>Tak więc nie pisz że ktoś zadziałał w moim, klienta interesie robiąc z
>>umów taki bajzel, na którym zyska tylko jedna strona.
>
> Zawsze mozesz umowe przeczytac. Szczegolnie ze to akurat u wszystkich
> takie samo, no moze z wyjatkiem plusa.
Już nie opowiadaj bajek, że sam ogarniasz te wszystkie umowy
-
44. Data: 2013-04-08 21:55:31
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Leszek" <l...@w...peel>
>>
>> Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli nie to
>> jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy istnieje np
>> rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?
> Jak widać nawet do posiadania telefonu i podpisywania umowy trzeba
> dojrzeć.
Skąd u dojrzałego osobnika tak idiotyczne przemyślenia ? :-) To jest co
najwyżej kwestia wiedzy prawniczej. Zdecydowanie nie wierzę w możliwość
ogarnięcia tych umów przez przeciętnego ludzika.
-
45. Data: 2013-04-08 22:08:47
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-04-08 21:55, John Kołalsky pisze:
> Użytkownik "Leszek" <l...@w...peel>
>
>>>
>>> Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli
>>> nie to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy
>>> istnieje np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?
>> Jak widać nawet do posiadania telefonu i podpisywania umowy trzeba
>> dojrzeć.
>
> Skąd u dojrzałego osobnika tak idiotyczne przemyślenia ? :-)
Też się zastanawiam, patrząc na to co wypisujesz :)
> To jest co
> najwyżej kwestia wiedzy prawniczej. Zdecydowanie nie wierzę w możliwość
> ogarnięcia tych umów przez przeciętnego ludzika.
W omawianym zakresie umowy są bardzo proste i w sumie wiele się od
siebie nie różnią - specjalne warunki mamy na określoną liczbę
okresów rozliczeniowych i jak się nic nie zrobi, to umowa będzie
dalej realizowana jako bezterminowa. To na jakich warunkach
wynika z umowy już podpisanej.
-
46. Data: 2013-04-08 23:42:48
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: Akarm <A...@w...pl>
W dniu 2013-04-07 02:14, JoteR pisze:
> A swoją drogą, jeśli nie zełgałeś, to w salonie albo cię oszukali, albo
> nie zrozumieli, o co zresztą nietrudno (biorąc pod uwagę twój sposób
> pyskowania). Bo *przedłużyć* umowę na kolejne np. 24 miesiące możesz w
> każdej chwili, nawet na nowych warunkach (bo starych i tak już nie
> dostaniesz), ten termin (pełny okres rozliczeniowy następujący po
> bieżącym) obowiązuje tylko dla składanych wypowiedzeń.
Wydaje mi się, że umowy świadczenia usług telekomunikacyjnych zawierane
są bezterminowo. Na określony czas dodatkowo obowiązują warunki
promocyjne. Nie mam przed sobą żadnej umowy i nie mogę z całą pewnością
tego stwierdzić, ale tak to zapamiętałem.
--
Akarm
http://bykom-stop.avx.pl
-
47. Data: 2013-04-09 00:11:12
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 8 Apr 2013 21:49:05 +0200, John Kołalsky napisał(a):
> Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>
>> Zobacz chocby w samochodach - ilu ludzi ma problem ze przeglad sie
>> skonczyl tydzien temu, albo polisa juz niewazna ... na szczescie jak
>> zapomnieli, to zazwyczaj jest wazna.
>
> No i z paliwem mają taki problem, że jak się skończyło tydzień temu albo
> wywietrzało .. na szczęście jak zapomnieli ... :-)
Dlatego taka wyrazna lampka przypomina "malo paliwa".
W niekrorych samochodach lampki brak ... i nie ma sie co dziwic ze
jedna z czestszych usterek jest brak paliwa.
>>>>Tak więc nie pisz że ktoś zadziałał w moim, klienta interesie robiąc z
>>>>umów taki bajzel, na którym zyska tylko jedna strona.
>>
>>> Zawsze mozesz umowe przeczytac. Szczegolnie ze to akurat u wszystkich
>>> takie samo, no moze z wyjatkiem plusa.
>
>> Już nie opowiadaj bajek, że sam ogarniasz te wszystkie umowy
Te z Era/tmobile sa dosc przyzwoite. W miare krotkie, prosto napisane,
i zawieraja informacje, z ktorymi warto sie zapoznac.
Play nie znam.
J.
-
48. Data: 2013-04-09 02:21:29
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: animka <a...@t...wp.pl>
W dniu 2013-04-08 22:08, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2013-04-08 21:55, John Kołalsky pisze:
>> Użytkownik "Leszek" <l...@w...peel>
>>
>>>>
>>>> Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli
>>>> nie to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy
>>>> istnieje np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?
>>> Jak widać nawet do posiadania telefonu i podpisywania umowy trzeba
>>> dojrzeć.
>>
>> Skąd u dojrzałego osobnika tak idiotyczne przemyślenia ? :-)
>
> Też się zastanawiam, patrząc na to co wypisujesz :)
>
>> To jest co
>> najwyżej kwestia wiedzy prawniczej. Zdecydowanie nie wierzę w możliwość
>> ogarnięcia tych umów przez przeciętnego ludzika.
>
> W omawianym zakresie umowy są bardzo proste i w sumie wiele się od
> siebie nie różnią - specjalne warunki mamy na określoną liczbę
> okresów rozliczeniowych i jak się nic nie zrobi, to umowa będzie
> dalej realizowana jako bezterminowa. To na jakich warunkach
> wynika z umowy już podpisanej.
A taka umowę można już wypowiedzieć w każdej chwili.
--
animka
-
49. Data: 2013-04-09 08:33:46
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-04-09 02:21, animka pisze:
> W dniu 2013-04-08 22:08, Artur Maśląg pisze:
(...)
>> W omawianym zakresie umowy są bardzo proste i w sumie wiele się od
>> siebie nie różnią - specjalne warunki mamy na określoną liczbę
>> okresów rozliczeniowych i jak się nic nie zrobi, to umowa będzie
>> dalej realizowana jako bezterminowa. To na jakich warunkach
>> wynika z umowy już podpisanej.
>
> A taka umowę można już wypowiedzieć w każdej chwili.
Nie wiem co dokładnie masz na myśli, ale zasadniczo każdą
"taką" umowę można wypowiedzieć w każdej chwili. Ewentualne
konsekwencje nieutrzymania umowy w okresie warunków specjalnych
są opisane.
-
50. Data: 2013-04-09 09:39:15
Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
Od: Leszek <l...@w...peel>
W dniu 2013-04-08 21:55, John Kołalsky pisze:
>
> Użytkownik "Leszek" <l...@w...peel>
>
>>>
>>> Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli
>>> nie to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy
>>> istnieje np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?
>> Jak widać nawet do posiadania telefonu i podpisywania umowy trzeba
>> dojrzeć.
>
> Skąd u dojrzałego osobnika tak idiotyczne przemyślenia ? :-) To jest
> co najwyżej kwestia wiedzy prawniczej. Zdecydowanie nie wierzę w
> możliwość ogarnięcia tych umów przez przeciętnego ludzika.
Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dla Ciebie nie do
ogarnięcia?
Do czego prawnicy? Do kilkunastu punktów?
Trzeba je tylko przeczytać a tego prawie nikt nie robi.