-
1. Data: 2010-02-16 15:25:04
Temat: co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Od: "Bartek" <N...@p...fm>
stosujecie raz na jakis czas jakieś dodatki do przeczyszczenia ukladu
wtryskowego?
jakie?
STP dostępne wszędzie, ale może coś innego polecacie? oczywiscie mowie o
jednorazowej terapii... to też może być coś droższego niż 12 zł:)
--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;)
-
2. Data: 2010-02-16 15:30:14
Temat: Re: co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
Bartek said the following on 16.02.2010 15:25:
> STP dostępne wszędzie, ale może coś innego polecacie? oczywiscie mowie o
> jednorazowej terapii... to też może być coś droższego niż 12 zł:)
Jeden z serwisow mercedesa: jak dostaja auto ktore ma problemy z
wtryskami to daja mu pochodzic nieco na czystym mixolu.
Ponoc czesto pomaga.
Ale moze tylko w mercedesach :)
S.
-
3. Data: 2010-02-16 17:56:52
Temat: Re: co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2010-02-16 15:30, Sebastian Sawicki pisze:
> Bartek said the following on 16.02.2010 15:25:
>> STP dostepne wszedzie, ale mo?e co? innego polecacie? oczywiscie mowie
>> o jednorazowej terapii... to te? mo?e byae co? dro?szego ni? 12 z?:)
>
> Jeden z serwisow mercedesa: jak dostaja auto ktore ma problemy z
> wtryskami to daja mu pochodzic nieco na czystym mixolu.
> Ponoc czesto pomaga.
> Ale moze tylko w mercedesach :)
Zamiast Mixolu lepiej się szarpnąć na któryś z syntetycznych olejów 2T -
o wyższej klasie. Trzeba pamiętać o bardzo specyficznych warunkach
panujących w układzie CR.
Ew. niektórzy zalecają dodatek nafty do ON - do usunięcia nagarów z
końcówek wtryskiwaczy.
Każdy z takich patentów i tak jest zdrowszy od OM (Oleju Mieszanego -
niesłusznie nazywanego ON) dostępnego na znacznej części stacji.
--
Wojciech Smagowicz
-
4. Data: 2010-02-17 19:50:34
Temat: Re: co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Od: Seba <s...@g...pl>
Dnia Tue, 16 Feb 2010 17:56:52 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK]
napisał(a):
> Zamiast Mixolu lepiej się szarpnąć na któryś z syntetycznych olejów 2T -
> o wyższej klasie. Trzeba pamiętać o bardzo specyficznych warunkach
> panujących w układzie CR.
> Ew. niektórzy zalecają dodatek nafty do ON - do usunięcia nagarów z
> końcówek wtryskiwaczy.
I poważnie to pomoże , a nie zaszkodzi silnikowi z CR?
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
Lybra SW 2.4 JTD
-
5. Data: 2010-02-17 21:59:03
Temat: Re: co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2010-02-17 19:50, Seba pisze:
> Dnia Tue, 16 Feb 2010 17:56:52 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK]
> napisał(a):
>
>> Zamiast Mixolu lepiej się szarpnąć na któryś z syntetycznych olejów 2T -
>> o wyższej klasie. Trzeba pamiętać o bardzo specyficznych warunkach
>> panujących w układzie CR.
>> Ew. niektórzy zalecają dodatek nafty do ON - do usunięcia nagarów z
>> końcówek wtryskiwaczy.
>
> I poważnie to pomoże , a nie zaszkodzi silnikowi z CR?
>
Popularne płukanki do silników zawierają właśnie znaczny % nafty -
czasami do 100%. Opisana jako kreozyna (kreosene). Ma dobre właściwości
penetrujące.
Olej do 2-suwów ma za zadanie nasmarować pompę wysokiego ciśnienia i
wtryskiwacze, a jednocześnie nie zostawić po sobie nagaru na końcówce
wtryskiwacza i w cylindrze (spala się bezpopiołowo).
Z jednej strony producenci silników zakazują jakichkolwiek dodatków do
ON, a z drugiej strony to co sprzedają na stacjach często jest cieczą
tylko lekko zanieczyszczoną ON...
--
Wojciech Smagowicz
-
6. Data: 2010-02-18 08:39:30
Temat: Re: co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Od: Seba <s...@g...pl>
Dnia Wed, 17 Feb 2010 21:59:03 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK]
napisał(a):
> Popularne płukanki do silników zawierają właśnie znaczny % nafty -
> czasami do 100%. Opisana jako kreozyna (kreosene). Ma dobre właściwości
> penetrujące.
Tak, tak - to oczywiste.
Tyle, że jeszcze nigdzie nie spotkałem się, żeby były takie środki
dedykowane do pompowtryskiwaczy czy CR. Zawsze jest to tylko informacja,
iż są przeznaczone do 'silników diesla'. Chyba, że sie coś na rynku
zmieniło.
>
> Olej do 2-suwów ma za zadanie nasmarować pompę wysokiego ciśnienia i
> wtryskiwacze, a jednocześnie nie zostawić po sobie nagaru na końcówce
> wtryskiwacza i w cylindrze (spala się bezpopiołowo).
>
> Z jednej strony producenci silników zakazują jakichkolwiek dodatków do
> ON, a z drugiej strony to co sprzedają na stacjach często jest cieczą
> tylko lekko zanieczyszczoną ON...
Dla mnie ta dyskusja ma raczej charakter akademicki (po prostu raczej
nie stosuję uszlachetniaczy) - ale powiedz mi - jaka proporcja oleju np.
na 60 litrów ON byłaby wskazana?
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
-
7. Data: 2010-02-20 21:48:24
Temat: Re: co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>
W dniu 2010-02-18 08:39, Seba pisze:
> Dla mnie ta dyskusja ma raczej charakter akademicki (po prostu raczej
> nie stosuję uszlachetniaczy) - ale powiedz mi - jaka proporcja oleju np.
> na 60 litrów ON byłaby wskazana?
>
>
Wiesz - przeczytaj, na mixolu jest napisane, pewnie że 1:50 :D
Pozdrawiam !!
-
8. Data: 2010-02-22 10:48:22
Temat: Re: co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Od: Seba <s...@g...pl>
Dnia Sat, 20 Feb 2010 21:48:24 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):
> Wiesz - przeczytaj, na mixolu jest napisane, pewnie że 1:50 :D
Tak, tak wiem - mixol to olej do współczesnych, wysilonych dwutaktów.
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.