  • 11. Data: 2011-03-31 09:21:32
    Temat: Re: back focus, którego nie ma na planszy testowej
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2011-03-30 22:38, JA pisze:

    > A na tablicy testowej by to nie wyszło?
    > Nie wiem jakiej tablicy używałeś, ale może jak wspomniałeś wcześniej na
    > kontraście się wykłada.
    > Ja kiedyś w sieci trafiłem na taką "FocusChart-v1.0-gray25.gif" tak się nazywała
    > i właśnie była szaro-biała.

    Mogłoby wyjść ale np. tylko na pionowych zdjęciach a ja matrycę fotografowałem
    zawsze w poziomie. Matryca jest nachylona wokół osi poziomej, więc jeżeli
    punkt ostrzenia ucieka w bok, to odległość się nie zmienia.

    Sprawdziłem to w domu w poziomie i w pionie na dużej gazecie, i znowu wychodzi,
    że nie ucieka.
    Chyba jednak winien jest kontrast. Fotografuję ostatnio głównie dzieciaka z
    odległości 1.5 - 2.5 m. Staram się punktem trafiać w oko ale jako, że jest
    ruchliwy to czasem pewnie trafiam w czoło, gdzie kontrast jest słaby - może
    to właśnie to. Odnoszę się tu wyłącznie do przypadków, gdzie faktycznie wiem,
    że nie trafiłem gdzieś całkiem w tło, bo mi się młoda przesunęła.

    Teraz koncepcję mam taką, że winien jest obiekt, który jest ruchliwy albo za słaby

    BTW
    Fajna ta matryca! Ja mam protszą dostępną jako szablon "origami" do powycinania
    i poskładania.

  • 12. Data: 2011-03-31 09:25:20
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2011-03-31 09:36, b...@n...pl pisze:

    > Część obiektywów wykazuje BF/FF dla ostrzenia na dalsze odległości. Z 2
    > metrów jest ok, a na 5 metrów źle. Czasami jest też tak, że światło o
    > określonym kolorze powoduje problemy. Czarny kolor ok, ale jak łapiemy
    > np na czerwony kolor to są problemy.

    Zrobiłem wczoraj test na czarnobiałej gazecie z odległości podobnej jak
    robię dzieciakowi. Wydaje się ok.
    Z tymi kolorami to ciekawe - dzisiaj spróbuję na różnych kolorach.

  • 13. Data: 2011-03-31 09:37:28
    Od: "Przemysław Kończak" <p...@v...com.pl>

    > Zrobiłem wczoraj test na czarnobiałej gazecie z odległości podobnej jak
    > robię dzieciakowi. Wydaje się ok.
    > Z tymi kolorami to ciekawe - dzisiaj spróbuję na różnych kolorach.

    sprawdź jeszcze w różnym określeniu. Spotkałem się z problemem, że w świetle
    dziennym nie było problemów a przy żarówce, był BF.

    pozdrawiam
    p.

  • 14. Data: 2011-03-31 09:38:40
    Od: "Przemysław Kończak" <p...@v...com.pl>