  • 1. Data: 2009-08-28 07:49:02
    Temat: problem z DVD DL
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Witam

    Mam problem z odczytem własnoręcznie nagrywanych płyt DVD DL (8,5GB). Nie
    wszystkie czytniki widzą te płyty. Próbowałem płyty 2 różnych producentów.
    Czy to problem nagrywarki, czy ogólnie są problemy z takimi nośnikami?

    z góry dziękuję za pomoc
    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-08-28 08:11:21
    Temat: Re: problem z DVD DL
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    u mnie to był problem nośnika
    dałem sobie spokój z Verbatimami
    a Philipsy i Emtec-i chodzą...

    nagrywam wyłącznie na "+"

  • 3. Data: 2009-08-28 12:45:09
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > dałem sobie spokój z Verbatimami
    > a Philipsy i Emtec-i chodzą...
    >
    > nagrywam wyłącznie na "+"

    Ja właśnie na Verbatimie i jakimś Xdisc nagrywałem.
    płyta ma być odtwarzana na stacjonarnym sprzęcie, więc "-" chyba były
    lepszy?

    Paweł

  • 4. Data: 2009-08-28 15:52:57
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    PaweL wrote:

    > Ja właśnie na Verbatimie i jakimś Xdisc nagrywałem.
    > płyta ma być odtwarzana na stacjonarnym sprzęcie, więc "-" chyba były
    > lepszy?

    Najlepszy jest +R z ustawionym booktype na zwykłe DVD.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2009-08-28 18:24:58
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    PaweL pisze:
> [...]
    > wszystkie czytniki widzą te płyty. Próbowałem płyty 2 różnych producentów.
    > Czy to problem nagrywarki, czy ogólnie są problemy z takimi nośnikami?

    Pewnie niektóre po prostu nie czytają formatu tego, np. moja nagrywarka
    LG 4163cośtam nie czyta DVD-R DL (a DVD+R DL dla odmiany czyta) - w
    każdym razie tak twierdzi info w CDBurnerze XP.

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo

  • 6. Data: 2009-08-28 18:25:42
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    PaweL pisze:
> [...]
    > wszystkie czytniki widzą te płyty. Próbowałem płyty 2 różnych producentów.
    > Czy to problem nagrywarki, czy ogólnie są problemy z takimi nośnikami?

    Pewnie niektóre po prostu nie czytają tego formatu, np. moja nagrywarka

  • 7. Data: 2009-08-28 21:36:45
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.08.28 14:45, PaweL pisze:

    > Ja właśnie na Verbatimie i jakimś Xdisc nagrywałem.
    > płyta ma być odtwarzana na stacjonarnym sprzęcie, więc "-" chyba były
    > lepszy?

    Wiele lat temu w jakimś teście wyszła lekka przewaga "-", ale teraz
    liczy się tylko odpowiedni dobór nośników do nagrywarki. Zwłaszcza przy
    płytach DL.

    Na http://www.videohelp.com/dvdmedia możesz spróbować dobrać płytki do
    nagrywarki lub nagrywarkę do płytek.

    --
    Mar

  • 8. Data: 2009-08-31 19:45:48
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    PaweL pisze:
> [...]
    > wszystkie czytniki widzą te płyty. Próbowałem płyty 2 różnych producentów.
    > Czy to problem nagrywarki, czy ogólnie są problemy z takimi nośnikami?

    Próbuj nagrywać z małą prędkością. Na 90% załatwi sprawę.