  • 1. Data: 2009-08-27 23:34:52
    Temat: Trwałe płyty DVD?
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Jakie odporne na starzenie płyty DVD-R(W) i DVD+R(W) polecacie? Czy
    trwałość danych jest zależna of formatu zapisu -/+?

  • 2. Data: 2009-08-27 23:51:39
    Temat: Re: Trwałe płyty DVD?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** XYZ <j...@m...bin> wrote:

    > Jakie odporne na starzenie płyty DVD-R(W) i DVD+R(W) polecacie? Czy trwałość
    > danych jest zależna of formatu zapisu -/+?

    Ale chodzi o backup? Nośniki optyczne to nie jest najlepszy pomysł - albo
    tasiemka albo storage dyskowy. Ten drugi jest bardziej osiągalny w warunkach
    domowych.

    Po prostu płyty jakie by nie były to trzeba je weryfikować czy nadal są
    czytelne i utrzymywać na nich nadmiar kopii.

    No ale tak żeby było konstruktywnie to jakie widełki tego starzenia
    zakładasz/wymagasz?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-08-28 00:04:04
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-28 01:51, Konrad Kosmowski wrote:

    > Ale chodzi o backup? Nośniki optyczne to nie jest najlepszy pomysł - albo
    > tasiemka albo storage dyskowy. Ten drugi jest bardziej osiągalny w warunkach
    > domowych.
    Mam wszystko na dyskach od kilku lat i od tego czasu nie nagrałem ani
    jednej płyty... Ale chodzi raczej o zastosowania domowe. Chcę po prostu
    zgrać kilka mniej ważnych rzeczy na płytę. W ogóle nie wiem, jakie marki
    się teraz liczą i co warto kupić. Patrzyłem na Allegro i widzę, że
    wszystki właściwie w tej samej cenie, żadnych superwytrzymałych ze
    złota, itp. nie ma.

    Chciałbym, żeby były czytelne za 5 lat.

  • 4. Data: 2009-08-28 00:11:23
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 02:04:04 +0200, XYZ napisał(a):

    > Patrzyłem na Allegro i widzę, że
    > wszystki właściwie w tej samej cenie, żadnych superwytrzymałych ze
    > złota, itp. nie ma.

    Poszukaj nośników "mame" lub "mama". Trochę ciężko może być wyguglać.

    --
    GLaF

  • 5. Data: 2009-08-28 02:13:50
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly XYZ nabazgrału:

    > Mam wszystko na dyskach od kilku lat i od tego czasu nie nagrałem ani
    > jednej płyty... Ale chodzi raczej o zastosowania domowe. Chcę po
    > prostu zgrać kilka mniej ważnych rzeczy na płytę.

    Ja używam TDK-ów 16x (plusów, minusów, wsio ryba) i sobię chwalę. Na
    jakieś 160+ wypalonych w ciągu ostatnich trzech lat, jak na razie wiem o
    jednej płycie na której jeden plik uległ uszkodzeniu. Dosyć często
    tasuję płytami.
    AFAIK nie ma jakichś specjalnych płyt-cud - trzeba unikać uszkodzeń
    mechanicznych, nie wystawiać na słońce i mieć szczeście nie trafić na
    jakąś partię z odrzutu.

    > Chciałbym, żeby były czytelne za 5 lat.

    Powiem ci za 2-3 lata :)

    --
    tbr

  • 6. Data: 2009-08-28 04:35:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    XYZ napisał(a):

    > Jakie odporne na starzenie płyty DVD-R(W) i DVD+R(W) polecacie? Czy
    > trwałość danych jest zależna of formatu zapisu -/+?

    Szukaj EMTEC Gold

    j.

  • 7. Data: 2009-08-28 06:43:45
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Tiber" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednej płycie na której jeden plik uległ uszkodzeniu. Dosyć często tasuję

    No tomasz szczęście bo TDK to tylko nazwa, nie produkują płytek a jedynie
    kupuja u różnych dostawców, czasem ich płytki sa rozpoznawane jako ricoh,
    czasem sony czasem no name - zależy na co trafisz. ja osobiście unikam TDK -
    kupuje verbatimy (czyli )mitsubishi chemicals

    > AFAIK nie ma jakichś specjalnych płyt-cud - trzeba unikać uszkodzeń
    > mechanicznych, nie wystawiać na słońce i mieć szczeście nie trafić na
    > jakąś partię z odrzutu.

    Po co liczyć na szczeście ;-)

  • 8. Data: 2009-08-28 09:31:43
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    januszek wrote:

    > Szukaj EMTEC Gold

    Jak je odszukasz to omijaj szerokim łukiem. Te EMTECi to wyjątkowe gówno!

    Swoją drogą na allegro istnieje wyszukiwarka:
    http://www.allegro.pl/search.php?string=archival&cat
    egory=4484&description=1&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0
    &personal_rec=0

    ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-08-28 09:32:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości grup
    .com...
    > Szukaj EMTEC Gold

    Za tą cenę lepiej chyba dvd-ram.

  • 10. Data: 2009-08-28 11:41:07
    Temat: Re: Trwale plyty DVD?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "XYZ" <j...@m...bin> wrote in message news:h77575$ela$1@news.onet.pl...
    > Jakie odporne na starzenie plyty DVD-R(W) i DVD+R(W) polecacie? Czy
    > trwalosc danych jest zalezna of formatu zapisu -/+?

    Niesety licz sie z tym, ze cala kolekcja cyfrowych zdjec z pierwszych lat
    zycia dziecka, bedzie nadawala sie do wyrzucenia po kilku latach.

    Najsensowniejsze wyjscie na wazne dane to tasma + naped + komputer ktory to
    obsluzy gdzies na strychu, bo za 20 lat i tak nie bedziesz miec do czego
    podlaczyc napedu.

    Pozdrawiam
    Kamil