-
31. Data: 2010-02-17 02:09:49
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: nadir <n...@h...org>
> Ale to chyba się nie kalkuluje, tzn. wytworzenie prądu w generatorze
> zasilanym paliwem będzie droższe niż pobranie z sieci. Strata na takim
> napędzie też chyba będzie większa niż przy klasycznej przekładni.
>
> Oczywiście to tylko moje "wydaje mi się", fajnie gdyby ktoś rzucił dane
> o efektywności takiej przekładni elektrycznej.
>
Mam akurat pod ręką książkę "Zasady trakcji elektrycznej" wydanie
zbiorowe z 1980 roku.
Cytat:
"Sprawność lokomotyw spalinowo-elektrycznych jest nieco większa niż
elektrycznych sieciowych. Dla silników wysokoprężnych o dużej mocy
dochodzi ona do 0,36 i może być przyjęta średnio jako nss=0,34.
Sprawność prądnicy np=0,92, sprawność silników trakcyjnych ns=0,9, w
wraz z przekładnią nsp=0,86. Urządzenia pomocnicze lokomotywy(bez
ogrzewania pociągów) pochłaniają około 6% mocy, a sprawność rozrządu
nr=0,94.
Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:
N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"
Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
będzie podobnie, czyli nędza.
-
32. Data: 2010-02-17 02:50:30
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: nadir <n...@h...org>
Użytkownik Sebastian Biały napisał:
> kietlak wrote:
>> No, a mo?e sie myle i kto? ju? oferuje co? lepszego ni? perpetuum
>> mobile ??
>
> Pompa ciepła "wygląda" jak perpetum mobile. Konsumuje 1kW energii
> elektrycznej a odaje 3kW energii cieplnej. Nie, to nie pomyłka.
Ale to ciepło się znikąd nie bierze, konwencjonalna pompa ciepła pobiera
ciepło z gruntu, które na różnych głębokościach ma różną temperaturę,
ale zawsze wyższą od zera.
Jak przy ujemnej temperaturze na zewnątrz samochodu chcesz mu dostarczyć
energię cieplną przy pomocy pompy ciepła?
-
33. Data: 2010-02-17 07:39:47
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: to <t...@a...xyz>
Krzysiek Kielczewski wrote:
> Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
Ja nie widziałem, jak takie coś wygląda?
--
cokolwiek
-
34. Data: 2010-02-17 07:41:48
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: to <t...@a...xyz>
nadir wrote:
> Jak przy ujemnej temperaturze na zewnątrz samochodu chcesz mu dostarczyć
> energię cieplną przy pomocy pompy ciepła?
Podczas postoju na światłach można robić małe odwierty do gruntu...
--
cokolwiek
-
35. Data: 2010-02-17 08:06:44
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-02-17, to <t...@a...xyz> wrote:
>> Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
>
> Ja nie widziałem, jak takie coś wygląda?
http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=grz
ejnik+elektryczny&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&gbv=2&aq=
f&oq=
Krzysiek Kiełczewski
-
36. Data: 2010-02-17 08:21:55
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: to <t...@a...xyz>
Krzysiek Kielczewski wrote:
>>> Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
>>
>> Ja nie widziałem, jak takie coś wygląda?
>
> http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=grz
ejnik
+elektryczny&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&gbv=2&aq=f&oq=
A suszarka?
--
cokolwiek
-
37. Data: 2010-02-17 09:37:15
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hlfcj7$seq$...@n...news.neostrada.pl.
..
(...)
> Jesli czarodziejskie slowo "ekologia" mialoby tylko rozruszac gospodarke,
> to juz jest cos warte...
Słowo "ekologia" hamuje rozwój. Obejrzyj kilka filmów dokumentalnych o
biednych krajach Afryki. Ekologia jest świetną wymówką, żeby blokować ich
rozwój.
Na hasło "ekologia" aktywizują się urzędnicy, bo tam, gdzie pojawia się pole
do ustanowienia nowych nakazów i zakazów - urzędnik czuje się jak ryba w
wodzie.
-
38. Data: 2010-02-17 09:42:56
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4b7b8fac$...@n...home.net.pl...
> nadir wrote:
>
>> Jak przy ujemnej temperaturze na zewnątrz samochodu chcesz mu dostarczyć
>> energię cieplną przy pomocy pompy ciepła?
>
> Podczas postoju na światłach można robić małe odwierty do gruntu...
Ha, ha, ha.... :)
Nie mogłem się opanować.
-
39. Data: 2010-02-17 10:02:44
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnhnm60b.fva.write-only-with-spf@dns.
media-lab.com.pl...
> Ale silnik na klasycznej przekładni nie spala optymalnie, masz
> zwolnienia, przyspieszenia, jazda na zbyt niskich/wysokich obrotach
> itd, a na elektrownię może pracować jednostajnie i wydajnie, czyli
> lepiej spożytkować paliwo. Jak np stoisz w korku, to silnik spala,
> a tak albo ładuje acu, a jak pełne to się wyłączy. Straty na cyklu:
> paliwo->silnik spalinowy->prąd->silnik elektryczny mogą być mniejsze
> niż na nieoptymalnie spalanym paliwie. Pewnie trzeba by to wytestować i
> pewnie pierwsze volty pokażą ile palą na 100km startując z pustych acu.
Silniki spalinowe sprzęga się z coraz lepszymi skrzyniami biegów właśnie po
to, by pracowały w optymalnych warunkach.
Wiadomo, że spalinowy ma pewne straty, ale patrząc na osiągi Toyoty Prius -
to zastosowanie hybrydy zmniejsza spalanie o ok 20% - zawsze coś, ale bez
rewelacji. Za to skomplikowanie i cena silnika hybrydowego - jest duża.
Jeśli chodzi o odzyskiwanie energii hamowania - to można stosować
mechaniczne koła zamachowe - i dziwi mnie, że jeszcze tego rozwiązania nie
ma w powszechnym użyciu. Koło zamachowe nie powoduje potrzeby utylizacji
akumulatorów, jest na pewno tańszy i - wydaje mi się - mało awaryjny.
-
40. Data: 2010-02-17 11:28:18
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "limken" <l...@x...xx>
masti wrote:
>>
>> A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?
>>
> przykład samochodu gdzie klima, a nie nagrzewnica, jest źródłem
> ciepła? bo, że się da to wiadomo
accord - przy temperaturze 5 stopni lub mniej lub poniżej 70s w układzie
wody sprężarka ogrzewa samochód
działa
--
limken polimken