  • 21. Data: 2009-08-30 23:32:42
    Temat: Re: awaria monitora\grafiki
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    GLaF pisze:

    > 75 Hz przy połączeniu analogowym, 60 Hz przy cyfrowym, które jest i tak
    > lepsze.
    > IMHO przy 19" lepsze są proporcje "kwadratowe" (może nie licząc grania i
    > oglądania filmów).

    W swoim monitorze mam możliwość ustawiania różnych proporcji, ale panorama
    mi pasuje i proporcje są w porzadku.
    (Tylko ten tekst na onecie :-(. Raz dają z lewej strony, raz z prawej).

    --
    animka

  • 22. Data: 2009-08-30 23:36:22
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Bzdura. Pewnie też 60 Hz, tylko akceptuje sygnał 75 Hz po
    > analogu. Chyba wszystkie LCD biurkowe mają 60 Hz (a niektóre
    > LCD w notebookach mają i 50 Hz).

    Zanim kupiłam to wiedziałam, że jest max 60 Hz, ale nie wiedziałam jak to
    będzie wyglądało w praktyce.
    W tym dellu pewnie jest 75 Hz jak napisali.

    > Poza tym -- po co Ci 75 Hz w LCD?!?

    Większy komfort dla oczu i w ogóle.

    --
    animka

  • 23. Data: 2009-08-31 00:04:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Animka" napisał:

    > W swoim monitorze mam możliwość ustawiania różnych proporcji,
    > ale panorama mi pasuje i proporcje są w porzadku.

    Proporcje może i tak, ale ta wielkość... przecież to jest mniejsze od
    klasycznej 17-ki, a stosunkowo duża rozdzielczość przy tak małej powierzchni
    zmusza do siedzenia z nosem w matrycy.
    W ogóle panoramy 19" to jakiś konstrukcyjny potworek.

    JoteR

  • 24. Data: 2009-08-31 00:21:23
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    JoteR pisze:

> [...]
    > zmusza do siedzenia z nosem w matrycy.
    > W ogóle panoramy 19" to jakiś konstrukcyjny potworek.

    Prawie nie różni się od telewizora 20 calowego. Szerokość ta sama. A jak
    się ogląda film na tym monitorze to trzeba usiąść dalej, to tak jak odbiór
    z telewizora. Filmy HD najlepiej odtwarza. (Ale ja raczej filmów na
    monitorze nie oglądam, tylko tak testowo).
    Mam ustawioną większą czcionkę i ikony w/g moich oczu, bo drobiazgu nie
    toleruję i rzeczywiście musiałabym siedzieć z nosem w martycy.

    --
    animka

  • 25. Data: 2009-08-31 00:49:39
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Animka <animka@to...nie.ja.wppl> napisal w wiadomosci
    > Większy komfort dla oczu i w ogóle.

    To mialo znaczenie w przypadku monitorow CRT. LCD wyswietla obraz
    "statycznie", tam nie "lata" plamka po ekranie, co prowadzilo do migotania
    monitora kineskopowego, szczegolnie przy niewielkiej czestotliwosci
    odswiezania.
    www.idg.pl/news/98935/Jakie.odswiezanie.w.LCD.html
    www.monitory.mastiff.pl/faq.php?ID=26
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 26. Data: 2009-08-31 08:46:23
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    astro pisze:
> [...]
    > "statycznie", tam nie "lata" plamka po ekranie, co prowadzilo do migotania
    > monitora kineskopowego, szczegolnie przy niewielkiej czestotliwosci

    Przy innej rozdzielczości można ustawić 75 Hz i jest wyraźniejszy, w
    pewnym sensie lepszy obraz, tylko niestety jest "wykoślawiony" i trzeba
    przestawić na 1440:900 (tu już 60 Hz).

    --
    animka

  • 27. Data: 2009-08-31 17:43:02
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Animka <animka@to...nie.jawp.pl> napisal w wiadomosci
    > Przy innej rozdzielczości można ustawić 75 Hz i jest wyraźniejszy, w
    > pewnym sensie lepszy obraz, tylko niestety jest "wykoślawiony" i trzeba
    > przestawić na 1440:900 (tu już 60 Hz).

    No bo w przypadku LCD warto stosowac jedynie rozdzielczosc natywna matrycy
    z zalecanym odswiezaniem (na ogol 60 Hz). Poszukiwac innych, optymalnych
    ustawien raczej nie warto, spowoduje to jedynie wyrazna degradacje obrazu.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 28. Data: 2009-08-31 19:06:09
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    astro pisze:
> [...]
    > ustawien raczej nie warto, spowoduje to jedynie wyrazna degradacje obrazu.

    Mam nadzieję, że wkrótce kupię monitor DELL, a tego Philipsa odstawię
    (pomimo, że nowy). Parę zł na niego wydałam i teraz nikt za normalną cenę
    by ode mnie nie odkupił. Ze sprzętu marki Philips, który posiadam w domu
    tylko ten monitor mi działa na nerwy.

    --
    animka

  • 29. Data: 2009-09-01 18:15:08
    Od: Gupik <b...@i...pl>

    ostatecznie strzeliłem na Allegro tego oto Dell,a [
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=724211528 ] mam nadzieję ze 4 -
    5 lat pożyje :)

  • 30. Data: 2009-09-02 00:38:09
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Gupik pisze:
    > ostatecznie strzeliłem na Allegro tego oto Dell,a [
    > http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=724211528 ] mam nadzieję ze 4 -
    > 5 lat pożyje :)

    Zazdroszczę, bo taki chcę kupić teraz i pozbyć się Philipsa.

    Zastanawiam się dlaczego oni go za 5 zł wystawili. Pewnie mają dużo
    znajomych na Allegro, którzy znacznie podbijali ceny.

    --
    animka