-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Date: Wed, 17 Feb 2010 10:02:44 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 25
Message-ID: <hlgbbj$bt1$1@news.onet.pl>
References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
<hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
<hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
NNTP-Posting-Host: chello084010094048.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266397363 12193 84.10.94.48 (17 Feb 2010 09:02:43 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 09:02:43 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <s...@d...media-lab.com.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
X-Antivirus: avast! (VPS 100216-1, 2010-02-16), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256291
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnhnm60b.fva.write-only-with-spf@dns.
media-lab.com.pl...
> Ale silnik na klasycznej przekładni nie spala optymalnie, masz
> zwolnienia, przyspieszenia, jazda na zbyt niskich/wysokich obrotach
> itd, a na elektrownię może pracować jednostajnie i wydajnie, czyli
> lepiej spożytkować paliwo. Jak np stoisz w korku, to silnik spala,
> a tak albo ładuje acu, a jak pełne to się wyłączy. Straty na cyklu:
> paliwo->silnik spalinowy->prąd->silnik elektryczny mogą być mniejsze
> niż na nieoptymalnie spalanym paliwie. Pewnie trzeba by to wytestować i
> pewnie pierwsze volty pokażą ile palą na 100km startując z pustych acu.
Silniki spalinowe sprzęga się z coraz lepszymi skrzyniami biegów właśnie po
to, by pracowały w optymalnych warunkach.
Wiadomo, że spalinowy ma pewne straty, ale patrząc na osiągi Toyoty Prius -
to zastosowanie hybrydy zmniejsza spalanie o ok 20% - zawsze coś, ale bez
rewelacji. Za to skomplikowanie i cena silnika hybrydowego - jest duża.
Jeśli chodzi o odzyskiwanie energii hamowania - to można stosować
mechaniczne koła zamachowe - i dziwi mnie, że jeszcze tego rozwiązania nie
ma w powszechnym użyciu. Koło zamachowe nie powoduje potrzeby utylizacji
akumulatorów, jest na pewno tańszy i - wydaje mi się - mało awaryjny.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.10 11:28 limken
- 17.02.10 11:59 Tomek Kańka
- 17.02.10 11:56 kan
- 17.02.10 15:37 Wojtek
- 17.02.10 21:53 J.F.
- 17.02.10 21:57 r...@p...onet.pl
- 17.02.10 21:57 J.F.
- 17.02.10 22:27 nadir
- 18.02.10 00:16 J.F.
- 18.02.10 00:53 nadir
- 18.02.10 07:28 J.F.
- 18.02.10 10:27 Jakub Witkowski
- 18.02.10 11:40 nadir
- 18.02.10 11:52 nadir
- 18.02.10 23:19 Bastion
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=