  • 31. Data: 2009-09-05 09:51:09
    Temat: Re: awaria monitora\grafiki
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Animka pisze:
    > Zanim kupiłam to wiedziałam, że jest max 60 Hz, ale nie wiedziałam jak
    > to będzie wyglądało w praktyce.
    > W tym dellu pewnie jest 75 Hz jak napisali.

    Nie. *Obsługuje* 75 Hz ale nie ma to znaczenia dla obrazu.
    Nawet przy 60 Hz jakość może być lepsza z racji mniejszego
    wymaganego pasma.

    > Większy komfort dla oczu i w ogóle.

    Niby *dlaczego*? LCD nie miga, więc to NIE MA ZNACZENIA, czy
    jest 60 Hz, czy 75 Hz.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 32. Data: 2009-09-05 17:16:45
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Nie. *Obsługuje* 75 Hz ale nie ma to znaczenia dla obrazu.
    > Nawet przy 60 Hz jakość może być lepsza z racji mniejszego
    > wymaganego pasma.

    Przy innej rozdzielczości ekranu obraz jest bardziej wyraźny i
    odświeżanie właśnie większe. Bardziej to przyjazne dla oka jest. Tylko
    szkoda, że obraz jest wtedy wykoślawiony. Do tego monitora musi być
    ustawiona rozdzielcześć 1440:900 i wtedy odświeżanie to już tylko 60 Hz.
    Jakby świetlówek w tym monitorze nie było to może by sie dało jakoś
    przeżyć, a tak muszę kombinować, zeby mi w oczy nie świeciło.

    > Niby *dlaczego*? LCD nie miga, więc to NIE MA ZNACZENIA, czy
    > jest 60 Hz, czy 75 Hz.

    Mnie mój Miro CRT nie migocze. Stoi już zapomniany w drugim pokoju co
    prawda. Monitory LCD mniej miejsca zajmują, są cienkie i na biurkach
    więcej rzeczy można postawić/położyć.

    --
    animka

  • 33. Data: 2009-10-11 13:09:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Animka pisze:
    > Przy innej rozdzielczości ekranu obraz jest bardziej wyraźny i
    > odświeżanie właśnie większe. Bardziej to przyjazne dla oka jest. Tylko

    Że co?

    > szkoda, że obraz jest wtedy wykoślawiony. Do tego monitora musi być
    > ustawiona rozdzielcześć 1440:900 i wtedy odświeżanie to już tylko 60 Hz.

    I tak ma być. Koniec, kropka.

    > Jakby świetlówek w tym monitorze nie było to może by sie dało jakoś
    > przeżyć, a tak muszę kombinować, zeby mi w oczy nie świeciło.

    Jakby świetlówek nie było to byś *nic* nie widziała.

    > Mnie mój Miro CRT nie migocze. Stoi już zapomniany w drugim pokoju co

    Migocze. Tylko tego nie *widzisz*.

    > prawda. Monitory LCD mniej miejsca zajmują, są cienkie i na biurkach
    > więcej rzeczy można postawić/położyć.

    To *jest* zaleta, ale nie najważniejsza.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 34. Data: 2009-10-11 16:50:35
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > To *jest* zaleta, ale nie najważniejsza.

    OK.

    Przy okazji Cię zapytam. W poniedziałek mam otrzymać zakup tej obudowy
    zewnętrzenej do starego dysku 3.5:

    Teraz się głowię, bo w teraźniejszym komputerze dysk jest na SataII.
    Oczywiście w tej obudowie będzie inny dysk (8 GB,wyjęty z innego
    komputera), ale nie wiem czy będzie działał z moim komputerem.
    Jak go podłączę przez USB to chyba powinien działać?

    --
    animka

  • 35. Data: 2009-10-11 18:53:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Animka pisze:
    > Przy okazji Cię zapytam. W poniedziałek mam otrzymać zakup tej obudowy
    > zewnętrzenej do starego dysku 3.5:

    Chyba dostawę, a nie zakup.

    > Teraz się głowię, bo w teraźniejszym komputerze dysk jest na SataII.

    Nie ma takiego czegoś jak "SataII".

    http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2006-08&id=41
    3

    > Oczywiście w tej obudowie będzie inny dysk (8 GB,wyjęty z innego
    > komputera), ale nie wiem czy będzie działał z moim komputerem.

    A dlaczego miałby nie działać?

    > Jak go podłączę przez USB to chyba powinien działać?

    Oczywiście. A jeśli nie, to z jakichś innych powodów, ale
    na pewno nie dlatego, że masz w komputerze dysk SATA. To
    już wpływ ruchów skrzydeł motyli na Bahamach jest bardziej
    prawdopodobną przyczyną niepowodzenia.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 36. Data: 2009-10-12 10:51:17
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Chyba dostawę, a nie zakup.

    Tak.

> [...]
    > na pewno nie dlatego, że masz w komputerze dysk SATA. To
    > już wpływ ruchów skrzydeł motyli na Bahamach jest bardziej

    Dzięki.

    Podpowiedz mi jeszcze jaka karta pamięci do komputera będzie najlepsza i
    możliwie najtańsza.
    Mam w komputerze Smart Media/XD, Compact Flash I/II, MMC/SD, Memory
    Stick/Pro.
    Siedziałaby sobie w komputerze i służyła jako dodatkowy dysk ze zdjęciami
    i plikami.
    Tyle jest w sklepach internetowych różnych kart, że nie mogę się połapać,
    która by pasowała do moich "stacji dysków".

    --
    animka

  • 37. Data: 2009-10-12 15:58:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Animka pisze:
    > Siedziałaby sobie w komputerze i służyła jako dodatkowy dysk ze
    > zdjęciami i plikami.

    Dlaczego karta pamięci do takiego zastosowania? Jak na archi-
    wum to pojemność będzie zdecydowanie za mała. Dlaczego nie
    chcesz trzymać tych zdjęć i plików po prostu na dysku twar-
    dym?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 38. Data: 2009-10-12 19:22:59
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Dlaczego karta pamięci do takiego zastosowania? Jak na archi-
    > wum to pojemność będzie zdecydowanie za mała. Dlaczego nie
    > chcesz trzymać tych zdjęć i plików po prostu na dysku twar-
    > dym?

    Są karty pamięci też 16 GB, ale drogie. Nie wiem jaka by najlepiej
    pasowała do któregoś z czytników w moim komputerze. Skoro mam te czytniki
    to chciałabym je jakoś wykorzystać :-) Pliki oczywiście trzymam na dysku,
    (także na płytach dvd), który ma 250 GB pojemności, ale byłby sobie
    zawsze widoczny jeszcze jeden dysk :-)

    --
    animka

  • 39. Data: 2009-10-13 19:27:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Animka pisze:
    > Są karty pamięci też 16 GB, ale drogie. Nie wiem jaka by najlepiej

    A dyski są 1 TB, całkiem tanio obecnie. Więc nie kombinuj
    z kartami.

    > pasowała do któregoś z czytników w moim komputerze. Skoro mam te
    > czytniki to chciałabym je jakoś wykorzystać :-) Pliki oczywiście trzymam

    Zejdź na ziemię. Wykorzystywanie czegoś na siłę tylko dla-
    tego, że się to ma, jest pozbawione sensu.

    > na dysku, (także na płytach dvd), który ma 250 GB pojemności, ale byłby
    > sobie zawsze widoczny jeszcze jeden dysk :-)

    Czyli chcesz, żeby było gorzej? Jeden dysk więcej to wolniej-
    sza praca, większe ryzyko awarii, większe rozdrobnienie da-
    nych, trudniejsza orientacja w bibliotece dokumentów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |