eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauta elektryczne - bilans mocyRe: auta elektryczne - bilans mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Date: Wed, 17 Feb 2010 10:02:44 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 25
    Message-ID: <hlgbbj$bt1$1@news.onet.pl>
    References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
    <hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello084010094048.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1266397363 12193 84.10.94.48 (17 Feb 2010 09:02:43 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 09:02:43 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <s...@d...media-lab.com.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    X-Antivirus: avast! (VPS 100216-1, 2010-02-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256291
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:slrnhnm60b.fva.write-only-with-spf@dns.
    media-lab.com.pl...

    > Ale silnik na klasycznej przekładni nie spala optymalnie, masz
    > zwolnienia, przyspieszenia, jazda na zbyt niskich/wysokich obrotach
    > itd, a na elektrownię może pracować jednostajnie i wydajnie, czyli
    > lepiej spożytkować paliwo. Jak np stoisz w korku, to silnik spala,
    > a tak albo ładuje acu, a jak pełne to się wyłączy. Straty na cyklu:
    > paliwo->silnik spalinowy->prąd->silnik elektryczny mogą być mniejsze
    > niż na nieoptymalnie spalanym paliwie. Pewnie trzeba by to wytestować i
    > pewnie pierwsze volty pokażą ile palą na 100km startując z pustych acu.

    Silniki spalinowe sprzęga się z coraz lepszymi skrzyniami biegów właśnie po
    to, by pracowały w optymalnych warunkach.

    Wiadomo, że spalinowy ma pewne straty, ale patrząc na osiągi Toyoty Prius -
    to zastosowanie hybrydy zmniejsza spalanie o ok 20% - zawsze coś, ale bez
    rewelacji. Za to skomplikowanie i cena silnika hybrydowego - jest duża.
    Jeśli chodzi o odzyskiwanie energii hamowania - to można stosować
    mechaniczne koła zamachowe - i dziwi mnie, że jeszcze tego rozwiązania nie
    ma w powszechnym użyciu. Koło zamachowe nie powoduje potrzeby utylizacji
    akumulatorów, jest na pewno tańszy i - wydaje mi się - mało awaryjny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: