eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › auta elektryczne - bilans mocy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 61

  • 31. Data: 2010-02-17 02:09:49
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale to chyba się nie kalkuluje, tzn. wytworzenie prądu w generatorze
    > zasilanym paliwem będzie droższe niż pobranie z sieci. Strata na takim
    > napędzie też chyba będzie większa niż przy klasycznej przekładni.
    >
    > Oczywiście to tylko moje "wydaje mi się", fajnie gdyby ktoś rzucił dane
    > o efektywności takiej przekładni elektrycznej.
    >

    Mam akurat pod ręką książkę "Zasady trakcji elektrycznej" wydanie
    zbiorowe z 1980 roku.
    Cytat:
    "Sprawność lokomotyw spalinowo-elektrycznych jest nieco większa niż
    elektrycznych sieciowych. Dla silników wysokoprężnych o dużej mocy
    dochodzi ona do 0,36 i może być przyjęta średnio jako nss=0,34.
    Sprawność prądnicy np=0,92, sprawność silników trakcyjnych ns=0,9, w
    wraz z przekładnią nsp=0,86. Urządzenia pomocnicze lokomotywy(bez
    ogrzewania pociągów) pochłaniają około 6% mocy, a sprawność rozrządu
    nr=0,94.
    Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:

    N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"

    Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
    będzie podobnie, czyli nędza.


  • 32. Data: 2010-02-17 02:50:30
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > kietlak wrote:
    >> No, a mo?e sie myle i kto? ju? oferuje co? lepszego ni? perpetuum
    >> mobile ??
    >
    > Pompa ciepła "wygląda" jak perpetum mobile. Konsumuje 1kW energii
    > elektrycznej a odaje 3kW energii cieplnej. Nie, to nie pomyłka.

    Ale to ciepło się znikąd nie bierze, konwencjonalna pompa ciepła pobiera
    ciepło z gruntu, które na różnych głębokościach ma różną temperaturę,
    ale zawsze wyższą od zera.
    Jak przy ujemnej temperaturze na zewnątrz samochodu chcesz mu dostarczyć
    energię cieplną przy pomocy pompy ciepła?


  • 33. Data: 2010-02-17 07:39:47
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: to <t...@a...xyz>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?

    Ja nie widziałem, jak takie coś wygląda?

    --
    cokolwiek


  • 34. Data: 2010-02-17 07:41:48
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: to <t...@a...xyz>

    nadir wrote:

    > Jak przy ujemnej temperaturze na zewnątrz samochodu chcesz mu dostarczyć
    > energię cieplną przy pomocy pompy ciepła?

    Podczas postoju na światłach można robić małe odwierty do gruntu...

    --
    cokolwiek


  • 35. Data: 2010-02-17 08:06:44
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-17, to <t...@a...xyz> wrote:

    >> Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
    >
    > Ja nie widziałem, jak takie coś wygląda?

    http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=grz
    ejnik+elektryczny&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&gbv=2&aq=
    f&oq=

    Krzysiek Kiełczewski


  • 36. Data: 2010-02-17 08:21:55
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: to <t...@a...xyz>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    >>> Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
    >>
    >> Ja nie widziałem, jak takie coś wygląda?
    >
    > http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=grz
    ejnik
    +elektryczny&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&gbv=2&aq=f&oq=

    A suszarka?

    --
    cokolwiek


  • 37. Data: 2010-02-17 09:37:15
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>


    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hlfcj7$seq$...@n...news.neostrada.pl.
    ..

    (...)
    > Jesli czarodziejskie slowo "ekologia" mialoby tylko rozruszac gospodarke,
    > to juz jest cos warte...

    Słowo "ekologia" hamuje rozwój. Obejrzyj kilka filmów dokumentalnych o
    biednych krajach Afryki. Ekologia jest świetną wymówką, żeby blokować ich
    rozwój.

    Na hasło "ekologia" aktywizują się urzędnicy, bo tam, gdzie pojawia się pole
    do ustanowienia nowych nakazów i zakazów - urzędnik czuje się jak ryba w
    wodzie.


  • 38. Data: 2010-02-17 09:42:56
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>


    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4b7b8fac$...@n...home.net.pl...
    > nadir wrote:
    >
    >> Jak przy ujemnej temperaturze na zewnątrz samochodu chcesz mu dostarczyć
    >> energię cieplną przy pomocy pompy ciepła?
    >
    > Podczas postoju na światłach można robić małe odwierty do gruntu...

    Ha, ha, ha.... :)

    Nie mogłem się opanować.


  • 39. Data: 2010-02-17 10:02:44
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>


    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:slrnhnm60b.fva.write-only-with-spf@dns.
    media-lab.com.pl...

    > Ale silnik na klasycznej przekładni nie spala optymalnie, masz
    > zwolnienia, przyspieszenia, jazda na zbyt niskich/wysokich obrotach
    > itd, a na elektrownię może pracować jednostajnie i wydajnie, czyli
    > lepiej spożytkować paliwo. Jak np stoisz w korku, to silnik spala,
    > a tak albo ładuje acu, a jak pełne to się wyłączy. Straty na cyklu:
    > paliwo->silnik spalinowy->prąd->silnik elektryczny mogą być mniejsze
    > niż na nieoptymalnie spalanym paliwie. Pewnie trzeba by to wytestować i
    > pewnie pierwsze volty pokażą ile palą na 100km startując z pustych acu.

    Silniki spalinowe sprzęga się z coraz lepszymi skrzyniami biegów właśnie po
    to, by pracowały w optymalnych warunkach.

    Wiadomo, że spalinowy ma pewne straty, ale patrząc na osiągi Toyoty Prius -
    to zastosowanie hybrydy zmniejsza spalanie o ok 20% - zawsze coś, ale bez
    rewelacji. Za to skomplikowanie i cena silnika hybrydowego - jest duża.
    Jeśli chodzi o odzyskiwanie energii hamowania - to można stosować
    mechaniczne koła zamachowe - i dziwi mnie, że jeszcze tego rozwiązania nie
    ma w powszechnym użyciu. Koło zamachowe nie powoduje potrzeby utylizacji
    akumulatorów, jest na pewno tańszy i - wydaje mi się - mało awaryjny.


  • 40. Data: 2010-02-17 11:28:18
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    masti wrote:

    >>
    >> A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?
    >>
    > przykład samochodu gdzie klima, a nie nagrzewnica, jest źródłem
    > ciepła? bo, że się da to wiadomo

    accord - przy temperaturze 5 stopni lub mniej lub poniżej 70s w układzie
    wody sprężarka ogrzewa samochód
    działa

    --
    limken polimken

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: