  • 31. Data: 2015-12-29 23:57:42
    Temat: Re: bezlusterkowce
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <n5sh6a$a3d$1@node1.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > A ile waży K-5 z gripem i kilkoma bateriami? ;) Ale chyba wiem, o co Ci
    > chodzi.
    Chodzi mi o to, ze K-5 bez dodatkowego gripa (poziomego), ma juz
    wbudowanego gripa, ktorego OM-D em-5 (i inne OM-D) w ogole nie maja.
    A na jednej baterii robi prawie 1000 zdjec czyli tyle co OM-D EM-5 z 3-5
    dodatkowym bateriami,

    > Nie każdego stać... zresztą MFT też ma naleśniki.

    I one sa duzo tansze i lzejsze niz pentaxowe?

    > Panasoniki GX-7 i G7 są jeszcze lżejsze, ale minimalnie.
    Gripa tez nie ma i bateria slaba.

    > Nie mówiąc o
    > 1,5 razy lżejszym Panasoniku GM5, ale to trochę nieporównywalny korpus.
    No, bez jaj. To juz nie tylko bezlusterkowiec, ale i bezwizjerowiec.
    Brak stabilizcji, gorsza ergonomia i zdecydaowanie gorsza jakosc obrazu.

    No i przeciez Dobas reklamuje Olympusa nie Pansonica.
    :-)
    --
    TA

  • 32. Data: 2015-12-30 00:29:55
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > I one sa duzo tansze i lzejsze niz pentaxowe?

    Nawet jeżeli takie same, to nie dodają dodatkowo weagi - bo o to Ci
    chodziło.

    > Gripa tez nie ma i bateria slaba.

    > No, bez jaj. To juz nie tylko bezlusterkowiec, ale i bezwizjerowiec.

    Wizjer ma.

    > Brak stabilizcji, gorsza ergonomia i zdecydaowanie gorsza jakosc obrazu.

    Stabilizację we wszystkich korpusach ma tylko Olympus. Chyba nikt więcej
    w bezlusterkowcach jej nie używa, nie licząc dwóch modeli Panasonika. I
    początkowo stabilizacji w korpusie nie miałeś na liście zalet. Nie
    potrafię dyskutować z kimś, kto cały czas zmienia argumentację. Poddaję się.

  • 33. Data: 2015-12-30 01:35:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <n5v51g$rk2$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Nawet jeżeli takie same, to nie dodają dodatkowo weagi - bo o to Ci
    > chodziło.
    Nie dodaja? Przeciez to fanom bezlusterkowcow (w szczegolnosci MFT) i
    tobie chodzilo o to, ze MFT to system zdei mowcydowanie MNIEJSZY i
    LZEJSZY.

    > Wizjer ma.
    O, przepraszam, faktycznie.

> [...]
    > początkowo stabilizacji w korpusie nie miałeś na liście zalet. Nie
    > potrafię dyskutować z kimś, kto cały czas zmienia argumentację. Poddaję się.

    No, jesli mowimy o tym, ze mamy zastapic jakis system innym, ktorego
    glowna zaleta w stosunku do pierwszego ma byc nizsza waga i rozmiary, to
    chyba nie moze sie odbywac kosztem rezygnacji z ficzerow zalet tego
    pierwszego.
    --
    TA

  • 34. Data: 2015-12-30 02:08:23
    Od: T...@s...in.the.world

    [poprawione]
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Nawet jeżeli takie same, to nie dodają dodatkowo weagi - bo o to Ci
    > chodziło.
    Nie dodaja? Przeciez to fanom bezlusterkowcow (w szczegolnosci MFT) i
    tobie chodzilo o to, ze MFT to system zdecydowanie MNIEJSZY i
    LZEJSZY.

    > Wizjer ma.
    O, przepraszam, faktycznie.

> [...]
    > początkowo stabilizacji w korpusie nie miałeś na liście zalet. Nie
    > potrafię dyskutować z kimś, kto cały czas zmienia argumentację. Poddaję się.

    No, jesli mowimy o tym, ze mamy zastapic jeden system innym, ktorego
    glowna zaleta w stosunku do pierwszego ma byc nizsza waga i rozmiary, to
    chyba nie moze sie odbywac kosztem rezygnacji z ficzerow i zalet tego
    pierwszego.
    --
    TA

  • 35. Data: 2015-12-30 20:04:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Uncle Pete <4...@g...com> writes:

    > Był tu kiedyś na grupie Marek Wyszomirski, robił świetne zdjęcia
    > robaczkom - właśnie kompaktem z powodu dużej głębi ostrości.

    Ale ja inne macro robię - potrzebuję względnie dużych odległości,
    a głębię mam właściwą przy odpowiedniej przysłonie.

    > Ale chyba nieuważnie czytałem, czy Cavallino pytał o makro?

    Nie, ale ja pytam :-)
    Bo może są też takie, tylko nie zauważyłem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 36. Data: 2015-12-30 21:56:21
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Nie, ale ja pytam :-)
    > Bo może są też takie, tylko nie zauważyłem.

    Też nie spotkałem kompaktów, które mają makro na długim końcu. Nie wiem
    zresztą, z czym to jest związane, musi być jakiś problem konstrukcyjny.

  • 37. Data: 2015-12-30 22:04:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Dlatego pytam, czy mój zakup superzooma mógłby być bardziej sensowny.
    > Zawsze można go cofnąć.

    Musisz sformułować, czego Ci w nim brakuje :)

    > Głównie swoje wakacje. ;-)

    Czyli generalnie musi być w miarę poręczny i uniwersalny. No to może
    superzoom akurat będzie optymalny.

  • 38. Data: 2015-12-31 08:34:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 30. Dezember 2015 21:56:17 UTC+1 schrieb Uncle Pete:

    > Też nie spotkałem kompaktów, które mają makro na długim końcu. Nie wiem
    > zresztą, z czym to jest związane, musi być jakiś problem konstrukcyjny.

    wymagalyby zbyt dlugiego wysuwu , lub ... skrocenia ogiskowej , aby ograniczyc wysuw
    - czyli tym samym przestaly by byc dluoogniskowe ( wlasciwie tele).

    Rozwizaniem sa konwertery macro np raynox , ktore calkiem dobrze zdaja w praktyce
    egzamin.

  • 39. Data: 2015-12-31 17:07:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30.12.2015 o 22:04, Uncle Pete pisze:

    > Musisz sformułować, czego Ci w nim brakuje :)

    No właśnie liczyłem, że ktoś mi to powie.
    Jak na mój gust nie brakuje niczego, może poza stabilnością softu i
    szybkością działania.
    Ale to kwestia modelu raczej, a nie typu aparatu.

    > Czyli generalnie musi być w miarę poręczny i uniwersalny. No to może
    > superzoom akurat będzie optymalny.

    Ok.
    A co więcej zapewniłby jakiś mały bezlusterkowiec?

  • 40. Data: 2016-01-01 14:23:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ok.
    > A co więcej zapewniłby jakiś mały bezlusterkowiec?

    czy aparat , ktorym aktualnie sie poslugujesz jest maly czy duzy?
    czy aparat , ktorym sie aktualnie poslugujesz ma lustro , czy nie ma ?

    byc moze posiadasz juz malego bezlusterkowca, a niestaranna i nikonsekwentna
    terminologia jest zrodlem nieporozumien ?

    dslr - digital single lens reflex - aparat cyfrowy jednoobiektywowy , zwierciadlany

    dsl(m) - digita single lens - cyfrowy aparat jednoobiektywowy ( mirrorless - (
    bezlustrzany) - takim sa wszystkie aktualnie produkowane aparaty cyfrowe , ktore nie
    posiadaja lustra. Czyli kompakty , aparaty z celownikiem lunetkowym, aparaty z mala ,
    duza matryca oby bez lustra.
    bezlusterkowcem jest np nowy sony a7IIr jak i stara camedia olampusa albo jakis
    kodak np 990 itd , itp.

    byc moze szukasz aparatu z wymienna optyka ?