eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauta elektryczne - bilans mocyRe: auta elektryczne - bilans mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Date: Wed, 17 Feb 2010 02:09:49 +0100
    Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
    Lines: 24
    Message-ID: <hlfcpo$6rc$1@news.vectranet.pl>
    References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
    <hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 095160182194.slubice.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1266366073 7020 95.160.182.194 (17 Feb 2010 00:21:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 00:21:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104
    SeaMonkey/2.0.2
    In-Reply-To: <hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100216-0, 2010-02-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256258
    [ ukryj nagłówki ]

    > Ale to chyba się nie kalkuluje, tzn. wytworzenie prądu w generatorze
    > zasilanym paliwem będzie droższe niż pobranie z sieci. Strata na takim
    > napędzie też chyba będzie większa niż przy klasycznej przekładni.
    >
    > Oczywiście to tylko moje "wydaje mi się", fajnie gdyby ktoś rzucił dane
    > o efektywności takiej przekładni elektrycznej.
    >

    Mam akurat pod ręką książkę "Zasady trakcji elektrycznej" wydanie
    zbiorowe z 1980 roku.
    Cytat:
    "Sprawność lokomotyw spalinowo-elektrycznych jest nieco większa niż
    elektrycznych sieciowych. Dla silników wysokoprężnych o dużej mocy
    dochodzi ona do 0,36 i może być przyjęta średnio jako nss=0,34.
    Sprawność prądnicy np=0,92, sprawność silników trakcyjnych ns=0,9, w
    wraz z przekładnią nsp=0,86. Urządzenia pomocnicze lokomotywy(bez
    ogrzewania pociągów) pochłaniają około 6% mocy, a sprawność rozrządu
    nr=0,94.
    Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:

    N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"

    Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
    będzie podobnie, czyli nędza.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: